conny-en-piet-usa.reismee.nl

SUMMER TALK

August 13, 2016

Het moet mij van het hart! Nederlanders zijn niet kapot te krijgen, een volk van stavast! Elke morgen bij het openen der ogen en Facebook overspoelt mij een lading enthousiaste posts over het Nederlandse zomerweer. Zelfspot, Sarcasme, Zonnenbloemen, IJs, Uggsdragende vrienden omgeven door windschermen op het strand. Ik geef het jullie na! Petje af! Dan is het weer hier maar een soort van saai. Ik ga eens zwemmen.

August 17, 20016

Nou schijnt het toch wel (wereldwijd) de warmste zomer ooit te zijn. (Sorry). Hier in ieder geval wel. Met enorme bosbranden. Deze week in San Bernardino. 35000 huizen onder dreiging. 83000 mensengeëvacueerd. Brand is nog voor 0% onder controle. (Blue Cut Fire) In Louisiana enorme overstromingen
 Ga zo maar door.

En dan zijn er toch van die figuren met het verstand van een dronken aardbei die zeggen dat Global Warming een samenzweringstheorie is
 (met Obama aangewezen als grootste fantast ( door de 'aardbei' oppositie).

Er is hier vlakbij een opvangcentrum voor evacuees ingericht. Men vraagt vrijwilligers en dekens en dat soort dingen. Ik zal eens kijken wat ik kan bijdragen.

Mijn eigen dierenartsenpraktijk: Terra Vista Animal Hospital, hier om de hoek heeft ook een ruimte ingericht voor kleine huisdieren die door de brand ontheemd zijn. En zo zijn er nog veel meer bedrijven, zaken en mensen die meehelpen.

De I15 en I135 zijn in noordelijke richting afgesloten is op het nieuws. Even kijken wat dat voor mij in gaat houden qua zaken aanrijden, aangezien ik de begrippen North / South - East / West nooit zal snappen.

Gisteravond en vanmorgen deed de TV raar. Eigenlijk meer 1 zender; CNN. Misschien omdat ik die vaak aan heb. Maar de Techneut van Frontier (onze TV/Web leverancier) had een andere benadering. Moet ik even bij het begin beginnen.

Ergens begin mei zijn wij overgegaan (geheel ONvrijwillig) van onze Internet-leverancier Verizon naar leverancier Frontier (Frontier heeft Verizon in South California overgenomen). Nou dat liep voor geen meter. Series op On Demand kwijt, geen beeld, van alles liep niet en die lui waren ook niet telefonisch of anderzijds te bereiken. Overgaan naar weer een ander is ook weer zo wat. Het is hier hetzelfde als in NL hoor met dat spul. Dus toch maar even afgewacht. Verbetering! Met name omdat we onze eigen techneut in Rancho hebben toegewezen gekregen. Hij heet Ken, hij is de spitting image van een jonge David Beckham en ik heb zijn mobiele nummer. Goeie combi al, nietwaar? Hij kwam een aantal weken geleden langs om de TV-boel te resetten. We kunnen hem altijd bellen als er wat is (met het Net :-). Dus vanmorgen even contact opgenomen. Hij vroeg het een en ander. En ik zeg dus: Het is alleen met het CNN kanaal. Zegt hij : Dat komt omdat Trump z’n speech daar nu live uitgezonden wordt. Ik viel echt helemaal stil. Zegt hij: Ja ik zag je Bernie 2016 sticker op de muur vorige keer, dus ik dacht: Deze opmerking kan ik wel maken. Mensen ik ben overleden van het lachen.

CNN kanaal werkt weer naar behoren, dus ik kan Trump weer zonder storing horen. Misschien kan Ken Trump resetten ?

Allee naar leukere dingen: Afgelopen zaterdag naar Long Beach geweest alwaar een Sand Sculpture Event aan de gang was. Supergezellig, eettentjes, prachtige zandkastelen en andere beelden gemaakt van zand. Knap hoor! Geinige mensen ook weer. Vrienden op Facebook geworden met een hond :-) Ik kwam hem en zijn baas tegen en hij (die hond), zag er zo grappig uit met een hoedje en een zonnebril, dat ik hem natuurlijk op de foto moest zetten. Dus dan raak je aan de praat (zijn baas en ik). Hond heet Calderon Le Chien, heeft z’n eigen Facebook pagina. Das leuk, Rocky ook :-) en Rocky heeft ook een peetoom in Colorado; Quandary Baitlin, dat is een boskat met een eigen Faceboek pagina (Quandary zijn mens hebben wij in Mexico leren kennen). Dus nu zijn wij, Rock en ik, vrienden met Calderon Le Chien.

Verderop op het strand staan een hoop mensen op een kluitje lichteijk paniekerig naar de oceaan te kijken. Wat doet erop? Wij er naar toe. De Life Guards; stoere jongens, ferme knapen en meiden, zijn bezig iedereen uit het water te halen, want zijn een aantal haaien gesignaleerd. Best wel ver weg zwemt nog een hond in z’n eentje. Zijn eigenaresse is al half op weg om hem te bereiken. Ze wordt teruggestuurd en de Life Guards gaan op pad om de hond te redden. Die is blijkbaar in paniek van de kant weggezwommen in plaats van terug naar de kant. Hij wordt gered! Groot applaus.

We zijn in Long Beach toevallig terecht gekomen op de zgn. Dog Beach, speciaal voor honden met baasjes. Op het “gewone strand” overal mogen geen honden. Zou er ook een Cat Beach zijn?

Ik heb sinds kort een nieuwe App op mijn Iphone genaamd SHARKTIVITY. Daarmee krijg je live meldingen als er ergens op je locatie een haai of haaien gesignaleerd zijn. Net zoiets als WAZE; het live door gebruikers gevoerde GPS / FILE systeem appje. Volgens mij heb je Waze in Europa ook. Je voert in waar je heen moet en Waze stuurt je de goede en snelste kant op. Iedereen die Waze gebruikt voert live dmv diverse knopjes (makkelijk en veilig te bedienen tijdens het rijden), in wat ze onderweg tegenkomen (bijv. Auto met pech langs de kant, Ongeluk, Politie, Langzaam rijdend verkeer, Stilstaand verkeer), en Waze kan daardoor bepalen welke -alternatieve- route het meest voor jou geschikt is. Werkt als een trein. (In zoverre; je staat nog steeds mega vaak vast hier in het verkeer, maar iets minder). Sharktivity is ook zo’n systeem dat live gevoed wordt (ha ha) :-(. (Best wel eng op dat strand met die hond in het water, want je kon de haaien gewoon echt zien zwemmen, ik ga d’r niet in voorbij kniehoogte!)

Zondag gaan we naar Huntington Beach. Dat is toch wel ons favoriete strand hier. Met name omdat je daar een parkeerplekken hebt waar je gewoon een hele dag mag staan voor 15 Dollar. Bij veel andere stranden moet je om de 2 uur je metertje bijvullen. En ook omdat het relatief het makkelijkst en snelst aan te rijden is vanuit ons in Rancho. Het is in Rancho over de 100F graden en aan het strand zijn dat er toch gauw 15 minder. Heerlijk. Broodje, fruithapje en wat te drinken mee. Lekker. Die dag zijn er Paddleboard wedstrijden. Dat was me toch ook weer een spektakel! Vrouwencompetitie: Wow! die meiden zijn spierbonken met een conditie zeg! En die mannen, Pooh Pooh Nou Nou. D’r deed ook een jongen mee die geen onderarmen had, waarschijnlijk in Afghanistan geweest (aanname van mij). Hij had een speciaal constructietje om zijn peddel in vast te houden, en hij peddelde net zo hard mee. Eindigde ergens middenin. Ik bedoel maar.

Op de terugweg komen we een motorrijder tegen met zijn hond achterin het bakkie. Ook ongekend. Dan lig ik dus meteen weer in een enorme deuk he! Piet reed wat langzaam langs die motorrijder die aangaf dat we er langs konden. Toen hij zag dat ik een foto aan het maken was met mijn Iphone, stak ie zijn duim omhoog. Zou die hond ook zijn eigen FB pagina hebben? In ieder geval staat hij nou op de mijne.

Een stukje Rocky. Ben gek op het gozertje (Piet ook). Hij (Rocky) heeft zijn gewicht inmiddels weten te verdubbelen. Nou woog ie natuurlijk 3 x niks om mee te beginnen, maar hij groeit gestaag en snel. Dat is goed want dan kan hij in zijn kattenharnasje groeien. Het is het kleinste maatje, maar hij glipt er zo in en uit. We oefenen hiermee binnen om hem te laten wennen aan het gevoel en aan de klik-klak sluiting. Gaat goed. De aangeschafte kattenrugzak is ook prima geaccepteerd. Ik / we doen elke dag een rondje complex of een loopje ergens naartoe, Snoepie als hij erin gaat, snoepje als hij eruit komt en een dikke knuffel. Ik zie toch een carriùre als leeuwwentemmer met een show in Las Vegas in mijn toekomst. We zijn ook heftig aan het socializen. Ik neem hem regelmatig mee. Alle vrienden die hier komen om kennis te maken, nemen vaak wat mee voor Rocky. Dus hij zit al aardig in de spullen. Tel daarbij op zijn rugzak en speeltentje en je hebt toch wel een kapitalistisch katje te pakken. De nieuwe playpen gaan we aanstaand weekend in Big Bear op de camping uitproberen.Vorige keer mocht hij nog niet de Camper uit omdat hij al zijn shots nog niet had gehad. Die zitten nu allemaal in de kat plus een maandelijkse dosis anti-teek en vlooien, dus nu hij mag naar buiten in z’n eigen tentje (als wij erbij zijn natuurlijk). Want tegen coyotes heb je geen inenting. Ergens binnenkort heeft hij ook nog een zgn. playdate met een west highland white terrier puppy, genaamd Vinnie. Die heeft vriendin Michelle net in huis, en zodra Vinnie al zijn spuitjes heeft gehad gaan we die uitdaging aan. Vinnie is net een klein ijsbeertje als je hem ziet op Facebook. (Vinnie heeft nog geen eigen pagina, maar dat komt vast).

Vorige week kwamen vrienden / ex collegae GE die nu in Florida wonen even langs. Ze waren in de buurt en hun dochtertje wilde Rocky zo graag zien (ze zag hem op Facebook). Ze vond Rocky officieel leuker dan Disneyland :-) En dat is ook zo! Goedkoper weet ik niet, want de dierenarts hier weet ook van rekeningen schrijven. Maar ik kan wellicht geld besparen, want je kunt hier je huisdier in laten schrijven als ESA — Emotional Service Animal. Een Service Animal is bijvoorbeeld een

blindengeleide hond, en eenEmotionalService Animal heb je om jezelf en anderen je en hen emotioneel goed te laten voelen. Nou Rocky kwalificeert zich hiervoor. Echt, niet gelogen! Nieda, vriendin die yorkshire Terrier heeft (Miss Emmy), heeft Miss Emmy ook zodanig ingeschreven. Je krijgt dan (gratis), een hele set spul van overheidswege met zegel en een certificaat en dan mag je met je ESA beestje overal in waar andere beestjes niet mogen komen en! je dier mag gratis vliegen. Katten en honden en diverse andere beesten gelden tot een zeker gewicht. (Opletten dus! Rocky).

Ik ga dat doen. Moet nog even wachten tot hij wat groter is want je moet een pasfoto schieten van het beestje in kwestie. En nou is Rocky nog niet beeldvullend. Oh Brave New World! ik zeg het maar weer een keertje.

Nou ga ik verder met deze blog op 25 augustus en nou overstroomt Facebook weer van in de hitte zuchtende Nederlandse vrienden en vriendinnen. Het kan nou nooit eens normaal in Nederland. Maar zoals ik net tegen iemand appte: Volgende week sneeuwt het weer, dus geniet er maar van. Dan kun je Zwarte Piet weer op het internet gooien, voor of tegen, ik reageer er toch niet op :-). Sorry kon het niet laten.

Jammer dat de Olympische Spelen voorbij zijn. Ik heb super genoten van alle sport. OMG die val van Epke, de buren konden het horen denk ik. Nou moeten we weer zoeken naar iets op TV want alles zit nog een beetje op zomerhold en Trump is 24 uur per dag beeldschreeuwend aanwezig. Soms ook beeldvullend. Heb je dat meegekregen van die naaktbeelden van hem die opeens overal in de US opdoken?Humor! Bij het beeld miste een klein dingetje blijkbaar
 En ook iets in zijn hoofd, maar dat kon je niet zien.

Sommige grappen zijn ook wel goed. Hij is nou weer helemaal gefocust o.a. op de gezondheid van Hillary. Lees ik ergens:Dat zegt iemand die langzaam maar zeker in een wortel aan het veranderen is. Het is wel erg hoor. Ik zou zeggen; Ga eens samenwerken ipv tegen elkaar. Dan zou het pas echt een Great Country worden. Maar die brug is niet echt in beeld. Ongelooflijk dit. Wel jammer dat ik hoogstwaarschijnlijk het eerste debat ga missen dat Hillary en Donald tegen elkaar gaan houden. Zitten wij ergens op een camping. Ik denk dat we dan de enigen zijn in Amerika die niet kijken. Ik ga het in de gaten houden of we wellicht ergens in een gelegenheid (sportsbars hebben hier overal grote tv schermen hangen) kunnen gaan kijken. Alhoewel; wellicht lopen de gemoederen wel zo hoog op dat er hier en daar wat misgaat. Zou er niks van staan te kijken.

Veel Discovery Channel kijken de komende tijd. De serie; Het enerverende seksleven van de Oost-Europese naaktslak lijkt mij wel wat. (We noemen hem Wiener :-)

Trump is/was/is/was (wat is het nou??!! erg vermoeiend zo’n draaikont) ook al een beetje aan het terugkrabbelen op zijn grote deportatieplan. (Ik krijg al kouwe rillingen bij het tikken van dat woord. Wijzelf zijn door de Amerikaanse Autoriteiten weer goedgekeurd voor een tijdje. Dat liep redelijk gesmeerd. Ik moest in Nederland om een nieuw paspoort en had daartoe een afspraak via Internet geregeld met het Gemeentehuis in Bergen op Zoom. Omdat wij in NL uitgeschreven zijn moest ik of naar Breda of naar Bergen op Zoom.

Afspraak via internet gemaakt om op maandag te gaan zodra ze open waren, want ik moest mijn nieuwe paspoort uiterlijk vrijdag weer in bezit hebben omdat we zondag weer weggingen. Kom ik daar aan: zegt een echt zeer bijzonder onvriendelijke mevrouw me, dat ik helemaal geen afspraak heb en dat er ook niemand is die mij kan helpen nu. Ik denk: Niet kwaad worden, want dan ben ik helemaal de pisang. Ik laat mijn thuis in Rancho uitgeprinte afspraakbevestiging zien, maar zij zegt dat het een afspraak is voor een gewoon paspoort en niet voor een paspoort voor iemand die in het buitenland woont. Nou de moed zonk mij danig in de (open) schoenen (wat was het lekker weer hĂš? die week :-). Ik bleef vriendelijk en ging smeken. Ik had een klein beetje mazzel want een persoon was niet komen opdagen voor een andere afspraak en toen had een andere medewerkster, die bevoegd wat dit te doen tijd voor mij. Ik heb tijdens het doornemen van alle zaken wel 5 x moeten horen hoe aardig, vriendelijke en bijzonder het was, dat ze dit voor mij deden. (Er was verder geen kip overigens). Geregeld, donderdag zou het klaar zijn samen met mijn oude paspoort waar natuurlijk het US visum nog in zat. Daarna ging ik naar de ABN om mijn bankpasje te activeren. Dat had ik ook al op Schiphol getracht te doen maar dat lukte niet. Het apparaat zei:Ga ermee naar uw bank.

Ik kom bij de ABN binnen: Helemaal leeg. Komt er een mevrouw naar me toe gewapend met een Ipad of ze me kon helpen. Dus ik leg uit waarvoor ik kom. Zegt ze: de eerste medewerker die dit kan is over ongeveer een half uur beschikbaar. Lopen een paar medewerkers rond en zitten er een paar aan de balie, maar geen klanten voor zover ik kan zien. Ik kijk verbaasd en vraag of zij dat niet kan. Ja; ze kan het wel maar ze mag het niet, want zij mag alleen mensen doorverwijzen en dat registreren op haar Ipad. Ik zweer het je! Zo gaat de wereld naar de knoppen mensen. Ik kon niet wachten want ik had een afspraak, dus dan maar geen pasje. Morgen weer een nieuwe dag. Ik was van beide verhalen goed sjaggerijnig geworden. Maar de zon scheen en verder werd het gezellig naar verwachting. Tussen alle officiële zaken door toch nog wel kans gezien hier en daar veel leuks mee te pakken, en overal zat weer eten bij natuurlijk.

Cultureel hoogtepunt was het bezoek aan mijn geboortestad Den Haag met toeristische rondrit in een heuse Tuk-Tuk bestuurd door en met commentaar van Haagse Harry. Heel erg gelachen en veel gezien. Lekker eten naderhand Verjaardagkado van vriendin!

Terugkomende in de US moesten wij direct een afspraak maken om langs te komen op het Visumkantoor in Downtown LA. Nou ja een afspraak met elkaar dus, want je moest samen gaan en bij dat kantoor kun je geen afspraak maken. Dus op de afgesproken dag(Piet rekende maar vast op de hele dag), daarnaartoe. Heenrijden viel al mee voor Californische begrippen, we waren er zo. We moesten in de rij voordat we binnen mochten. Oops! dachten we allebei, dat wordt overnachten, als die rij tot de 10e verdieping doorgaat. Voor je binnen mocht werd je gecontroleerd, net als op het vliegveld. Piet had een zakmes bij zich, dat kwam er niet door! Was een hele humoristische security man. Hij liet een aantal mensen binnen tot en met Piet. Ik schoot meteen in de uitleg dat wij bij elkaar hoorden. Zegt die guard: je komt elkaar binnen weer tegen voor de volgende check. Dus geniet er maar even van.

Tegen Piet zei hij: als je nou haar (aan mij dus; want ik stond nog buiten) vraagt om dat zakmes onder een vuilnisbak buiten te leggen, ligt het er straks misschien nog wel. Meenemen mag je het niet en ik mag het ook niet voor je bewaren. Gedaan, en verdomd het lag er nog toen we terug buitenkwamen. Die Security Officer stond er ook nog, zag dat Piet het zakmes weer had en stak z’n duim naar ons op. Binnen waren we eigenlijk ook zo aan de beurt. Werden wederom geholpen door een heel aardig persoon die als bonus ook nog even al Piet z’n voornamen heeft aangepast in het systeem. 3 jaar geleden kon dat niet - naar nu blijkt kon of wilde die ambtenaar van destijds het niet en daarom loopt Piet nou al 3 jaar hier rond met van die rare afgekorte namen op zijn documenten. Das nu aangepast en nou heet ie weer netjes Petrus Wilhelmus Albert Maria Mulders zoals Netty en Ad het bedacht hadden.

De week daarna weer naar het onvolprezen DMV (Department of Moter Vehicles) om met het nieuwe visa ons rijbewijs te verlengen. Ik had pech en mazzel. Had nr. 317 (met! vooraf gemaakte afspraak). Toen ik al een uur zat te wachten belde een vriendin, hetgeen gezellig is tijdens het wachten. Maar ergens in mijn brein was ik niet helemaal gefocust op de nummers want ik dacht dat ik 371 had. 317 was al 3 x omgeroepen en op het grote scherm geweest en dan zakt dat nummer naar beneden op dat scherm, tot het weg is. Beurt voorbij! Sh..t! Toch nog naar mijn desbetreffende mevrouw achter het loket gelopen die dus zei,Ja, eigenlijk moet u een nieuw nummer gaan halen.Mijn smeekblik van Gemeentehuis Bergen op Zoom weer uit de kast getrokken en uitgelegd dat ik zo gezellig zat te kletsen. En ik mocht! Hoezee! Hoera! Nieuw rijbewijs zal een dezer dagen in de bus ploffen.

25 augustus:

Vanavond heb ik een workshop of Essential Oils. Georganiseerd door Addicted to Yoga Club. Ze doen daar regelmatig workshops. Zoals daar zijn: Meditatie, Back Bents, Sun Salutations, Juicing en meer van dat soort dingen. Als je naar zo’n workshop gaat schrijven ze een credit van je reeds aangeschafte lessen af als betaling, ik heb daar wel wat mee, met lekker ruikende olietjes, en vorig jaar deden ze hem ook, die Workshop, maar toen was ik niet hier. Dus vanavond.

Tja, het viel me een beetje tegen. 1. Vertelden ze niks nieuws, want ik weet er zelf al best het een en ander van en 2. was het meer een soort tupperware party maar dan voor Essential Oils. Werd gegeven door zo’n verkoopmiepke met een bijzittende jongen (We (12) zaten allemaal op grote kussens op de vloer van de yoga studio in een rondje). Die bijzittende jongen heeft niet veel gezegd maar was daar min of meer voor het opendraaien der oliepotjes. Je moet ergens beginnen natuurlijk op de carriùre ladder. Dat miepke klepte heel veel. Het kwam er in het kort op neer dat je nu bij haar een beginnersset kon kopen (stikduur), dan kreeg je een abonnement voor een jaar, en een gratis flesje en updates op je mail en je zat er voor de rest van je leven aan vast. Niet gedaan dus. Even opamazon.comgekeken en daar hadden een vergelijkbaar doosje voor een 5e van de prijs. Zonder abonnement en gratis verzending omdat ik Prime Member (Rode Loper Lid) ben :-).

Het was heel gezellig hoor verder. We kregen een glaasje juice en een heel klein flesje gratis olie dat goed is voor je huid. Dat komt goed uit want ik zit onder de kattenkrassen. Al m’n bruin gaat eraf, dat flesje is niet toereikend. Dit terzijde.

We hebben een nieuw meisje aan de Yoga front desk: Zoe, die was ook bij de workshop samen met een vriendin. Allebei 19. Van die giebelgeitjes maar dan op z’n Californisch. Het was te obvious / opzichtig om het te doen maar ik wou ze eigenlijk opnemen. Ik kwam niet meer bij. Beiden zijn ruimInto Yoga, dragen van die jaren 60/70 gewaden (hippie zeg maar). Zoe batikt zelf haar kleren (Tie Dying heet dat hier). En toen ik zei dat ik het vroeger ook gedaan heb, tot mijn moeder het verbood omdat ik aan de lakens begon
 Was ik Ongelooflijk Super Awesome. Lachen! Ze gingen bij elk olie uitlegverhaal helemaal uit hun bol. Ze hebben nog geen cent te makken dus zij konden die beginnerskit helemaal al niet aanschaffen. Zoe krijgt van mij een flesje lavendel binnenkort, kan ze haar verzameling langzaam beginnen. Bij SPROUT (Organische Albert Heijn) verkopen ze het ook zag ik vanmorgen.

Zaterdag 27 augustus;

We gaan dit weekend naar San Diego. Naar de Dunns. Al lang niet gezien en de boys willen zo graag Rocky ontmoeten. Aangezien die groeit als kool (de boys trouwens ook), gaan we nu maar voordat het een volwassen katertje is geworden. De rotzooi staat in de gang om mee te nemen: Kattenrugzak, speeltjes, eten, zijn eigen WC. We gaan met de Camper, want de broer van Scott woont even bij hun in, die zit in de guest room, en dan hoeft hij niet in de garage te slapen. En Rocky is wel netjes qua kattenbak en zo maar klimt overal op en achter en Kristin haar guest room staat helemaal vol met fotolijstjes en snuisterijdingetje. Zie je het gebeuren? Kan ie (Rocky) meteen weer oefenen in de Camper voor de grote trip die aanstaande is half September.

Tentje mee, dan kan hij ook gezellig in de tuin met Dylan en Wyatt. Ik zal een foto maken met 3 Cool Cats erop!

Het is een foto geworden met meer Cool Cats erop want er waren ook nog 2 vriendjes en een visitehondje. Allen accedeerden prima met onze Rocky. Die aan het einde van de rit volledig uitgeput was. Op de terugweg van San Diego naar Rancho lag ie zeer oncomfortabel (hij was te moe om te gaan verliggen) in zijn kenneltje met zijn neus door een gaatje helemaal afgebrand te wezen. Hij kreeg aan het zwembad bij de Dunns toen hij nietsvermoedend in zijn tentje beetje rond zat te kijken ook nog een plens water binnen toen alle jongetjes tegelijk een bommetje deden. Vond hij wat minder maar hij heeft er volgens ons geen trauma van overgehouden. Zaterdagavond ruim gebarbecued, zondagmorgen een even ruim ontbijt. Dat was weer een goed weekend!

Woensdag 31 augustus

Vandaag werd de yogales gegeven door Olivia Hernandez. Heel bijzonder. Want Olivia is volledig doof. Zij heeft NF2, een ziekte waardoor je lichaam willekeurig op elke plek zowel goed- als kwaadaardige tumoren aanmaakt. Bij een operatie een aantal jaren geleden waarbij een tumor uit haar hoofd verwijderd is, is ze volledig doof geworden en is ook haar evenwicht aangetast. 3 jaar geleden ontmoette ik haar voor het eerst. Zij is een jaar geleden met de Teacher Training begonnen. En gisteren was het dus haar eerste officiĂ«le les. Door de yoga is ook haar evenwicht weer terug. Ga d’r maar aanstaan mensen! Applaus! Net als voor die gozer op dat paddleboard.

Na de yogales van gisteren hadden we met 5 meiden afgesproken om de nieuwe geopendeSalt Oasis Facility
. Escape to Wellnessuit te gaan proberen. Je krijgt bij je eerste bezoek 20% korting en met een groep van 5 en een meegenomen Groupon ging er nog wat af.

Een ruimte met lava en zoutblokken als muren en een dik tapijt van zoutkorrels op de grond, new age muziek.. Daar ga je in met z’n allen (gewoon in yogakleding). Dan relax je daar een uur inofstrandstoelenofliggend op het zout in de grond en dat schijnt heel goed voor je te zijn qua ioniserende werking en zo.

Ik heb op de grond gelegen, en het was heel lekker, dat uur was zo voorbij. Heel relaxend inderdaad en je marineert ook lekker, blijf je langer goed. Ik denk wel dat het bij die ene keer blijft, want de originele prijs van 30 dollar per uur vind ik wel een beetje gortig.

Tot slot wil ik graag de notulen met jullie delen van de laatste Sheriff Community meeting die hier in Rancho gehouden is. Deze notulen krijg ik altijd via de Rancho Cucamonga News Site op Facebook. Ik ben eens naar zo’n meeting geweest, of eigenlijk meer een training, voor als je in een zgn. Active Shooter Situatie terecht komt. (RUN
HIDE
FIGHT). Was interessant. Net als met crisis training, als je weet wat je moet doen raak je wellicht niet in paniek en heb je meer kans. Dit is dus een stukje uit een algemene meeting. De volgende Community Meeting is op 7 september en dan is er ook een Meet & Greet met het K-9 (honden) team van Rancho. Waaronder Smokey de Narcotica hond. Ga ik maar eens naartoe. Kan nog net voordat we op 10 september op vakantie gaan. Misschien steek ik nog wat tips op voor Rocky’s training.

Dit weekend lang weekend: Labor Day. Einde Zomer! (Alleen in naam hier hoor). Kids naar school, wij gaan over een week met vakantie. Piet moest deze week naar Reno, vloog via San Francisco, maar door mist vertraging vertrek uit LA, connectie naar Reno gemist, toen is hij maar gaan rijden. Erg klantvriendelijk! Dus we doen dit weekend maar effe lekker niks. Campertje wassen of zo, en wellicht een lekkere wandeling, want het schijnt lekker koel te worden dit weekend.

—————-

Ter lezing, lering ende vermaak
.

AUGUST 31, 2016 COMMUNITY MEETING WITH CAPT. BOLDT

As always, my disclaimer: I am not an employee of the Rancho Seriff Department. I am a volunteer citizen who has taken it upon myself to take notes of these meetings and report here for those who are unable to attend due to health, transportation, or schedule conflicts. Any inaccuracies in these notes are solely my responsibility. I agree with Capt. Boldt that “KNOWLEDGE IS POWER” when it comes to keeping our neighborhoods and families safe. If you have questions or concerns regarding the content herein, then please contact RCPD or attend these meeting in person. I cannot begin to include all information in these brief notes.

It was a packed house attendance again with over 100 citizens- present and a welcome to at least 20 new first-time attendees.

After introduction of deputies and staff present, Captain offered to the audience that if anyone has a particular concern they wish to present privately to any deputy or staff, they may step into the hall and have a discussion.

TOPICS DISCUSSED

Introduction of Sheriff Service Specialist & what their duties are

Discussion of Prop 64, the Recreational Marijuana Initiative

Gang Activity in Rancho & How It Affects Residents

Surviving Active Shooter Training for the Community

Crime Stats

Upcoming Events

SHERIFF SERVICE SPECIALISTS (SSS) & THEIR DUTIES

Sheriff Service Specialists are official law enforcement who support what the Deputies do. SSS Evan Randall spoke to us and we learned a bit about what their duties are. He is a professional staff member, but not a peace officer. The SSS’s can go into the field and relieve Deputies of many duties allowing deputies’ time to best be spent in enforcing the law. The specialists are trained in crime scene processing, evidence collecting, report writing, investigating non-injury collisions,parking enforcement, latent fingerprinting & photography. These specialists elevate level of service to the community at a lesser cost. SSS Randall is assigned specifically to weapons maintenance as well. These SSS wear a green uniform, unlike the brown Deputies wear.

FOLLOW-UP DISCUSSION OF PROP 64 RECREATIONAL MARIJUANA

Question from last month was the cost of DUI testing alcohol vs. testing for marijuana. Test for marijuana is approximately $140 + cost of contracted phlebotomist, cost for testing breath test for alcohol approximately 50 cents.

Question last month was age range statistics finding among MJ intoxicated drivers. Statistics are a bit scattered, but it is between 18 and 30 years old is the greatest number of drivers arrested for DUI MJ.

Captain directed our attention to a 5 page hand-out that is published on Ballotpedia. Please read, research and become an informed voter.

“California Proposition 64, the California Marijuana Initiative, will be on the November 8, 2016 ballot in California as an initiated state statute

..A ‘yes’ vote is a vote in favor of legalizing marijuana and hemp under state law and enacting certain sales and cultivation taxes

A ‘no’ vote is a vote against legalizing marijuana and hemp under state law and enacting certain sales and cultivation taxes.”

If passed, individuals will be allowed to grow 6 plants within a locked/secured area in the home; however, if a resident claims to be a provider for users for medicinal use, 12 plants per medical user are allowed. Captain suggested that for citizens who are not aware of the pungent odor of marijuana plants, she will bring a plant (under guard!) to City Council’s next meeting when she speaks to council members so everyone is aware that the odiferous smell from these plants that can permeate into your home. This is another consideration of how each citizen may be affected by passage of this measure.

At the upcoming City Council Meeting on Wednesday, Sept. 7, 2016, Captain Boldt will be addressing the City Council with statistics she has gathered from other communities who have legalized marijuana and the impact it has had on those communities and how it will affect this community and law enforcement efforts should Prop 64 pass. City Council will be charged with making the decision to allow marijuana dispensaries in this city. Captain is asking citizens to attend this meeting. Other city officials will also address how it will impact financially, land use impacts & then council will discuss whether they are prepared to take a position. The purpose of this presentation is to inform and how it will affect every citizen of this City. Captain is asking each person to be an informed voter and to look at how it will impact quality of life and public safety.

Prop 64 affords municipalities to ban and/or allow certain marijuana functions: dispensaries, commercial cultivation, transportation on roads etc. “Our council is going to have to hear what we have to say and make some decisions in advance of the prop passing.” The polling of Prop 64 is it is likely to pass. The campaign cash in favor of passage is over $11 million. Opposition has only $185,000
.as reported by citizen in audience who googled in real time.

At this time, there will be no permits issued to regulate. Regulation will be a result of complaint based calls. This is in the ordinance the COUNTY has passed. Each CITY within the county will then decide what will be allowed in their own municipality. However, this proposition does NOT allow a city to ban cultivation for personal use.

Example: An individual can grow six plants in his home. However, if the grower is a medicinal user’s care provider, he can grow additional plants for that person also up to 24 plants in the home.

Another point to consider regarding legalizing marijuana is edibles infused with THC oil and are packaged as candy bars that look like commercially prepared store bought confections. Be aware the potency of THC oil today that is used in these edibles is much stronger than in years past. Refiners have continued to perfect the process to obtain higher concentration. Other products infused with THC oil are body lotion, soda pop, and tampons
.all very professionally packaged, eye catching to young children.

GANGS IN RANCHO & OUTSIDE GANGS

Deputy Sherman Garrett, a member of the Multiple Enforcement Team (MET) spoke to us about gang burglary behavior and who is coming to Rancho and why.

Rancho does have local gangs. Cucamonga Kings and Dogpatch. There are gangs infiltrating the neighborhoods of Rancho because residents of Rancho are perceived to have nicer things to steal and residents may be naĂŻve when it comes taking precautions to prevent theft.

What is often the M.O. in Rancho is the bad guys drive a nice SUV they have rented so they blend in with the neighborhood and don’t arouse suspicion. Deputy Garrett reiterates what we continue to hear about HARDEN THE TARGET. Install cameras, alarm systems, be vigilant, report what doesn’t look right in your neighborhood. Bad guys are breaking into homes during the day when they suspect citizens are at work and not home. They knock at the door and if no one responds, they attempt a break-in. Burglars are looking for quick cash items
jewelry, valuables, etc. Punishment for break-ins to an occupied home (resident is there) is much greater than if no one is home. Keep in mind that now all gang members who must appear in court are now coming to the courthouse in Rancho. This court house serves all the West end of San Bernardino County. Gang members from all over the area are coming to our City for court appearance.

The major east/west corridors we have in Rancho allow for quick access/get-away. Smashing window or glass sliding doors is main point of entry after knocking. If they knock and dog inside barks & runs around, tells burglar that you do not have motion sensor on inside alarm
.consider installing sensor for pets.

SURVIVING ACTIVE SHOOTER TRAINING FOR THE COMMUNITY

Deputies David Rayenhearts & Rocky Johnson who are presenters of the Active Shooter Training for the community spoke to us about these sessions. Attendance has been slightly waning and Captain and the Deputies are anxious to assure all citizens have this training. Keep in mind that the quickest response of First Care providers may be 10-15 minutes. These sessions teach how to administer necessary first aid and what steps to take to avoid altercation completely if possible. RUN HIDE FIGHT! This teaches you to have a plan. IF YOU DON’T HAVE A PLAN
.YOU DON’T HAVE A CHOICE! These sessions are funded by a special grant, not general funds. NEXT SESSION IS SEPTEMBER 23 at the Cultural Center at Victoria Garden.

CRIME STATS

Hand outs available with graphs showing Crime Report Totals for Part I and Part II Crimes. Months of June & July Part I crimes down from a year ago. Part II crimes down every month compared to 2015, calls for Service, Deputy Reports & Arrests were up. Traffic collisions continue to show increase, however, DUI & Drunk in Public is down.

AUDIENCE COMMENTS

CALL BEFORE YOU POST
If you have an issue that needs addressed by RCPD call dispatch or the station and THEN post on Facebook. There is no full-time staff person who monitors Rancho Facebook postings. If you have an issue you wish to be addressed that is NOT an emergency send an email to 

saferc@sbcsd.org
..those emails are checked periodically and forwarded to the correct resource.

Audience member gave a “shout out” acknowledging the annual “National Night Out” held a few weeks ago at Victoria Gardens. Was a great opportunity for community to come together with crime prevention team.

Request from audience for future agenda was to please address traffic problems at local schools and what the new football stadiums traffic flow has been. Sgt. Phil Dupper will be at next meeting.

Captain asked for future agenda topics. Request to bring K-9’s Deja & Dasha to another monthly meeting for a Meet & Greet. K-9’s save many man hours in searches. Smokey is the narcotics dog.

UPCOMING EVENTS

Next CAC meeting is scheduled for the last Wednesday of September which is September 28.

City Communications Director Francine Palmer announced at the next meeting on September 28, City Attorney Markham will address Measure Q on the ballot in November. This is the measure that will change City Council elections. Council members will be elected by district boundaries within the City, changing from at-large. This is a subject that is in litigation now and City Attorney Markham is the best person to answer our questions. Please arrive early for this special meeting from 5:15 to 5:45 on Sept. 28.

Reminder City Council meeting scheduled for Wednesday September 7 is when Captain Boldt is asking for your attendance at this meeting as she is a speaker presenting to council members her findings of how legalizing recreational marijuana will impact the safety of our City. Please attend the meeting that begins at 7:00 PM in Council Chambers.

SECOND ANNUAL RCPD OPEN HOUSE NOVEMBER 5TH IN THE PARKING LOT ADJACENT TO POLICE STATION. This is a family event and very “kid friendly”. There will be many deputies there to answer questions, show the motorcycles with photo op, tours of the station and various talks geared to safety issues, especially for teens. K-9’s will be there for a meet & greet.

Reacties

Reacties

Albert Hagenaars

Conny, geloof het of niet, maar jouw kluwen humoristische en gedetailleerde verslagen vol sfeer heeft me vandaag uit m'n jetlag helpen trekken! Gisteren zijn we thuisgekomen uit Indonesië. Na acht weken moeten we weer erg wennen in NL. Maar ik kon hier en daar zo sterk lachen om de beschrijving van jouw wedervaren dat de hoofdpijn uit m'n kop rolde. Dank je wel en graag tot de volgende keer! Salam hangat, Albert

Helen Groenendijk

Weer genoten van je verhalen, Leuk dat het zo goed gaat met Rocky. Die gaat een goed leven krijgen volavonturen.
Hele fijne vakantie
groet Helen

Jolanda

Lieve Conny,
Wat een prachtige verhalen weer. Geniet hier elke keer van.
Hele fijne vakantie samen met Piet en Rocky.
xxxxx

Lous Walder

Ja Conny heel herkenbaar op het gemeentehuis.
Ik had wel even vlieg willen zijn om jou gezicht te zien.
Fijne vakantie

Tonneke

Lieve Conny en Piet;-)) , ook ik heb weer genoten van je smakelijke verhalen en ja ik herken de verhalen van de ambtenaren werkt hier in Frankrijk ook zo. Heb inmiddels tot 100 leren tellen :-) maar het werkt wel zeker als je de onschuldige met een glimlach uithang. Ik ben benieuwd naar Rocky denk dat hij van Dwight niet bang zal zijn. Fijne vakantie en pas goed op Piet en Rocky zeker omdat z'n tuigje nog niet goed past. Heel veel leuks van ons uit het ook net zo zonnige en warme zuiden met heerlijk wandel en zwemweer.

Tonneke

Bedoelde liefs.
We zien de vakantie specials graag tegemoet met bijbehorende foto's. In ieder geval heel veel plezier en avontuur tijdens jullie vakantie xxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!