conny-en-piet-usa.reismee.nl

THE ART OF THE BUCKET LIST

Ik wilde een beginnetje maken met een blogje China. En toenzag ik dat ik mijn Laatste Amerika verhaal niet gepost had. Beetje mosterd na de maaltijd maar voor de volledigheid wordtde laatste US blog dan maar de meteen het begin van de eersteChina blog.

USA RANCHO CUCAMONGA17 juli 2018

Van alles te regelen. Afzeggen credit cards, verzekeringen, verhuis regelen. Rocky z’n papieren en vaccinaties updaten. Huur opzeggen, goed uitmeten hoeveel keer je nog naar de yoga kunt zodat je niet teveel lessen koopt. etc. etc. En ook nog proberen zoveel mogelijk fun en bezoeken er in te krammen.

Allereerst krijgen wij a.s. zaterdag een afscheidsfeestjeaangeboden.Verder zit al in de pen: een avond schilderen bijPurple Easel, daar ga je met een groep naartoe, brengt je eigendrank en eten mee en dan ga je een schilderij maken. Ze hebbenverschillende thema’s en ik ga binnenkort met een stel Paint your Pet doen. Je moet een foto insturen en dan maken ze eenmal en ook als je geen superartiest bent schijnt het goed tekomen. Er schijnt veel alcohol meegenomen te worden dus dat helpt (of niet). We zullen zien. En voor iemand z’n 60e verjaardag naar Glen Ivy, dat is de Californische Zwaluwhoevezeg maar. Heb ik nog nooit gedaan hier. Ook dat zullen we zien.(Hmmm… niet mijn ding, te warm buiten en je moet overal in badpak, ook in het modderbad, dat doet je badpak geen goed). Wel lekker veggie eten. Maar ik ga toch liever in mijn eigensauna in Dinteloord lekker private).

Volgende week nog 2 dagen in de bergen logeren met een aantalyogis waar wij een mini yoga retreat zullen houden tijdens het full moon weekend. De vriendin die haar huis beschikbaar steltdie haar man is een paar dagen op een motortrip met vrienden en haar huis is enorm, dus 5 meiden passen daar met gemak in. Allemaal een eigen kamer en badkamer 2 op 2 . Was gezellig. Fallen Angel (yoga pose) geoefend. Ik heb hem nog niethelemaal onder de knie. Geen foto’s of op FB. J

De Party zaterdag 21 juli. Vrienden met een hoofdletter V; Patti & Vince. Voor mij hoefde het in eerste instantie niet zo nodigwant zoals gezegd, ik ben hier zelf nog tot 15 september en dan is een afscheidsfeestje wat voorbarig, want dan zie je iedereentoch nog weer tig keer voor je weggaat. Maar… Patti neemtgeen Nee als antwoord. Piet gaat de 29ste terug dus het is zijnafscheidsfeestje en jij blijft nog dus het is jouw Celebration party. Okay… :-). Dr was niks tegen in te brengen. Ik mocht niethelpen, niet bijdragen in de kosten en me nergens mee bemoeiennadat ik een lijstje had ingeleverd met mensen die ik uit wildenodigen. 50 max. (Ze heeft een groot huis). Dus zaterdag warenwij bij hen om 4:15 uur. De tuin was betafelt met gehuurdetafels, blauwe tafellakens, witte gerbera’s als deco. De catering: Mex tacos, sushi, kip, sla en desserts. Dat alles stond op de keuken counters. (ook Vegan schotels aangezien mijn yogi peeps vegan zijn). Nondedju mensen! Ik was vantevoren al verlegenmaar toen helemaal. Alhoewel, naderhand niet meer zo erg. Want Patti heeft er zo mogelijk nog meer van genoten dan Piet en ik. En ik heb voor haar verjaardag voor haar en Vince tickets gekocht van de Motown Musical in LA. Op 1 september. Ik ga ook mee, dus het fun mes snijdt hier weer aan twee kanten. En ik heb gezegd dat ik er zo graag naartoe wilde maar niet alleen :-).

Hiereenaanvullingop.Inmiddelsdie musicalgezien. Wow! WOW!Verhaaldedecarrierevan de Temptations. Holy ShitwateenEnergy op dattoneel.Allehitskwamenvoorbij.Geweldig!Heel dezaaldeedmee.

Leuk is dat ik had gezegd tegen iedereen dat ik de Vliet ietswilde Californi/Mexicaniseren met kleuren en dingen en zo en dat we dus van alles leuks hebben gekregen om dat te doen: Zoals mexicaanse kussentjes, margarita glazen, servetjes, placemats enz. enz. Ik hoop velen van jullie bij mij aan tafel tekrijgen met deze aankleding.

Ik had tegen iedereen gezegd: No Gifts! maar ze hebben nietgeluisterd.

Heb zelf nog een leuk kleurig kastje gescoord, kon ik niet latenstaan. Verder gaat er niet zoveel mee behalve de uitschuifbank, 2 stoelen die niet zoveel gebruikt zijn ter vervanging van de accent stoeltjes. die nu op de Vliet staan en die echt volledig op zijn. En een heerlijke luie stoel die boven naast de hometrainer komt testaan. Dan kan Rocky daar lekker inliggen als ik mij in het zweet trap. Heet een PAPASAN zo’n stoel. Je mag eigenlijk niksnieuws meenemen in je container, want anders koopt iedereenmaar zonder taxes te betalen. Ik zet het gewoon weg zonderlabeltje eraan en dan is het gebruikt. Net als Piet zijn BBQ waardie Beer op kan. Effe uitpakken. Geen haan die ernaar kraait.

Het is nou maandag en ik zit ff wat voor me uit te tikken, wildeeigenlijk nog wat gaan doen buiten, maar t’is te heet. bijna 45c. Maar even een batch macaronisaus gemaakt en nog wat laden doorgespit.

Moet nu wel een beetje uitkijken wat ik nog koop aan eten, zodat het wel opgaat. Piet gaat dus volgende week naar NL en begint 1/8 in Belgie met zn nieuwe baan. 3 koffers vol. 110 kg. Maximaal wat hij mee mag nemen. Net als toen we hiernaartoegingen maar dan omgekeerd. Als hij terugkomt in September dan neem ik zelf 3 koffers mee met mijn kleren en anderedingen om minimaal 6 weken door te kunnen. De rest gaat in de container.

Omdat wij hier in Amerika toch graag zijn en je nooit weet wathet leven brengt en omdat we er al zoveel tijd en energie in hebben gestoken, gaan we gewoon door met het proces omsteeds legaler in Amerika te kunnen wonen. We hebben nu al een voorlopige verblijfsvergunning en! een kaartje dat je hiermag werken, we gaan door voor de ultieme green card (misschien kom je dan ook wel makkelijker Canada in later :-). Goed, iets meer dan een jaar geleden moesten we weer zo’n medisch onderzoek doen voor dit gebeuren. Maand geledenkregen we allebei bericht dat de resultaten daarvan verlopenwaren. Vanwege regeringswijze, niet door ons! en dat als wijdoor wilden naar de volgende ronde, wij dit onderzoek weermoesten laten doen.

Hoppa! Weer 268 Dollar (de man!), 4 buisjes bloed (Ik zweer jedat ze in dit land een Secret Vampire Society hebben, hoeveelbloed ik hier al niet gegeven heb!), en weer testen op TB en overdraagbare ziekten. We zijn weer naar dezelfde plek geweestals vorige keer. Maar het onderzoek was strenger (Ook hiermerk je de huidige regeringsinvloed). Je mocht geen foto meersturen van je arm waar het TB krasje opgezet was, maar jemoest nu terugkomen tussen 11:22 am en 5.22 pm 2 dagen na krasje (vond ik toen al wel bijzonder van die foto, maar welmakkelijk, want het is toch weer 30 mile weg). Vandaag ben ik de uiteindelijke papieren van mezelf gaan ophalen en dit was ook anders dan de vorige keer. Vorige keer kreeg ik ze zo mee, nu moest ik er nog doorheengepraat worden door de arts. Die dus elke keer 268 dollar vangt voor zoiets. Het kantoor #101 (toch Orwell?) wordt gerund door de immer efficiente Kyra (zelfde als vorige keer), de dokter zit ergens anders. Vorige keerniks van die man meegekregen nu moest hij via Facetime met mij spreken en onderzoeken. Ik moest op een stoel voor eencomputer, komt de dokter in beeld, vraagt wat vragen; of ik mentaal in orde ben (ik heb geen grapje gemaakt), of ik geenziekten heb sinds vorige week (ook niet, hoop ik). Dan sluitKyra een stethoscoop aan op de computer en kan de dokter via haar en de computer naar mijn hart en longen luisteren. Bijzonder! Nou het was snel gedaan en ik ben goedgekeurd, en hij vroeg niet eens of ik 3 vingers zag ipv 2. Kyra zei: hij was erg snel vandaag. Dus ik zeg, heeft hij zeker Left Geswiped :-). Zij kon er wel om lachen. Aardige meid, haar man gaatbinnenkort uitgezonden worden naar Duitsland (army), hebkaartje gegeven, kom maar langs.

Maar toch: het is wat hè? Wij kunnen het betalen, maar je zalmaar een familie zijn en dan weer voor d’n kat z’n viool dat bedrag opnieuw moeten neertellen om dat hullie in de HS (Homeland Security) hun job niet doen.

Zo spreek ik ook vaak met Miguel van de Maintenance. Spaansoefenen. Hij heeft dus geen onaardige job hier, maar… moet er toch een job bij doen als pizza bezorger want… hij heeftdiabetes en kan anders zijn medicijnen niet betalen. Elke keersnoept hij een beetje van het medicijn af, zodat hij er net 2 x langer mee kan doen.Dat is toch ongehoord verschrikkelijk in dit land. Ook een van de grootste redenen waarom wij terug gaan. Je wilt hier niet op het plaatselijke healthcaresysteem komen tezitten. Ik weet het; In Nederland is het ook niet heilig maar daarheb je in ieder geval de basis die voor iedereen gelijk is.

Ik heb er persoonlijk geen last van, waarschijnlijk wordt het zelfs minder voor ons in Nederland, omdat wij nu zo’n goedpakket hebben en ze hier de rode loper voor je uitleggen als jezo rap van betalen bent als wij. Ook een beregoede tandarts en huisarts, die we allebei aanhouden voor als we hier gaan reizen. Hebben ze geen probleem mee. Je blijft toch minimaal 3 jaar in hun systeem en je kunt voor eeuwig aan je medische files. Voorik wegga doe ik nog even 1 kroon, die mij aangeraden werd daardie kies fout kan gaan binnen nu en een jaar. Kan het maarachter de rug hebben cq in de mond.

Piet trouwens, kreeg bij ophaling van zijn papieren nog een spuittegen de mazelen. Eigenlijk 2, maar de vervolgspuit krijgt hijdan in Nederland. Blijkbaar konden ze in zijn bloed zien dat hijte lang geleden ingeënt was daarvoor. T’is wat?! En Hoppa! weer 110 Dollartjes.

Rocky weegt een beetje maar kost een hoop. Naar de dierenartsgeweest om zijn inentingen uptodate te brengen en een health certificate aan te vragen dat een door de USDA approved dierenarts moet ondertekenen. Gelukkig is de hoofdarts van Terra Vista Animal Hospital – Dr. Weigand, USDA approved. Dus dat is in orde, ook meteen ff Rock z’n nageltjes latenknippen, normaal doen we dat zelf, maar alleen is dat een gedoe, het gaat wel maar met z’n tweeen gaat het beter. Kost 18;50 Dollartjes. Totaal bill voor dit geheel: 171,17 Hoppa!. Maandag10 september hebben we een afspraak bij de USDA in El Segundo (bij LA). Zal wel een hele dag kosten. Je kunt met hen alleen maar een afspraak maken 10 dagen of minder voor jeexacte vertrekdatum. Dus 5 september meteen gebeld en gelukkig mocht ik zeggen dat 10 september ons zou schikken. Alle formulieren mee en degene (ik) die de begeleider is van het beestje op papier, en dan maar hopen dat we daar een stempelkrijgen en de papieren direkt mee naar huis kunnen nemen. Voorde zekerheid (staat in de papieren) moet ik een aan mijzelfgerichte FedEx envelop meenemen voor als ze het overnight moeten terugsturen. (32 dollar). Er werd wel 3 x gezegd bij het maken van de afspraak, dat je je huisdier NIET mee moestnemen. Wel een credit card…

De kat van 6 miljoen J Deze afspraak viel alles mee. Er zat welzo’n irritant machtsmisbruikertje achter de balie, die waarschijnlijk gestraald was voor een betere baan en het nou op ons en anderen uit zat te vreten. Maar I killed him with kindness en maakte excessieve complimenten over zijnbehulpvaardigheid en kennis van zaken en na 1 uur 10 minutenstonden wij weer buiten.

Tussendoor nog een aantal plannen voor de komende 6 weken in m’n eentje alleen. Eerst morgen een verrassingsafscheidsdiner voor Piet van z’n crew hier in California. (Hij heeft er al eengehad in Atlanta). Dan gaan we zaterdag naar het strand terafsluiting voor Piet in CA (als het weer meezit… HA HA). Door mijn project laden opschonen ben ik ver heen. Simpel verhuizenzo. Ik ben wel voor downsizen persoonlijk. Maar, het wordtwel tijd om uit dit appartement te vertrekken, want met name het tapijt is aan het instorten (We konden vorig jaar nieuw krijgencontractueel gezien, maar ik had geen goesting om heel de boelleeg te slepen. Het zal wel. Nu zit er op de overgang slaapkamer/ gang een scheur waar ik al 3 x met mijn teen in ben blijvenhangen en daardoor bijna mijn nek brak, dus nu zit daar Duct Tape op. (Geleerd van Dwayne Johnson — uit de film Skyscrape!). Kan dus weer veilig de overstap slaapkamer - gang maken, maar het ziet er niet uit natuurlijk. (ik heb er eenhanddoekje in beetje vergelijkbare tapijtkleur overheengelegd).

Piet zei nog gisteren, we hebben nog wat cash in de kluis voorrampen, of ie dat mee zou nemen. Nou nee, doe maar niet want je weet nooit. We hebben de Big One nog niet gehad, laat hijnou aub please niet komen in mijn laatste 6 weken hier! Maar jeweet maar nooit, en dan is het handig om cash te hebben, credit card zal niet werken en Trump komt niet helpen want die heefteen pesthekel aan California . Water hebben we nog zat staan en kattenvoer ook. dus we zingen het uit. Ook zonder Big One, want ik heb nog veel lunches en dinners gepland staan.

(Toevallig vorige week 28 augustus een 4.4 beving gehad, die was wel heftig. Eerste een soort van geluid of er eenvrachtwagen door het huis kwam, en toen golfde alles. Rocky pletterde van zijn poezentrapjesding af. Het was rond 7.30 pm en hij heeft verder de hele avond en nacht bij mij gelegen

Zojuist haalde ik een mandje leeg, zit daar een Recluse Spider in. Groot, Giftig. Ik denk ik pleur hem buiten over de balkonreling maar hij kroop eruit voor ik buiten was. Snelletegenwoordigheid van geest; - terwijl ik hard gilde - heb ik het fotoboek over Obama (ong. 2 kg) op hem gepleurt). Hij (spin) is dood. Piet heeft het net gecheckt. Thank you Barack!! Zou dat op iemand anders ook werken? Ik zweer je trouwens dat die man (T) een guy crash heeft op Obama, hij heeft het er altijd over.

Vandaag woensdag 25 juli, ga ik voor de laatste keer naar yoga in Claremont. (Ik zit op 3 locaties, voor de broodnodigevariatie). Mijn pakket daar is op, op woensdag geeft Ty daar eenhele fijne les om 10 uur, dus die pak ik nog even mee. Dan hebik nog 8 lessen in mijn bestand bij The Yoga Unit in Rancho, dus daar moet ik er toch nog een paar bijkopen. Vind ik wel de gezelligste lokatie en ik kan er op de fiets naartoe en er is eenPoke Place naast, neem ik vaak lunch mee. Supervers en gezond. Rocky is ook fan, vooral van de tonijn. Ty en Tiff gaanin Augustus samen een part-time studio beginnen. Startten op de 20ste dus daar pak ik er nog een paar van mee, en dan even kijken hoe ik dat in Nederland ga aanvliegen.

26 juli 2018(Het iseenklerezooimet data indezeblog, sorry,hinkstapmaareenbeetje)

Afscheidsdiner was gezellig, grappig zo’n groot team in vergelijk met nul mensen 5 jaar geleden. Het was geregeld bijzo’n BBQ tent. Er ging veel vlees doorheen. Piet z’n opvolger - in Rancho en Fontana althans, want ze hebben zijn baanopgesplitst in 3 delen. Piet z’n opvolger dus, komt uit India en is vegetarisch. Ze hadden voor hem een vegetarische hamburger gemaakt. Mijn yoga club krijg je daar trouwens met geen stoknaar binnen in die BBQ tent :-). Ik vind het wel lekker, maar het is wel Erg Veel Vlees. Piet kreeg een paar leuke speeches voorzijn kiezen, een hele mooie paperweight met inscriptie voor op z’n bureau in Belgie als aandenken en 2 Enorme Cookies. (Geenidee hoe dat nou komt, in Moerdijk kreeg ie een grote pot snoep:-)

Zaterdag28 juli 2018

Vandaag gaan we nog even naar de Beach. Wel leuk voor Piet z’n laatste dag. We gaan zoals altijd rond 10 uur weg. Dan zijnwe er rond elven, lekker mensen kijken, boekje lezen, lunch meeen dan rond 4 uur weer terug naar Rancho voordat het verkeernog heftiger wordt. Dit is voor ons een goed schema. Kunnenwe ’s morgens nog even zwemmen en gezellig met Rocky op het balkon.

Vreselijk gelachen nog voor we naar het strand gingen. Ik gingnog ff mijn baantjes trekken. Komt zo’n gozertje van een jaar of 14 met een elektrisch skateboard langs het zwembad suizen, (mag helemaal niet natuurlijk, gelukkig zag Lenny hem niet), ’t gozertje was niet zo bedreven nog en duikelt met dat ding en al zo de pool in. Het gaf geen stroom gelukkig dus ik ben nietgeëlektrocuteerd en hij had zelf ook niks. Het ding deed het nietmeer. Z’n vader zou erg kwaad worden zei hij. Ik zei; nikszeggen, laten drogen en dan doet hij het gewoon niet meer, weetjij veel hoe dat komt.

Trouwens sommige mensen zijn op zo’n skateboard geborenlijkt het wel. Met name in de beach cities. Die lui stoppen nieteens voor een trapje en hup zeilen zo vanaf de stoep het zebrapad over, naar rechts, naar links, geen probleem. Oh watwil ik toch soms gewoon maar een uurtje kunnen ruilen, voelenhoe dat voelt als je dat kunt.

Op het strand vandaag was het wat aan de bewolkte kant maar ’s avonds bij thuiskomst hebben we toch allebei een roodverbrandhoofd. Dat is goed om in België te beginnen.

Vrijdag hebben we nog het een en ander aan bankzakenafgehandeld in persoon. Dat duurde ook weer op z’n Amerikaans erg erg lang. Bureaucratie is hier wel een ding hoor. Ze willen echt terug naar de Confederate Flag Tijd lijkt het wel.

Zondag29 juli 2018

Vroeg wakker dus we gaan nog maar ff gezellig buiten de deurontbijten bij Denny’s, Piet heeft 110 kg. aan bagage bij zich :-). Bijna al zijn kleren, hij moet toch 6 weken vooruit. Hoeft hij nietzoveel te wassen / strijken, want het zal best druk wordenmeteen met de nieuwe baan en alles en iedereen leren kennen.

Als Piet weg is ga ik lekker nog ff fietsen. In geval van melancholie; Ga Iets Doen! Bij thuiskomst heb ik 2 berichtenvan vrienden of ik vanavond wil komen eten, dus ik kies er 1 en vraag de andere of ik morgen of overmorgen mag komen.

Woensdag1augustus

Wij hebben sinds kort een eekhoorn in onze boom voor het balkonnetje. Althans ik had hem nog niet eerder gezien. Zatlaatst buiten in het donker stil een boekje te lezen en toen liep ie over de reling, tjoep, zo de boom in. Rocky heeft hem nu ookopgemerkt en de eekhoorn hem en die pest hem bij het leven, Rocky zit een beetje geërgerd te wezen. Gottegot dat wordt echtwat op de Vliet.

Hij (Rocky) is ook echt bedreven geworden in het vangen van Japanese Beetles or June Bugs. Beide namen slaan nergens op. 1. Zijn ze niet Japans en 2. Zie je ze alleen in JuLi met een L en de eerste week van augustus. Ze doen in principe niks, zijnongeveer zo groot als een dop van een fles van en blind. Ze vliegen wat zoemend de wereld als een soort mini helikoptertje. Hebben de neiging om met hun pootjes - die weerhaakjeshebben - in je haar vast te komen te zitten. Ze zijn bijkansonverwoestbaar.

Ik help ons Rock met vangen, want als er eentje voorbijvliegt en je mikt op hem en raakt hem, palm naar beneden (net als bijtafeltennis zeg maar) dan valt hij op de grond, die Beetle en kanRock als teamlid nr. 2 hem vangen en naar binnen sjouwen, ik doe dan de hordeur dicht. Ze worden dan weggezet in Piet z’n badkamer.En, dan is ie er eigenlijk wel klaar mee, want ze doenniet bijster veel. Soms heb je er eentje bij die binnen weer gaatvliegzoemen en dan is het dolle pret, maar meestal zitten ze eenbeetje suf in de badkamer en dan breng ik de oogst van overdag’s avonds weer naar buiten en dan vliegen ze weer vrolijk door. Weet niet wat het nut is van deze beestjes in de het grote geheelvan het universum. Maar Rocky beleeft er plezier aan. Nog eenweek dan zijn ze weer net zo ineens verdwenen als dat zeverschenen.

Verdorie, vandaag was ‘krijg laatste kroon dag’, ben net weerthuis, pingt Dawn, die vriendin die zo lekker Jambalaya maakt, dat ze dat vandaag heeft gemaakt, of ik mee kom genieten. Gaatniet lukken, dikke lip. Heb bij de Vietnamese Pho kippensoepgehaald en drink zometeen een glas chardonnay met een rietje. Ik krijg morgen een tupperware bakje Jambalaya.

Zaterdag4augustus,

Gezellig gelunched en nog bijgekletst met mijn lerares Spaanshier in Rancho. Zij kon niet op ons feestje komen want ze zatmet haar familie in China. Haar oudste zoon had daar eenkennismaking van een internationale opleiding waar hij naartoegaat volgend jaar en ging daarvoor een week naar Beijing. Ze hebben daar meteen een familie vakantie aan vastgeknoopt. Mensen naar mijn hart. Zij, Nuria is Mexicaanse, en haar man Keith is een Canadees. Zij denken er ernstig over om met het gezin naar Canada te verhuizen.

Zondag5augustus.

Vandaag komt een gast die ik ken van de Special Olympics bijmij langs. (precies 3 jaar geleden zegt Facebook, watGEWELDIG was dat toch). Hij (Vannandaniel Chor), in het kortVAN geheten, kon ook niet op mijn feestje komen, want hij zatin Korea. (Het is weer een internationaal stuk aan het wordenhè?. Nou ja, ik zeg in het kort, maar Van is heel erg lang, en dan bedoel ik ook heel erg lang. Ik gok 2m10 ongeveer. Zal het straks eens vragen cq nameten. Hij was erg handig op de Spelenvooral voor het nemen van foto’s van beroemdheden die langskwamen zoals bijvoorbeeld Michelle Obama. Hij hield zijnIphone altijd boven de menigte en schoot zo de mooiste plaatjes. Van komt eigenlijk niet voor mij, maar speciaal om kennis temaken met Rocky. Hij is groot fan op Facebook. Ik hoop dat Rocky zijn beste pootjes voorzet.

Vankomtmet deMetrolinkdusik ga hem zooppikkenbijhet station. Na de Rockykennismakingzalik hemtrakterenopeenlekkerelunch. IkdenkvandaagbijdeVietnamees, Van isvegetariër. En danhebikzelfhetetenvoorvandaagookweerondercontrole.

Je moet het wel gezellig houden in je eentje natuurlijk. Ben blijdat ik deze afspraak had staan, want vannacht niet zo goednieuws gehad over een lieve vriendin in Nederland. Dan is het hier tot een godvergeten eind weg.

WegaaneensnaardeMetrolink. Hoop dat Vaneenbeetjein hetKevertjepast.Hijpastinderdaadmaarnet. Wehaddenelkaarechtheel langnietgezien,maarzoalsdatgaatmetzulkemensen, enalsjemaarregelmatigsocial media contacthebt, danpakjehetmeteenweerop.Eerstgezelligkennisgemaaktmet Rocky endaarnalekkergaanlunchenin Victoria Gardens. Ikhebhemgetrakteerd, wanthijis net metzijncarrièrebegonnenenheeftnognietveeltemakken.Hijwerktalssocialmedewerkerbijeenjeugddetentieinstelling.Voorlopignogalslaagbetaaldetrainee.MaarVankennendezaldatbinnenkortwelsnelbeterworden. Na de lunch nog evennaarOntario Mills, wanthijwildenog even outletshoppen. Wedenkenerover(zoookUrsula, Lorrie en Hector),omons inteschrijvenvoorde Special Olympics in AbuDabi.Omdatwe al DLwarenin LAkrijgjeprefereerinschrijving. Het is inmaart2019.Klinktwelaanlokkelijk,maarwijgaanin April alnaarChina.Misschienbeetjekortopmekaar. Ikzaleenscontactopnemenmet de Surinameploegleidingof dieueberhauptwelgaan.Vondikweleenleukegroep. AnderswordtjebijNederlandingedeeld. Dan benjeweerdeelvaneengroteregroepDL’s. Ikvonddatlosse,Surinaamsewelleuk, en hetfeitdat ik inmijneentjelekkervanalleskonregelen. Wezulleneenskijken.InschrijvenmoetvooreindNovember,dusikhebnog even detijd.(Note;Nietgedaandus, wastevlakbijChina trip enjemoestde reiszelfbetalen,konBruinnietmeertrekken).

Ik ga binnenkort nog een afspraak maken met ene Vincent die auto’s poetst. Het heet Car Detailing eigenlijk en het mag geenpoetsen heten eigenlijk. Vincent heeft de auto van Piet gedaanvoordat hij wegging en die (auto) ziet er gewoon nieuwgekochtuit. Zowel buiten als binnen. Doe ik ook nog even, voor ze op de boot gaan. Komt ’t Kevertje schoon Nederland binnen.

Vincent,dieoverigensVictorheeten dat pasaanheteindevan dedagzei,toenik hem al deheledagVincent hadgenoemd,isgeweesten ‘tKevertjeisalsnieuw! En in de wasgezeten waterproofgemaakt. Piet isookin contact metonzevasteBob de BuilderJaccoomeenCarpoort/Parkingplaatstemakenop deVlietdijk. Dathijeenbeetjedroog enuitde windstaat.(Ginghetnietworden,geenvergunningvan de Dijkgraaf).

Piet heeft overigens een prima beginweek in Nederland/Belgiëgehad, zowel privé als zakelijk. Zijn nieuwe locaties hebbenprima mensen die Piet al een heel welkom en goed gevoelgaven. Das goed, dan hebben we een goede keus gemaakt.

En lekker weer natuurlijk, dan valt dat niet zo hard tegen als jevan hier komt. Hou het nog ff tot oktober vast mensen. Met afen toe een buitje voor het gras en de koeien en zo. Zou ik zeerop prijs stellen. Hier wordt het volgende week weer 45 graden, met 0 kans op regen. In Noord Cali is de noodtoestandafgekondigd vanwege de branden. De grootste ooit. Ook hier in Rancho is de lucht roestbruin en je kunt de rook ruiken, terwijlhet toch nog een heel eind weg is.

Dinsdag 9 augustus,

Vandaag ga ik lunchen bij Patti in Upland. Zij kent een leuktentje waar ze heerlijke salades hebben. Dus we gaan maar weereens wat nieuws uitproberen. Vandaag bericht uit Nederland dat er een Poke Place is geopend in Bergen op Zoom. Mijn favorietelunch.

Ik ga eerst zwemmen want het is al weer lekker heet. Gisterenkon ik om 8.30 de reling van het zwembad al niet meeraanraken. Gloeiend heet! De lucht is vandaag rood en rookgekleurd, de de Holy Fire brand bij Riverside, zo’n 25 mile / 40 km. bij ons vandaan.

Je kunt het ook goed ruiken en bij Patti aangekomen, die er zo’n 15 km. dichterbij zit dan ik, zit alles onder het fijn as dat uit de lucht komt vallen. We besluiten dan ook maar om bij Molly’s binnen te gaan zitten. Te warm, te rokerig buiten en asdeeltjes. Bleuh.

Inderdaad een hele lekkere, hele grote salade besteld. Ik kreeghem zelfs niet helemaal op en heb hem geboxt meegenomenvoor ’s avonds. Heb nog een stukje koude kip over et voilà, we zijn weer onder de pannen.

Trouwens dat boxen van eten is ook een interessant concept. Mijn mening is dat De Gemiddelde Amerikaan niet tevreden is als hij / zij geen eten over kan houden aan het eind van het etentje. Dan wordt je in hun beleving, gevoelsmatig tekortgedaan. Een vriendin zegt dat dit uit de Grote Depressievoortkomt, toen er niet genoeg te eten was en daarna de restaurants zoveel serveerden dat je het niet meer opkon.

Het blijft een ding. Ik probeer nooit meer dan de helft, hoogstens 2/3 op te eten wat alles wat op mijn bord komt. En na 5 jaar durf ik zeggen dat we het redelijk onder controle hebbenweten te houden. Niet perfect altijd en er is ruimte voorverbetering cq afslanking maar het had veel fouter kunnenaflopen, zeg maar.

Zaterdag 11 September.

Ben vroeg wakker, dus nu het nog niet zo godvergeten heet is, ff dekbed en kattenbak verschonen, beginnen we allebei fris aanhet weekend.

Dan is het nog pas 7 uur dus ik besluit maar naar de yoga van 8 uur te gaan. Das Poweryoga level 2. Ruim boven mijn kunnenmaar niemand zit daarmee en dan is het daarna zo lekker om het zwembad in te duiken. Ben dus om 10 uur mijn energie voor de dag al ruim kwijt. Dat is wel een ding als het zo heet is, want jedoet na 11 geen ruk meer buiten. Alleen in die hete bak stappenis al een ding. Dus maar wachten tot eind middag als het weereen beetje afgekoeld is. Gelukkig is alles tot laat open. Vanavond ga ik naar de film met Joe en Jenny (Sicario – erg veel geweld maar wel een heel goed verhaal).

Overdag krijg ik nog een berichtje van Nieda of ik zin heb ommee te gaan naar een concert van Ed Sheeran. Zij is enorm fan mede omdat zij beide zeer roodharig zijn, dat schept een band. Ze zoekt iemand om mee te gaan. Hij treedt op in de Rose Bowl in Pasadena volgende week zaterdag 18 augustus. Ik wist het niet. Of meer specifiek, ik heb niet gekeken wat er nog kwam / komt, want ik had eigenlijk al besloten dat het er niet meer inzataangezien Piet al weg is. Kijk zo moet je dus niet denken. Want Pasadena is maar 40 mijl weg en dat vind ik nog wel leuk om terijden, dus allee laten we Ed dan nog maar even meepikkenvolgende week. Kaartjes waren niet eens zo duur.

En! de afgelopen keer toen we in Hollywood waren om On Your Feet (leven Gloria Estefan) te zien (GeWelDig!) zat ik met mijnbuurman te praten over een Motown voorstelling die in LA draait. Nou zijn Patti en Vince daar weer groot fan van, dus ik heb kaartjes gekocht voor 3 personen als dank voor de party en Patti’s verjaardag op 1 september, dus op 1 september gaan wijdaarnaartoe en rijdt Vince.

Teresa is nog bezig om kaartjes te krijgen om een opname van de Ellen Degeneres Show bij te wonen, maar ik denk niet meerdat dat lukt, want dat zou op 10 September zijn eventueel en dan hoop ik een afspraak te hebben met de USDA in LA om Rocky zijn papieren te laten valideren.

Zondag 12 Augustus had ik 2 x mazzel. Morgen komt Barbara een dag bij mij om te lunchen en loungen aan de Pool en ernstigover politiek te praten. Dus ik heb bedacht een heerlijke saladete maken met gerookte zalm te koop bij Sam’s Club. Sam’s Club is net zoiets als Costco en in Nederland de Sligro. Je moeteen kaart hebben en dan kun je erop los shoppen. Bij Sam’s Club hebben ze echt vurrukkulukke, overheerlijke gerooktezalm. Zit vacuüm verpakt en we nemen altijd een paar pakjesmee op vakantie. Dan heb je altijd wat achter de hand als je het niet meer weet qua eten. Sla erbij en een stukje brood en je bent gesteld. Of door de spaghetti mixen met wat bechamelsaus en ruccola sla eronder. Dus ik erom. Ik weet dat mijn Sam’s Club card ergens in Augustus afloopt dus ik dacht…met een beetjegeluk… En niet alleen was hij nog geldig… bij de kassa vraagtde mevrouw: Wilt u uw cash rewards inleveren. Ik denk, ja maardoen hè? Waarschijnlijk laatste keer dat ik hier kom. En dachtdat zal wel een paar dollar zijn. Is het; 130! Dollar. Dus zalmvoor niks gescoord en ik doe de rest van de maand gratis boodschappen. Ook hier geldt; niet teveel inslaan, want het moetop of zo goed als. Ik kan ook natuurlijk iets bij Sam’s kopen watik totaal niet nodig heb. Zoals een set met hele leuke mexicaansuitziende bowls of een Crockpot?

2e mazzel; Ik dacht ik haal een lekker gebakje voor morgen bijde koffie. Men stelt dit altijd zeer op prijs. Is volkomen on-Amerikaans. Het is of lunch of een party maar als je bij iemandkomt op een niet eten tijd, dan krijg je een glas water. Koffie; daar gaan we voor naar de Starbucks, maar thuis zetten met ietserbij? Dat doen we niet. Wow! Ik leg dan altijd het concept GEZELLIG uit. Het blijft niet te vertalen. En het koekje bij de koffie (1tje hè :-).

Dietaartjesdusdiehaalikbijde Paris Bakery op dehoek. Gerund dooreenVietnamesefamiliedie in Paris hettaartjesvakheeftgestudeerdenuitgeoefend.Anderetakheefthet Pho Restaurant en TinamijnNail personhoortookbijdiefamilie, dieboerengoed. Ikdachtlaatikzenoumaarhalendietaartjes(Zondag),kanikmorgenochtendnoglekkerzwemmenvoordatBarbaankomt.Hangtereenbriefjeopdeurbijde Paris Bakery datzevanaf6/8ommaandagengeslotenzijn. Had iktochmooizondergezelligtaartjebijdekoffiegezeten(Lemon Tart en Fruit Tart vanieder2,kanzekiezen).Noukunjenogwelergensanderstaartjeskopennatuurlijkalzoujedatom3uur’snachtswillendoen,maardezetaartjeszijntoevalligmijnfavoriet, enzezienerookZoMooiUit!

Zaterdag18augustus,

Wat hebben wij deze week nog meer gedaan? Nou vanmorgennipt verloren met een spelletje Wordfeud. En dat had nietgehoeven! Ik legde een woord weg en drukte per ongeluk op het definitieve knopje, en ik had een beter woord gekund. En aangezien dit spelletje op de millimeter liep, heb ik daardoorverloren. SHIT zei ik ook heel hard toen ik op dat knopje drukte. En prompt deden de buren de balkondeur dicht.

Gisteren heb ik mijn medische file opgehaald bij San Antonio Medical Center. Ik had bedacht dat ik dit eerst moest melden en dat men dat dat (hopelijk) in orde ging brengen en dat ik dan weer terug moest komen om de file op te halen of zo iets. Maarhet ging supermakkeljik.

BijSan Antoniohebik deafgelopenjarenmijnjaarlijksemammolatendoen. (deeerste2jaarhebik dat nog in Nederlandgedaan,maardat was zovervelendomelkekeeralsjetochmaar2wekendaarbentooknog al diemedischedingentelatendoen),dusmaarhier.Supertentdat San AntonioHospital.Nietdatjeervaakwiltzijnmaaralsjetochmoet.Zeerklantvriendelijk.

Dus ik gisteren om die file en 10 mins. later sta ik er weer meebuiten. ID laten zien, ze maakten direct een CD’tje en de mevrouw van de Radiologie kende zelfs mijn voornaam nog (Er staat wel Connie met IE op de CD, maar een kniesoor…) Noudat viel weer mee dus. Toch nog wel ruim tijd verloren toen ik buiten kwam. Want ik had niet opgelet op de parkeerplaats. Blijft een ding hier hoor, kun je niet licht mee omspringen, altijdopletten. San Antonio heeft namelijk 2 hele groteparkeerplaatsen die precies op elkaar lijken maar dan gespiegeldzeg maar. En ook 2 ingangen die precies op elkaar lijken. Nouwas ik dus door ingang 1 naar binnen gegaan en door uitgang 2 naar buiten. Niet opgelet.

Geen auto, dezelfde vakken, dezelfde bomen. Op schreden terugnaar de ingang waar ik net uitkwam en weer proberen. Niks. Ik denk, zal die auto toch niet gejat zijn op de valreep.

Een hele aardige man die een auto stond uit laden met stomerijspul voor het ziekenhuis zag mij stuntelen en kwam mijeven helpen. Legde mij uit van die andere uitgang en liep zelfsmet me mee. (Ik straal dat uit hoor, dat ik dat niet snap). Kevertje stond gewoon waar hij neergezet was. Dank u wel! Meneer!

Nou is het dus wel jammer dat ik het Kevertje net volgetanktheb. Hoe zit dat? Nou als ie op transport gaat in de container moet de tank in het rood staan. Nou heb ik gisteren nog even getankt want er stonden wat ritten op de rit. Zoals naar Pasadena en Claremont en zo. Is er gisteren besloten dat we toch met eenandere auto naar Ed Sheeran in Pasadena gaan vanavond, want gisteren op de yoga kwamen we erachter dat er nog tweemensen gaan die we kennen. En dat past dus niet lekker in het Kevertje (achterin beetje krap). En poolen is wel zo gezellig en goed voor het millieu. Ik rijdt hem niet meer leeg. Moet Piet hem maar even uitsifonnen en overtuffen in de auto van Joe of zo.

Ben benieuwd naar het concert. Mijn favoriete concerten tot nu toe:

Charles Aznavour, Jason Mraz, James Taylor met Bonnie Raitt, en met stip op 1. Ringo Star met zijn All Star band in Theater de Greek in Hollywood. (1 van de eerste concerten, op 1. Vanwege de geweldige sfeer).

Zo dat was weer een belevenis zeg. The Rose Bowl in Pasadena is enorm groot, gaan zo’n 100000 mensen in. We haddenvantevoren bekeken hoe we het gingen aanpakken met parkerenen zo. Piet en ik zijn er 2 x geweest. 1 x voor een footballgameen 1 x voor een beurs.

Je kunt bij de het stadion parkeren op grote grasvelden, maar dat is een drama na afloop.

Je kunt ook in de Old Town van Pasadena zelf parkeren en dan met een shuttle naar het stadion. Wij besluiten dat te doen. Doors open om 5 pm, Concert begint om 7 PM met Snow Patrol en Anne-Marie als voorprogramma.

Rit erheen veel traffic. (we willen zo rond 3.30 in Pasadena aankomen. Het is maar 40 mile maar we doen er toch al weerbijna 2 uur over. Staat weer gewoon vast op eenzaterdagmiddag. Parkeren gaat zonder problemen. Ze zijn heel streng bij de Rose Bowl op wat je mee naar binnen mag nemen. Dus ik heb 1 creditcard, mijn rijbewijs, mijn telefoon en eenlippenstift in een ziploc zakje. Je mag een heel klein tasje meenaar binnen nemen maar alles wat ik heb is te groot. Veelmensen hebben een speciale Rose Bowl tas zien wij later. Doorzichtig plastic. En ze zijn echt heel streng, je komt er niet in met iets wat buiten de norm valt. Staat ook op grote schermen. Heb je toch wat bij je wat niet mag, dan kun je dat tegenbetaling in een locker wegsluiten. (20 dollar).Dus goed opletten. Bij de Hollywood Bowl en The Greek Theatre zijn ookrichtlijnen maar die zijn wat soepeler. Bij de Greek kun je bvhele picknickmanden meenemen.

Maar goed, liever streng met zo’n menigte dan dat er watopdoet.

Aangekomen in Pasadena nuttigen wij nog een dingetje bij eennieuw geopende vegan tent genaamd Sage. Ik neem calimari van kokosnoot. (Ziet er dus uit als calimari, maar is gefrituurdekokosnoot). Nieda neem een frietje van appels, Ty Vegan meatballs en Clarissa een vegan tostada. Clarissa is net terug uitAfrika en heeft daar met haar man de Kilimanjaro beklommen. Ze zijn net terug een paar dagen en zij heeft een fiksekeelontsteking. Aangezien ze net vakantie heeft gehad kan zemorgen (vandaag dus) geen sick day opnemen. Das jammer want ook zij was pas om 1.30 thuis vannacht. Ik zeg; Maar das ook niet fijn als je iedereen aansteekt op je werk, zegt zei: Maaktniet uit, ik werk op de afdeling infectuous diseases. Humor.

Concert was super. Groot entertainer die Ed. Goeie stem, lyrics, doet alles zelf, en houdt de sfeer er lekker in. Nieda en ik haddenVIP plekken. Geen idee vantevoren dat we die hadden. Prachtigeplekken en dr hoorde ook een heel buffet bij. Nou was die Kokosnoot Calimari wel gezond, maar geef mij maar een hot dog en die waren er ook. Het was wel heel heel erg warm. Om 11 uur was het nog 36 graden. We zaten onder een afdak en dat is super natuurlijk als de zon schijnt, maar als die onder is blijftde hitte ook lekker hangen. We waren allebei drijfnat. Zelfs mijnsneakers. Na het concert hebben we er ongeveer 1.5 uur over gedaan om terug naar de shuttle te komen. Want heel dat stadionloopt natuurlijk in 1 x uit en wij zaten bovenin. Dus toen wijbeneden kwamen stonden we in de rij achteraan. Ongeveer uurvoordat we door al die slinger slanger hekken bij de shuttles aankwamen, toen naar de auto en toen nog naar huis. Vandaardus pas om 1.30 thuis.

Nogwatdingetjesin delaatstedagen,zoalseenconcert in het park met deLachicafamilie(20 man).Iersemuziek,stikgezellig!

De Paint Your Pet fundraiser night, waar ik een prachtigschilderij van Rocky heb gemaakt (wel met hulp van Nieda, want ik krijg de oogjes niet goed. Zij wel want zij is soort van kunstschilder). De drank vloeide rijkelijk op deze avond. Je mocht nl. Zelf drank en eten meenemen.. Uebertje terug naarhuis genomen.

Nog een feestje bij Dawn & Dale met wat luitjes. Ook weergeslaagd!

Eenvoorlopigeafscheidslunchmet Ursula en Lorrie in Newport Beach.

Hebben we er alles uitgehaald wat erin zat? Ik denk het wel, de balans vindende zowel zakelijk als privé. Op naar een nieuwavontuur. Hoe doen wij het terug in Nederland zijnde inmiddelstoch wel half Californisch geworden. En hoe doet Nederland het met ons, en Belgie? Piet z’n Belgische Voice Mail Mevrouwklinkt in ieder geval heel vriendelijk.

The Art of The Bucket List = Elke keer een nieuwe maken alsde vorige gedaan is! Dus vandaag 10 April 2019 gaan wij naarChina – The Wild Side. Panda’s kijken en golden monkey aapjesen watervallen en de Chinese Muur en het Terra Cotta leger en ???? Culinair zit het ook goed in elkaar. Ik heb al contact met onze gids op Facebook. Brad Josephs. Zit wel goed. Geen ideeof we bereik hebben in China. Daar mag natuurlijk niks qua Social Media. Maar we hebben een VPN dingetje op de computers gezet, dus we zien wel. Ik zal iig doorbloggen en het dan wellicht net als deze een beetje later moeten posten J

Reacties

Reacties

CONNY Thiel

Aan mezelf. De site plakt woorden aan elkaar. Ff kijken hoe dit op te lossen.

Irma

Conny het was weer hartstikke leuk en gezellig om je / jullie verhalen te lezen. De manier waarop jij schrijft is op zo'n manier gedaan dat terwijl je leest er een film afgespeeld wordt !

Hedwig

Ik heb mij weer heerlijk vermaakt met je reisverhaal. Ben benieuwd naar dat van China!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!