conny-en-piet-usa.reismee.nl

LA LA LAND...

27 april 2017

Ha! vandaag Level 58 bereikt! Hoezee, Hoera! Ik doe niet meer aan leeftijden maar aan levels. Klinkt veel aangenamer. Ben vanmorgen de dag begonnen om 6 uur met het kijken en luisteren naar het interview met Willem-Alexander met Wilfried de Jong. Dankzij een aangeraden door een vriendin en door mij gekocht Appje kan ik nu dit soort zaken hier op het Ipadje bekijken. Ik vind het een bijzonder oprecht en vriendelijk persoon die WA! Nou heb ik natuurlijk altijd al een zwak voor hem gehad, Hij is per slot op mijn 8e verjaardag geboren als 1e Kroningszoon, en ik heb hem altijd een beetje als een soort van Ere-Neef beschouwd. Bekijk met gepaste trots zijn verrichtingen, heb enthousiast naar hem gezwaaid toen hij een tribune verder met zijn familie naast ons zat op de Olympische Spelen in London. Kortom we hebben een band. Nog steeds jammer dat toen hij Koning werd wij net emigreerden en de vrije feestdag op onze buik konden schrijven. Maar wij doen wel weer 4th of July en zo.

Ik vond het dus een heel goed interview. Leuk dat stukje over van Kooten en de Bie. WA heeft inderdaad een beetje Haags accent. Hoor ik nu pas. Zeg weet je dat van Kooten ooit eens bij / op mij heeft gebabysit? Althans dat heeft mijn moeder mij verteld dus het zal wel waar wezen. Ik ga eens wat stukjes terugkijken van hen op You Tube.

Ik weet niet hoeveel koningsgezinden er onder mijn lezers zitten (wel veel Oranjevierders volgens mij), maar volgens mij mogen en moeten wij blij zijn met ons Koningshuis. Zoals je daar ook kunt hebben, Kim Jung Lul, Putin, Le Pen (ff duimen voor zondag) en -breek me de verjaardagsbek niet open- Zijne Gestoordheid Trump.

Zo dat is er ook weer uit. Na het interview bekeken te hebben, ontbijtje. Ik ben alleen vandaag want Piet heeft een Leadership meeting op het hoofdkantoor in Atlanta Georgia. Dus alleen, maar om in het koningsjargon te blijven niet eenzaam. (Volgens mij was het Eenzaam maar Niet Alleen in de beroemde Wilhelmina woorden, maar goed enige dichterlijke vrijheid moet kunnen).

Allereerst moest ik vanmorgen naar de dierenarts. Eigenlijk had ik de afspraak gisteren om 4.50 maar dat liep logistiek mis. Ik zal het uitleggen.

Met Rocky is het goed hoor. Maar het leek of ie een soort van oorprobleem heeft. Hij zit alsmaar aan z’n kleine zwarte oortjes te krabben. Dus ik heb dat een weekje aangezien en toch maar weer even de beurs en de telefoon getrokken en een afspraak gemaakt.

Woensdag 4.50 dus. Maar ik kon ’t Kevertje niet gebruiken die middag. Wat deed erop? Nou 2 weken geleden had ’t Kevertje een onvrijwillige ontmoeting met onze garagedeur en dat kwam omdat ik een keukenbrandje had gehad. Hetgeen weer uitleg behoeft: Het is dus zo gelegen…3 weken geleden ging ik Coquilles st. Jacques bakken voor in een salade; schoot de vlam in de pan. Halve meter hoog. Nou (Piet) gelukkig tegenwoordigheid van geest; Deksel erop. Filter van de afzuigkap zwart en naar de knoppen, en een kastje met wat schoeiplekken. Niemand gewond en de coquilles smaakten nog prima. Eigenlijk beter dan anders, maar; Don’t try this at home! zou ik zeggen.

Allee, ik dit gemeld bij Del Mar Front Office en aan onze verzekering. De verzekering kwam meteen met 2 man aan de telefoon (een Schade en daarna een Liability (aansprakelijkheid) persoon), dat ze het leuk vonden dat ze eens met ons konden kennismaken. Toch weer een bijzonder Californische benadering… Maar dat hoefde niet, want de onvolprezen Lenny (hoofd maintenance weetjewel), heeft een nieuwe filter besteld, en had nog zo’n kastje liggen, dus de boel is weer in orde voor, pak hem beet, 50 Dollar hetgeen binnen je 500 dollar rampen-deposit is die je moet betalen bij je eerste huurmaand. Dus een paar dagen na het fikje kom ik thuis aanrijden en wil ik de garage in. Roept Lenny vanuit de maintenance garage aan de overkant dat de filter er is, ik kijk om en TJAKKA! Prijs! Het was niet supererg, het houtje aan de zijkant van de garage zat zo weer op z’n plek. Kwamen ze meteen maken. Maar ’t Kevertje had een flinke schaafwond rechtsvoor. Piet kreeg het ver weggepoetst, een paar krassen bleven echt lelijk. Dus naar de VW garage en vandaar naar hun eigen schadebedrijf verderop. Daar namen ze de schade op. 950 Dollar en 3 dagen Kevertje kwijt. Veel geld en het is heel onhandig hier, 3 dagen geen auto. (Ze hadden in de wachtkamer overigens een popcornmachine staan, rook erg lekker). Die 950 dollar was toch meer dan we hadden gedacht, dus maar even met de verzekering checken. Maar toen had ik mazzel, want ik meldde de autopech op de yoga en iemand wist een mannetje. Die moest ik maar eens bellen. Ene Brian. Ik gebeld, foto van de schade gestuurd en Brian verwees mij door naar Chris: zijn Bumper Guy. Nou en gisteren Kwam Chris dus, Zag en Overwon! Hij had bedacht dat het ong. 250 Dollar en 2 uur werk zou zijn. En dat klopte allebei. En! Chris kwam gewoon aan huis. Met een SUV vol spullen en een spuittentje. Geweldig toch! Hartstikke aardige vent ook. Zijn bedrijf heet Aztec Airbrush. Hij spuit ook van die auto’s met hele schilderijen erop. Mijn Kevertje staat weer mooi eendelig metallic blauw te wezen.

Maar… Chris had niet gemeld dat je er 12 uur niet mee mocht rijden (stof). En ik moest dus naar de dierenarts die middag. Op de fiets met Rocky gaat dat niet meer, dus verzet naar vanochtend. Het zijn niet z’n oortjes, het zou een voedselallergie kunnen zijn. Gaan we alleen maar over op droogvoer een maand. HOPPA!: dat was weer 120 Dollar. Maar ja, je houdt van zo’n beestje, Niet :-) !?

Ik zat deze week al eerder bij de dierenarts maar dat was met een vriendin. Debbie. Zij was bij mij thuis nadat ze haar kat Sheba had weggebracht die s’ morgens ineens ziek was geworden. Ze werd toen ze bij mij was gebeld dat het heel erg slecht ging en of ze kon komen om haar nog even te aaien. Ben ik maar even meegegaan. Acute Pancreatitis. 7 jaar was Sheba. Echt een drama!

Ik had overigens nog een huishoudelijk accident. Afgelopen zondag. Was lekker weer, ik was ’s-morgens gaan zwemmen en heb daarna een beetje aan het zwembad gehangen. Piet moest nog het een en ander aan presentatie in elkaar draaien voor zijn meeting, dus die zat dat lekker te doen met Rocky naast hem op de printer. Daarna gedoucht, aangekleed en samen even de stad in. We hadden niet echt veel plannen, want ik was nogal verkouden. Ik had mijn badpak uitgespoeld en in de wasbak gelegd. Toen we thuiskwamen wat voor de TV gelummeld, glaasje wijn erbij. Gaat ineens de bel. Piet naar beneden, komt naar boven met 3 mannen van de maintenance. Die waren gebeld door de buren van nr. 403 dat er water door het plafond van hun garage kwam. Staat onze badkamer dus helemaal blank plus een stuk van de slaapkamer. Als zij het niet gezien hadden en wij nog een uur niet daar waren gekomen. OMG! Dus opmoppen met handdoeken en zo’n droger weggezet via maintenance om de zooi weer droog te blazen. Thank God! it’s California, want in NL droogt dat nooit meer. Mijn badpak had het gootje verstopt en de kraan was een stukkie open blijven staan. (Ken je dat liedje van Annie MG nog? zo van; Meneer de Haan heeft de kraan open laten staan.?) Al met al viel het nog mee. Een stuk ondertapijt was niet meer te redden en dat hebben ze gisteren al vervangen. Hebben ze en passant ook nog even de loop schoongemaakt, dus het ziet weer tip top uit. We gaan er maar van uit dat dit het is voor deze maand. Komt in 3-voud toch dat soort dingen.

Ik ben net een stuk gaan fietsen en om 6 uur komt iemand mij ophalen die met andere iemanden iets geregeld heeft voor mijn verjaardag. De geheimzinnigheid druipt van de communicatie naar mij toe af. Ik zal mij leutig aankleden en zien wat er opdoet.

Lekker gefietst. Kwam nog een homeless mevrouw tegen op het fietspad, ze zat op een kratje voor een tentje even praatje gemaakt. Ze heet Ellis, woont sinds 3 jaar op straat, heeft 3 tanden. Ik zal eens informeren bij een aantal mensen die in de voedselverstrekking en zo zitten die ik ken of zij bekend is. Ik vroeg of ik haar wat geld mocht geven voor een paar lunches. Dat mocht.

Hier willen ze de Meals op Wheels schrappen voor arme ouderen, en de tax voor rijke engerds…

Maar er is nog hoop, Bill O’Reilly is van het FOX nieuws kanaal afgegooid omdat hij een sexual predator is (Ongetwijfeld met medeneming van een aantal miljoenen). Een aantal Republikeinse Senatoren gaan heel voorzichtig wat -zij het milde- kritiek krijgen op Trump, en de ophokplicht voor kippen in Nederland is opgeheven! Las ik in het BN dat ik af en toe opensla op de Ipad. Dat was fijn voor die kipjes net voor de pasen.

Over kipjes (en organisch) gesproken: Toen Piet laatst op een zaterdag onverwacht moest werken en ik eigenlijk geen plannen had, zag ik toevallig voorbijkomen dat er in Rancho die dag een gebeuren was over bijen, met een farmers’ market erbij. Leek me wel gezellig of even te gaan kijken. Het heette “Don’t Kill my Buzz” (Mensen er op attent blijven maken dat bijen wel een beetje belangrijk zijn voor ons ook, zeker in een land waar ze nog volop Round-Up verkopen en global warming een fabeltje is blijkbaar) Het was even zoeken waar ik zijn moest. Maar gelukkig zag ik uit een auto wat mensen uitstappen waaronder een mevrouw geheel verkleed als BIJ. Daar moest ik wezen. Mensen, ik ben niet meer bijgekomen. Ik meteen een praatje natuurlijk, dat ik zocht naar waar ik zijn moest en dat ik wist dat ik goed zat omdat ik haar zag lopen, en of ik een foto mocht maken van haar omdat ze er zo gaaf uitzag. Ze had er werk van gemaakt hoor! Tot en met geel/zwarte valse wimpers met dauwdruppel diamantjes erop. FF zoeken of ik de foto nog kan vinden dan stop ik hem erbij.

Ik ga toch maar Game of Thrones kijken. Ben ik nog niet aan begonnen omdat het misschien TE spannend is. Maar ik moet iets rustigers hebben dan het dagelijkse (politieke)nieuws hier. Ik kan het niet meer aan: Vanaf November vorig jaar eerst de presidents verkiezing die nogal al anders afliep dan verwacht, daarna die enorm spannende Superbowl, ijzingwekkend (terwijl ik helemaal niks heb met Baseball), en daarna de Oscars met de aankondiging van de verkeerde winnaar… Pooh pooh, nou nou. Laat die Russen maar schuiven jongens! Wel grappig dat een en ander aan informatie uit Nederlandse Intelligence kringen komt. Ha! Er komt wel steeds meer naar boven, dus ik heb ook hier goeie hoop op een enorme klapper zodat heel deze regering instort voor ze ons met z’n allen in WW3 storten. Eind mei komt er weer een nieuwe serie House of Cards, ongetwijfeld erg tam nu vergeleken met de New Reality.

Zie het anti-semitisme. oplaaien hier. Maar je ziet ook heel veel mensen juist het tegenover gestelde extra benadrukken en helpen cq protesteren. De protestbewegingen Rise & Resist schieten hier de grond uit. Vorige week met een stel naar de film The Zookeepers’ Wife geweest. Nou dat is janken! mensen. Waard om te gaan zien! Dan weet je ook direct weer waarom je bij 4 & 5 mei toch even heel erg stil moet blijven staan. En waarom het absoluut niet / nooit goed te praten is als mensen opmerkingen maken zoals Sean Spicer dat deed over de Holocaust. Hoeveel excuses je ook maakt.

Enniewee, wij hebben onze voorlopige Green Card binnen - die overigens niet Groen is -. Dat ging van een leien dakje. We hadden een afspraak om 8 uur in Pasadena om onze vingerafdrukken daar achter te laten. Dus wij daarnaartoe, we zijn er om 7.45 en rekenen op een verloren morgen cq dag. Wie schetst onze verbazing als wij om 8.30 geheel gedaan weer buiten bij de auto staan…. En een week later ligt de voorlopige Green Card in de bus. Soms valt het mee. Er staat op dat wij On Parole zijn :-). Voorlopig kunnen we weer even door.

Deze maand ben ik naar Carlsbad geweest. stadje aan de kust. Een vriendin van mij heeft daar een appartement, dus buiten dat het een zeer tof mens is, is het een goeie vriendin om te hebben. Haar man is Canadees en was in zijn jongere jaren ijshockey coach. Leuke 2 dagen gehad en lekker weer, dus het tintje is weer aan het terugkomen. Bij jullie is het ook lekker weer?! Hoop ik. Met pasen was het koud kreeg ik door. Kouder dan kerst. Maar dan was kerst lekker warm toch? Misschien moeten we de feestdagen aanpassen naar de weersomstandigheden in Nederland. Beetje flexibiliteit inbouwen.

Kerst hier was overigens zeer gezellig met Jolanda op bezoek. We zijn naar een Musical geweest; the King & I, naar de IJshocky, Getty Museum, het Vienna Nieuwjaarsconcert in LA, wezen High Teaen in Big Bear, waar nog sneeuw lag, en zo nog het een en ander aan gezelligs. De musical zat nog in ons abonnement pakket van het Pantages Theatre in Hollywood op 1e kerstdag. Gelukkig konden we er nog 1 kaartje bijkopen en nog op dezelfde rij ook. Piet zat naast andere mensen maar dat gaf niks want die waren ook heel gezellig. We hebben nog een paar voorstellingen te gaan. De laatste is in augustus; HAMILTON. Daar kijk ik echt naar uit. Zijn in heel de US geen kaartjes meer voor te krijgen en was ook 1 van de belangrijkste redenen dat ik dit abonnement heb genomen omdat Hamilton bij dat pakket voorstellingen zat. Van de week ben ik met Joe een vriend van ons naar The Bodyguard geweest. Piet moest plotseling op reis, Joe zijn vrouw zit in North Carolina dus wij zijn gezellig samen naar de voorstelling gegaan. Was enorm ongekend goed. Het was opening night van de serie voorstellingen en de hoofdrol werd deze avond gespeeld door Deborah Cox, een Canadese R&B zangeres die ook Grammy’s heeft gewonnen blijkbaar. Zo die kan zingen echt niet normaal! Genoten!

In Februari zijn Piet en ik samen een weekje naar Maui geweest. Wat een paradijs is dat toch. Zou ik best willen wonen, maar dat is niet te betalen. Rocky kon niet mee, maar ik heb iemand hier (Tammi en haar zoon Matthew), die graag en goed op hem passen en met hem spelen. Ze stuurden elke dag een berichtje met een foto dat het allemaal prima ging. Erg lief! Wel fijn dat hij zo makkelijk mee gaat in de RV want dat is en blijft onze preferentie qua vakantie.

Oh trouwens, in Carlsbad ook nog meegekeken naar een trouwerij, die plaats had op het complex. We moesten wel lachen vanaf ons balkon. Het was rond 6 uur s’avonds en dan koelt het flink af aan de Beach, ze wilden een sunset op de foto denk ik. De bruid had zo’n bloot jurkje aan en ze had het bloedkoud. Kon geen lachje af. Tig foto’s met familie, een strijkje op de achtergrond en daarna muziek uit een boombox. Gespeelde songs o.a. : All we are is Dust in the Wind en When I’m 64. Niet opbeurend zeg maar. Ik kreeg er op het balkon de slappe lach van. Hopelijk gaat het huwelijk beter dan de trouwerij.

Ook nog trouwens: Piet vliegt bijna altijd United Airlines in de US. Hij moet maar een cursus zelfverdediging gaan doen voor de volgende trip of niet en zich in elkaar laten slaan. Want ik hoor net op tv dat die dokter die ze met brute kracht afgevoerd hebben in dat vliegtuig een “niet openbaar” bedrag aan schadevergoeding heeft gekregen.

Environmental breaking news: we hebben we sinds kort een in-house watercooler/dispenser. Ik was die plastic rotzooi zat, je probeert wel zo weinig mogelijk plastic. Maar zonder water ga je hier niet de deur uit, en die plastic flesjes zijn zo leeg en je blijft ze maar wegpleuren (weliswaar in de recycle bak, maar of ze daarna inderdaad gerecycled worden??). Dus we hebben nu ieder onze eigen Camelbak Slurpbeker die we thuis vullen. Veel beter, hadden we veel eerder moeten doen, maar ja… Alleen vergeet ik die sluipbeker steeds ergens, of thuis, of in de auto, of in de yoga. Zal wel wennen. Tot nu toe is hij nog steeds weer thuisgekomen. Die watercoolmachine leasen wij (van de Costco), en ene Joe komt om de 2 weken langs zijn klanten om de lege flessen mee terug te nemen. Je zet ze gewoon aan de deur, en wat je leeg wegzet, zet hij vol weer terug. Betalen en zo gaat via internet. Hartstikke makkelijk en milieubewust. Doet me denken aan onze melkboer van (heel) vroeger. Ik doe in mijn camelbak ook vaak wat schijfjes citroen en/of komkommer. Lekker! Machine geeft ijskoud water en heeft een knopje voor warm water, dus de waterkoker is ook lekker snel op temperatuur.

Zo ik ga eens even douchen, zal ik jullie morgen vertellen wat vanavond heeft gebracht aan gezelligheid.

——

28 april 2017

Nou dat was me SUPER gezellig. Debbie kwam mij ophalen en we reden samen naar Keri’s huis in Rancho up on Daycreek. Toen wij daar aankwamen kwamen er nog een aantal auto’s voorrijden met vriendinnen erin. Iedereen had eten bij zich en Keri had drank ingeslagen (Veel!) Daarom kwam Debbie mij ophalen :-). We waren met z’n tienen. Ik kreeg een kroon op vanwege Koningsdag en dat ik Queen from the Netherlands was die avond. (Ha I wish, dat ik er zo uitzag als Max! Klassevrouw!)

Heerlijk eten, de wijn en andere drank vloeide rijkelijk en het werd laat: 12:30 voor een donderdag in de US is echt ongekend laat hoor. Een aantal hebben maar een Ubertje naar huis genomen, maar ik had mijn eigen -sober gebleven- chauffeuse. Hartstikke leuke cadeaus gekregen en een verjaardagstaart met een kaarsje erop met Happy Birthday singing. Dit alles vond plaats een prachtige tuin met fontein en palmbomen en later op de avond een geweldige zonsondergang. Wat wil een mens nog meer? Interessante discussies ook over de politiek en positive energy en zo. Het leukste cadeau vind ik een ingelijste foto die ze van mijn fiets hebben genomen die geparkeerd stond op z’n vaste plekje aan de reling van het trapje bij het Vietnamese Restaurant onder de Yoga studio met rozen op de achtergrond. Tammi heeft die foto genomen omdat ze altijd blij wordt als ze die fiets ziet staan. Ik zei net tegen Piet, die vandaag ook nog met een bos rozen kwam aanzetten, als ik 99 ben ergens in een bejaardentehuis of waar dan ook en ik weet het niet meer zo sjuust, als ik dan deze foto zie weet ik alles precies weer van hier.

We gaan er eens een eind aan breien want er komt zo een vriendin logeren. Zij woont in Hollywood, schrijft filmmuziek en geeft dit semester een masterclass in San Bernardino op de vrijdagmiddagen. Nou is het op zich niet zo’n eind rijden van SB naar Hollywood. Zeg maar 1.5 uur als het meezit, maar op vrijdagmiddag rond 5 uur wanneer haar klas eindigt zit het nooit mee en kun je er makkelijk 3 uur op rijden. Dus we hebben afgesproken dat zij op de vrijdagen bij ons komt logeren of eten. En als we evt. niet thuis zijn heeft ze de sleutel kan ze In ieder geval lekker een uurtje of zo aan het zwembad gaan liggen en dan om 7 uur of zo gaan rijden.

Verdere plannen dit jaarhangen een beetje af van Piet, want die heeft het superdruk. We zouden volgende week 2 weken op vakantie gaan naar Glacier National Parc, maar dat lukte niet vanwege belangrijk klantenbezoek in de eerste week, dus we hebben moeten terug schroeven naar 1 week en dan naar dichterbij locatie. Vrienden raadden ons aan naar Mammoth te gaan. Is zo’n 5 uur rijden, dus dat is te doen voor een week. Ligt redelijk hoog maar is nu al bijna ijs- en sneewvrij en je kunt er op forel vissen. Patti vangt altijd enorm daar. Dus wij hebben ons allebei een hengeltje aangeschaft en een visvergunning en ik heb reeds optimistisch een forelbakschaal gekocht bij Bed Bath & Beyond met een 20% kortingsbon.

In de politiek zitten er een hoop pakketjes schroot met een dun laagje chroom maar de mensen die ik persoonlijk ken zijn echt wel een soort van helemaal Okay! En die kennen ook weer een hoop Okay mensen! Dus het komt vast wel goed in LA LA LAND!








Reacties

Reacties

Irma van Cauter

Hallo Conny. Wat is het toch een feestje iedere keer om jouw belevenissen te lezen. Heerlijk, het is een film die afspeelt, iedere keer dat ik je verhalen verder lees.
Cool voor jou en Piet dat de green card weer binnen is.

Lieve Conny heel veel plezier met alles wat je mee maakt. En zit het een keer tegen, tomorrow is a brand new day !!

Doeiiiiii en lieve groetjes,
Irma xxx

Jolanda

Prachtig verhaal weer. Heb het net met Kat in 1 ruk gelezen.
Nu alleen nog de foto van de fiets als kers op de taart.
xxxx

Hedwig

Onderhoudend als altijd!

Anke

Haha je had wel hele dure coquilles zo!! Verder schitterend verhaal maar ik volg je op fb dus was al van eea op de hoogte. Volgende week ga ik naar BoZ voor 40jaar jubileum van Silicones reĂĽnie bij de Draak, heb er zin in weer ff wat oud collega's te zien/spreken. Nou all the best for you both and we keep in touch????

Jeannette

Niet te geloven wat er allemaal in zo'n korte tijd kan gebeuren.
Leuk om te lezen want het gebeurt bij een ander haha.
Nu even alles rustig houden hoor!

Mieke Witjens

Hallo Conny,

Jullie houden het goed uit daar hè, zelfs een voorlopige green card, dwz dat jullie daar nog wel een tijdje blijven. Ik heb geprobeerd je iets te sturen, maar per mail en sms lukt niet, blijkbaar niet meer in gebruik?
Laat je me ff iets weten op jjvmjw@skynet.be? X Mieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!