conny-en-piet-usa.reismee.nl

MARCH MADNESS

11 hours ago · Sent from Messenger

Conny Thiel

Patti, what does March Madness stand for?

Patti Craney

It's college basketball playoffs that start in March with 68 teams in the first round...then 32, 16, then what they call the final four, and finally the championship game

Conny Thiel

Thank you! I could not find it on the web.

Dus dat is March Madness. Er wordt hier ook door iedereen op deze pool gegokt. Trouwens, het was groot op het nieuws een paar weken geleden, dat iemand ik weet niet hoeveel miljoen had gewonnen bij een of andere grote loterij, maar die persoon meldde zich maar niet. (Ze hadden hem op video staan, vaak uitgezonden). En hij is ook nooit tevoorschijn gekomen. T’is wat!

Maart is ook typisch de maand waarin veel fairs gehouden worden, zoals daar zijn: Spring Fairs, Irish Fairs (vanwege St. Patricks’ Day), Medieval Fairs; met ridders, schone jonkvrouwen, vreetbanketten en meer van dat soort spul.

Op 14 maart, bijvoorbeeld, was het PI Dag: wordt op 14 maart gevierd, omdat in de Amerikaanse schrijfwijze voor data 14 maart geschreven wordt als 3/14 en de driecijferige benadering voor π 3,14 is. Deze dag wordt op verschillende manieren gevierd. Zo staan sommigen stil bij de rol die π in hun leven gespeeld heeft en proberen zich op humoristische wijze een wereld zonder π voor te stellen. (ik snap dat niet als beta-persoon). De viering begint gewoonlijk om 13:59 uur (1:59 PM), omdat de zescijferige benadering van π 3,14159 is. Mensen die de 24-uurs klokindeling gebruiken handhaven een ander begin: 1:59 of 15:09.

(Dit ter lering ende vermaak, overgenomen uit Wikipedia).

Dat is de wetenschappelijke benadering, maar hier werd de dag omgezet in PI(E) (Taart)dag. Met taartenbakwedstrijden en nog leuker: Wie kan er zoveel mogelijk taart eten in een bepaalde tijd. Er was zo’n wedstrijd in Claremont op vrijdagavond 14 maart en ik wilde daarnaartoe. Maar Piet had er geen zin in. Ik had dat wel eens willen zien. Lust je waarschijnlijk nooit taart meer.

Verder hadden wij ook een beetje soort van Mad March: Piet met zijn opstart van het 2e kantoor in New Jersey, hij heeft de afgelopen tijd meer daar gezeten dan hier. Mede doordat zijn Operations Manager NJ nog niet in de US is. Die zit nog op zijn Green Card te wachten. Dat duurt zo lang omdat de officiële instanties in het Oosten van de VS vaak gesloten waren afgelopen winter vanwege de extreme weersomstandigheden. Polar Plunges, Icestorms en dergelijke. Dus een enorme achterstand.

Dat gaat in April hopelijk allemaal goedkomen. Piet zit nu ook in New Jersey; Regen en 6c. Ik zit aan de andere kant: droog en vandaag 34c… Recordhitte voor de lente. Ook niet normaal hoor.

Vanmorgen lees ik een post op Facebook over de Gezondheidszorg in Nederland, dat een hulp al 3 maanden op haar geld zit te wachten door achterstand met PGB’s. Ongelooflijk. Nou hier is het ook niet alles: Behalve! als je je credit card trekt. Ik heb het al vaker gemeld. Je kunt hier alle zorg kiezen en elke dokter die je wilt, als je maar een goeie verzekering hebt of je credit card (met een goeie! credit rating) kunt trekken. Ik persoonlijk ben zeer voor Obamacare.

(Dat moet je op FB zetten :-); Zet het erop, wacht 5 minuten, en je hebt een werelddiscussie. Ik doe dat maar liever live met mensen. Interessant om te doen. Ik ben inmiddels wel goed op de hoogte en heb mijn eigen mening over veel zaken hier. Levert leuke en goeie discussies op.

Ik heb die stelregel van: “Zet iets op FB en wacht 5 minuten” Eens een keer uitgetest:

De issue: Zwangere Chinese vrouwen zitten in appartementscomplexen in de US (met name in California). Een aantal bij elkaar, met een soort van oppasser (zeg maar; koppelbaas) erbij. Die kinderen die dan in de US geboren worden, krijgen dan een “status” en die vrouwen automatisch ook. Kost natuurlijk een flinke duit en hartstikke illegaal natuurlijk. Voordat dit Breaking News was, zei ik al tegen Piet: Wat apart, lopen hier op het complex heel veel zwangere Chinese vrouwen rond. Ik zag ze ook regelmatig bij het zwembad. Nul Engels van hun kant, maar we konden toch Hallo zeggen en zo. (Ik heb van vorig jaar China een Chinese talencursus meegenomen en probeer zo maar wat af en toe). Niet veel kontakt maar toch hier en daar een “praatje”. Toen kwam ineens het verhaal op het nieuws, dat de politie invallen had gedaan in een aantal complexen, waaronder het onze. Waar die vrouwen nu zijn weet ik niet. Ik zit ook op een Nieuws FB site van Rancho Cucamonga, staat van alles op over wat hier in de buurt aan de hand is. Soort van Brabants Nieuwsblad zeg maar. Dus ook dit verhaal. Ik heb een comment geplaatst dat ik het ongelooflijk erg vind voor die vrouwen, verder niks. (Ik weet het, ik weet het! We gaan met deze blog geen discussie opstarten) maar… menselijk gezien is het natuurlijk een vreselijk verhaal. Ik was er echt een beetje van slag van, want die mensen hebben wel een gezicht voor mij. Ik probeer te volgen wat er met ze gedaan is, maar ik kan er niets meer over vinden. (En een commentaar op die opmerking van mij op die site. Whoa!)

Vanavond vliegt Piet terug uit Newark. Dat hij maar veilig landen mag. Aangezien er weer een aantal vliegreizen op de planning staan - alleen en samen-; heb ik maar bedacht dat ik er fatalistisch mee omspring. Net als met aardbevingen en tornadoes. Whatever will be, will be…

Allee, me goan es zwemmen en dan ga ik een komisch verhaal optekenen :-) Blijf lezen mensen, het gaat de vrolijke kant op… Echt waar!

En bij het naar buiten lopen is het al gezellig: Buurman Bob, 2 deuren verder heeft in zijn garage een hobby-shop, hij maakt, samen met weer een andere buurvrouw, keramiekfiguren. Heel mooi spul. Ze zijn helemaal enthousiast over onze KLM huisjes (die bovenop de keukenkast staan - vastgeplakt ivm aardbevingen), en de stenen kat die Daisy voorstelt vinden ze ook geinig. Bob is bezig met het schilderen van een figuurtje en dat figuurtje is voor mij! Een soort van klein paddestoel/fee/kabouterhuisje! Beetje Efteling idee. Zo leuk! Het komt in mijn Ikea vitrinekast. Het dingetje moet nog in de oven dus ik moet er nog even een weekje op wachten. Ik gooi hem op Facebook als ie klaar is.

Tijdens het zwemmen komt Jeff (de Poolman) langs en legt 4 Grapefruits voor me weg op het tafeltje waar mijn sleutels liggen. Hij doet naast Poolcleaning ook aan Organisch Groenten Kweken en staat op zondagen op de Farmers Market in Beverly Hills. Paar weken geleden bracht hij al een organische meloen mee en nu grapefruits. In ruil kreeg hij vorige keer een blikje Haagse Hopjes en een Chinees Gelukspoppetje.

En het is nog niet klaar. Tijdens het zwemmen komt een andere buurvrouw voorbij, met haar ga ik wel eens fietsen. Of ik zelfgekweekte sprouts (kiemgroenten in een potje) wil en; zelfgemaakte organische Kombucha (soort van sap met anti-radicalen en super-awesome-gezond). Dat wil ik wel, dus zij gaat dat even halen en zo stond mijn tafeltje ineens vol. Gelukkig heb ik altijd mijn blauwe Ikea zak bij me (zitten mijn flippers en googles in, dus ik krijg alles zonder probleem thuis). Patricia vraagt of ik haar wil helpen met een videopresentatie die zij aan het maken is. Feedback geven over hoe zij overkomt, en de vragen stellen - buiten beeld, zodat ze niet tegen een spiegel staat te praten. No problem. Leuk! Zij is VP bij een landelijke liefdadigheidsorganisatie en ze woont hier in Rancho omdat haar dochter Moderne Dans studeert. Hier in Rancho is een van de beste scholen op dat gebied. Ken je de film Fame? Zo’n school. Patricia is Veganistisch en specifiek: Veganistisch Rauw. (Dus ze eet alleen maar rauw voedsel — groeten en fruit en noten). Ze heeft ook een groenten/fruit droogmachine, interessant ding). Ze ziet er weliswaar supergoed uit en is ook ongelooflijk fit, maar het gaat mij toch net iets te ver. Wij eten wel gezond en zoveel mogelijk organisch, maar eten moet ook FUN zijn af en toe, toch?

Dit is een leuk bruggetje naar het volgende onderwerp: Plastic Surgery…

Laten we ermee beginnen dat ik er niks op tegen heb. Maar je moet niet overdrijven. Het levert wel weer een leuke story op.

Een kennis, hartstikke leuke vrouw, leuk om te zien, goed figuur, aardig, slim, fit. Kortom niks mis mee. Ik ken haar nu zo’n anderhalf jaar. Ze doet de ene procedure na de andere. Niks geheim, want wij (yogaclub) worden vantevoren, tijdens en na, geheel en al van alle details op de hoogte gebracht en gehouden. Ik ben altijd zeer geïnteresseerd, en - omdat ze er ook zo open over is - stel ik ook over van alles en nog wat vragen. Fascinating, zou Spock zeggen. Eind Februari zegt ze tegen me: Conny; ik moet weer voor mijn 3 maandelijks Botox en als ik iemand aanbreng, dan krijg ik korting op mijn volgende procedure (ze gaat haar armen laten doen), en de persoon die ik aanbreng krijgt ook korting. Maar; zegt ze erachteraan; Niet!! dat het nodig is hoor, You look Fabulous!, maar omdat je altijd zo geïnteresseerd bent.

Het intake gesprek is gratis en vrijblijvend… dus ik denk, Ach, waarom ook niet? Niks te verliezen en het levert wellicht een leuk stukkie blog op. Ook in het kader van ontdek alle facetten van Amerika en zo. (In Nederland doe je dit toch niet zo makkelijk). Plus, die tent zit in Pasadena, daar ben ik nog nooit geweest. Doen toch?! Het is een gerenommeerde instelling. Komt ook vaak voorbij op de reclame: Athenix, Body Sculpting Institute: Medically Advanced. Naturally You :-)

Oh, wat ben ik blij dat ik hiernaartoe ben gegaan in mijn fifties en niet toen ik 30 of zo was. Man, wat was ik hier dan onzeker geworden.

Afspraak gemaakt, naar Pasadena, leuke stad, in January wordt hier de zogenaamde Rose Parade gehouden. Misschien volgend jaar eens kijken.

Het Athenix pand zonder enige moeite gevonden, wat toch speciaal blijft voor mij. Het is een beetje eng, ik ga autorijden zowaar leuk vinden. Het moet niet gekker worden.

Prachtig gebouw, serene wachtkamer, met kunst en dure tijdschriften en verse koffie en thee (geen koekies), en een prachtmeidje aan de receptie. Mijn consultant komt me ophalen en omdat ik met Piet aan de telefoon zat, ben ik natuurlijk meteen interessant. Wat voor taal spreek ik?. Zegt ze: Ja,ik zou best in Europa willen wonen, want hier is iedereen zo met het uiterlijk bezig. ?????? Ja Duh, denk ik, waarom werk je dan hier??? Rare uitspraak om mee te beginnen in deze toko. Ik krijg ook meteen te horen wat er allemaal bij haar is gedaan.

Ze vraagt; waarom ben je hier? Nou, omdat ik een kortingsbon heb en er veel over gehoord heb en op TV gezien en zo. En ik zit hiermee en daarmee :-) (Beetje toneelspel, gewoon voor de gein). Ze zei dat ik er goed uitzag, met open einde aan de zin, je kent dat wel . Van allerlei vragen en formulieren invullen en zo.

En dan; moet de badjas aan; Ze zet me voor een soort van videoruit, blauw, waar ik zwart in silhouet op te zien ben. Zij streept aan tekent in, waar er wat en hoe er iets te verbeteren valt. Nou; en er VALT wat te verbeteren hoor! Wat zij dacht, zonder meteen te overdrijven zei ze, omdat ik zei dat ik wel van natural (!) hou… Er valt aan mij in eerste instantie voor een bedrag van… $14,510.00 te verbeteren. (incl. de korting van 300 Dollar).

Ja dahaag!!... van mijn lang zal ze leven niet!

Ik krijg het offerte pakketje en de uitdraai van de videotekening mee naar huis + informatie hoe je de zaak kunt financieren als je het niet in 1 x kunt betalen. Ik heb er thuis maar een borrel op genomen en ongelooflijk gelachen samen met Piet.

Over natural gesproken: Er is hier een commercial met een model in de hoofdrol die de All Natural Hamburger van Carl’s Jr. aanprijst. Zij is ruim geschapen. Neemt lopende op een markt een hap van zo’n hamburger. Ze draaien die reklame hier grijs. Zegt Jimmy Fallon van de Tonight Show in een uitzending laatst: Zit er een Hamburger in die reclame dan? LOL! Dat model doet ook mee aan Dancing with the Stars. Chris Soles… The Batchelor / Prince Farming doet ook mee. Het is weer leuk op de maandagavonden.

Maar, als je me tegenkomt in mei: D’r is helemaal niks aan me gedaan. Ik ben nog helemaal m’n eige. (Nou ja, vooruit dan; geverfde wimpers, en de roots en high/lowlights tegen het doorbrekend grijs).

Bij mijn schoonheidsspecialiste hier, kun je ook een behandeling doen met een zuurstofapparaat. Zo’n ding dat Madonna en Victoria Beckham thuis hebben staan. Daar wil ik wel eens over nadenken. Indien dat gaat plaatsvinden, zal ik Mary Stella een foto laten nemen als ik dat masker op heb.

Om nog even cosmetisch / in de zorg bezig te blijven. We zijn onze tandarts kwijt. Als in echt Kwijt! Telefoon wordt niet meer opgenomen, office is leeg. Hele vreemde zaak. Boe nog Bah gehoord. Nou had ik al eens geschreven, geloof ik, dat hij sterk op Antonio Banderas in zijn jonge jaren lijkt, dus misschien is hij naar Hollywood vertrokken. Maar… ik denk dat ik hem op het spoor ben. The Tale of the Lost Dentist… Will be continued…

Verder heb ik iets aan mijn knie en Piet had last van zijn rug. ik had nog een groupon voor een chiropractor (is een US fysiotherapeut). Contact opgenomen en Piet kon binnen een uur terecht (met creditcard). Das toch wel handig hier.

Mijn knie: Daar ben ik mee naar de reguliere “huisarts” geweest, maar daar kreeg ik zulke enge pillen. Via Tyona van de yoga terechtgekomen bij een Acupuncturist; Ann Chin, aardig en kundig mens. Oorspronkelijk uit Shanghai. Ik ben nu 5 x geweest en er zit verbetering in. Eerst twee behandelingen gehad met alleen naalden. De derde behandeling was met kruiden op aluminiumfolie onder die naalden en daar ging de brand in, in die kruiden, veel lekker ruikende rook. Fascinating! vond ik weer. Behandeling nr. 4 en 5 met stroom op de naalden. Morgen ga ik weer. Ik heb een knipkaart van 6, en Ann dacht dat ik het daarmee moest redden.

Als de naalden erin zitten, lig je een half uur in een kamertje. Met relax muziek. Er zijn drie van die kamertjes naast elkaar, de bovenkanten zijn open. Dus het is een gesnurk van jewelste.

Ik hoop dat het hiermee weggaat. Piet z’n rug is in ieder geval weer een stuk opgeknapt. Wij lopen nog immer samen vrolijk hier en daar een berg op, dus het kan slechter. Laatst deden we ergens een hikeje. Piet had een T-shirt aan van de Harlem Globetrotters. Heb ik voor hem gekocht bij een een Harlem Globetrotter wedstrijd. Ik had 4 goedkope kaartjes op de kop weten te tikken voor een wedstrijd in Ontario. Het plan was dat Piet en ik samen met een ander stel zouden gaan. Maar, Piet kon op het laatste moment niet mee, want die moest op stel en sprong naar New Jersey om daar iets recht te breien. Joe en Jenny hebben toen hun zoon Zach van 13 als mijn date meegenomen.

Dat is echt! gaaf zo’n Harlem Globetrotters game. Superacrobatisch Basketbal en de show!!… Tranen met tuiten gelachen. We hadden ook stikgoeie plaatsen, bijna op het speelveld. En wij zeiden tegen elkaar; Ach wat jammer dat Piet dit mist, behalve Zach, die zei heel droog: Nee hoor!

Ik heb een T-shirt voor Piet gekocht ter compensatie. Dat had hij dus aan bij die wandeling bergop. Komt er een stelletje jongelui ons tegemoet: Zegt er eentje: Je lijkt helemaal niet op een Harlem Globetrotter… Toen lag ik al dubbel natuurlijk. Zegt een ander. Maar jullie gaan nog best snel omhoog hoor. (Letterlijk zei hij: You guys go pretty fast for elderly people…). OMG! Toch maar naar Athenix?

Nog een afsluiter: Piet is bijna opgepakt. Hij moest naar de bank. Komt daar aan, gaat het gebouw in, helemaal leeg. Dus hij staat daar zo’n beetje, komt er een man aanrennen, helemaal in de paniek: Wat Piet wilde en hoe hij binnengekomen was. Die employee kende Piet van vorige bezoeken - Gelukkig! - want de bank was gesloten, maar iemand had vergeten de voordeur op slot te doen… Zullen ze je niet kennen en 911 bellen. Dat wil je hier niet meemaken, want ze schieten eerst en dan vragen ze pas wat.

Als hij opgepakt was, hadden ze hem alleen maar een elektronische enkelband hoeven omdoen, want Del Mar krijgt een hek rond het complex. Getver! Men brengt het alsvolgt: Er is een survey geweest en we luisteren naar jullie. Jullie willen een hek rond het complex! Dus we gaan daar meteen aan beginnen.Nou, dat is helemaal niet waar, want ik ken hier een heleboel mensen en er is er nog niet eentje die ik sprak die dat wilde, zo'n hek. Maar goed. Ze doen het toch, want dan kan de huur weer omhoog… Doe je niks tegen. Lewis, de overkoepelende organisatie, heeft appartement-complexen over heel de US en ongeveer 15 alleen al in Rancho, reken maar uit wat dat oplevert, een huurverhoging. Ons levert het op dit moment alleen maar enorm veel T-herrie op. Plus dat het lente is natuurlijk, alle heggen worden weer gesnoeid. Het ronkt en buldert lekker tegen elkaar in, en we beginnen lekker op tijd want dan is het nog koel. Hoera, Hoezee!

(Vandaar dat ik soms ’s morgens al heel vroeg een WF woord uitleg… :-)

March Madness…

Petra v.

Hi Con,

Wat een leuk verhaal. Ben heel wat wijzer geworden van het leven in Amerika. Stiefzoon en manlief gaan in mei naar NY voor een weekje. Vertelde niels over jullie PI dag en hij had er ook al van gehoord. Grappig.

Liefs en tot in mei. Dan hoop ik je te zien.
xx

Marijke Verschuuren

Onder het genot van een Hollands bakkie weer van genoten Conny!

Anja

Jij moet echt een boek uitbrengen...????. President Piet als jailbird, dat had leuke foto's voor je blog opgeleverd!!

Hedwig

Ge-wel-dig. Dat boek moet er zeker komen en om het te promoten lijkt me De Wereld Draait Door een uitgelezen manier!

Lous Walder

Weer genoten.
Conny laat maar niets doen aan je lijf.
Het is prima ziet er goed uit.
Anders kennen we je niet meer.

Tonneke

Hoi Conny,heb weer zit ten genieten van je verhalen, ik had Piet zijn gezicht graag willed zien bij de bank????. Veel lieve groetjes vanuit het zuiden Frankrijk. Tot mei????

Ine

wederom, genieten geblazen om al die maffe avonturen van jou mee te krijgen!

Jeannette

Oh Con, dat verhaal bij die kliniek, dat je dat met droge ogen kunt aanhoren, ik had de slappe lach gekregen.!

Helen

Hilarisch weer. En Piet in de bank, had ik ook wel willen zien. Toch een beetje jammer dat je nu in een gesloten inrichting komt te zitten ;)

Anke

zo komen we nog eens iets aan de weet! Conny bedankt heb weer van je verhaal genoten, groetjes ook aan Piet