conny-en-piet-usa.reismee.nl

HERE COMES THE RAIN AGAIN...

T’is wat, gaat het vandaag (17 december) toch alweer regenen!. Het moet niet gekker worden!. Vorige week ook al. En de week daarvoor. En veel: 3.5 inches (Ja, dat wordt op de halve inch nauwkeurig afgemeten hier. Het nieuws staat er ook al een week bol van. Het begint (is al begonnen) in Noord California, San Francisco area, met een enorme storm, vloedgolven en zo. En dat komt dus vanavond onze kant op.

Mudslides, flood warnings, zandzakken voor de deur. Letterlijk. Want de uitgedroogde grond kan natuurlijk voor geen millimeter water aan. Hier om de hoek is Foothill Boulevard, de naam zegt het al, ligt aan de de voet van de bergen waar Rancho rondom door omgeven is. Al dat water loopt zo van de hellingen de badkuip in die Rancho Cucamonga heet. Het verkeer staat al bij voorbaat vast…

Vorige week moest ik naar Riverside terwijl het stortregende. In Nederland sta je daar natuurlijk niet bij stil. Hier wel, en dan ook iedereen. Alles gaat volop op de rem. Of op z’n minst op halve snelheid. Ook zie je veel mensen, mezelf incluis :-) zoeken naar het knoppie van de ruitenwissers…Ik heb het gevonden, rij er wel 3 kwartier langer over dan normaal en heb bij thuiskomst ’t Kevertje moeten afdrogen. Hij glimt altijd zo mooi, en nu al die druppels... Normaliter doe ik niet meer dan hem af en toe even afstoffen en ik was hem gemiddeld na 2 tankbeurten. (Waar je nu overigens helemaal bij staat te lachen, want de benzine is goedkoper geworden). Heel grappig is dat de verkoop van grote, benzineslurpende auto’s, meteen, maar dan ook meteen, omhoog gaat. Korte termijn optimisme :-)

Allee dus, nu weer regen. Wat ze bij ons aankondigen op het weerbericht als ; Regen verwacht, gaat hier anders. Op de millimeter, als nieuws-item, waarschuwingen, Show! Weerman Dallas (achternaam Raines :-) van ABC doet wat mij betreft de regenaankondiging het beste. Hij is superongeloveloos bruin met van die latextanden en heeft er zo’n plezier in als hij mudslidewaarschuwingen geeft. Aan het einde van zijn weerpraatje draagt hij over aan zijn collega Alicia voor de verkeersinformatie. Alicia is, zoals men hier zegt; Eye Candy. Met het Barbiefiguurtje gehuld in een superstrak jurkje, turn-around-bucket haar en strak in de make-up, kondigt zij de langste files en de meest gruwelijke verkeersongelukken aan met een dazzling smile, waarvan van die diamantjes afschieten richting huiskamer, een twinkel in de grote bambi-ogen. Soort van balans kweken tussen wat je ziet en wat je te horen krijgt. Blijft lachen, ook na meer dan een jaar.

Maar; ik heb hier nog niet zoveel regen heb gezien als nu. Ik weet nog precies dat Jolanda vorig jaar aankwam en toen hadden we een bui(tje). Nu echt regen. Vorige week zelfs, ging ik ’s middags nog even fietsen en ben ik puinat geworden! Dat! is lang geleden! Er zijn al niet veel fietsers normaliter, maar toen was ik dus echt de enige. Wel blij dat ik thuis was, want ik droop echt, had geen ruitenwissers op m’n zonnebril, en iedereen zat gestrest in de auto absoluut niet op mij te letten. Dus beetje link wel.

Hoeveel er ook valt, (4 inch max. zeggen ze), het is niet genoeg om de droogte van de afgelopen 3 jaar ook maar een beetje te laven. Niemand klaagt hier dan ook over de regen en dat ze zandzakken voor de deur moeten zetten. Wel zeggen al veel mensen op woensdag af voor de yogales van vrijdag, omdat ze liever niet in de regen gaan rijden.

Wellicht komt het door die eerste bui, dat zowel Piet als ik een soort van griep hebben opgelopen. Piet als in buik, ik als in de kop. Ik was er snel weer vanaf, frisse lucht en een zonnetje is absoluut helend en gezond! Piet was er ook redelijk snel weer overheen, niet door frisse lucht want hij heeft 24 uur alleen maar de badkamer gezien. Maar! ik had een geweldig medicijn gehaald bij Rite Aid. Een soort van dubbel-actie-drankje dat ook nog lekkere smaakte en; het hielp enorm. Gelukkig maar want hij moest die week naar de East Coast om het warehouse dat hij inmiddels had gevonden te finaliseren qua contract en om van alles praktisch op te zetten met zijn project manager die ook die kant op vloog vanuit Nederland.

Ze hebben hier trouwens medicijnen voor van alles die je zo “over the counter” - bij de drogist- zonder recept, kunt halen. Je kunt het zo gek niet bedenken. Op TV is ook de godganselijke dag reclame voor medicijnen. Zowel voor Vrij Verkrijgbare, als voor medicijnen Op Recept. En die voor Op Recept reclames geven dan weer de waarschuwing voor alle mogelijke bijwerkingen. Na eerst natuurlijk te melden dat je er bijkans onsterfelijk van gaat worden…

Als er feestdagen aankomen zijn er erg veel reclames voor medicijnen om maagzuur tegen te gaan. Letterlijk: Neemt dit in en ge zult meer kalkoen, hot dogs, hamburgers etc. weg kunnen werken… (Eet minder, denk ik dan, maar das te makkelijk waarschijnlijk).

En nu, staan natuurlijk de anti griep- en verkoudheidsspullen hoog in het vaandel.

Je kunt ook overal (gewoon in de supermarkt, een griepspuit gaan halen / laten zetten, of een spuit tegen kinkhoest, gordelroos en zo, zonder recept, maar! wel met je credit card…)

Die verkoudheidstabletten die ze hier hebben werken trouwens erg goed. Vorig jaar heb ik die geslikt in China. God weet wat erin zit. NyQuil. Je hebt rode tabletten voor overdag en groene voor s’ nachts. Je slaapt ervan als een os. Ik heb ze nog liggen, maar had ze deze keer niet nodig. Ff fietsen, op tijd naar bed en een vers sapje. Paardenmiddel kan altijd nog.

12 december was het Ugly Sweater Day hier. Das nieuw (voor mij) maar ik begrijp dat het in Europa ook al de kop opsteekt. Zaak is een zo lelijk mogelijke kersttrui aan te trekken. Worden overal verkocht. Ik heb zelf een leuke Dutch Awesome Girl Sweater aangeschaft.

De Amerikaan is toch erg van het verkleden. Bij de SoCal meeting club waar ik nog steeds veel email uitnodigingen van krijg, komt om de haverklap een verkleedfeest opdagen. Pirates, 70’s, Ugly Sweater, en niet te vergeten Halloween natuurlijk.

Wat ook grappig is (om te zien althans) is dat veel mensen hun huisdier aan/verkleden. En niet alleen met de feestdagen.

Kennis van me had haar chihuahua als hot dog rondlopen met Halloween. Als rechtgeaarde US hond zat hij daar niet mee. Iemand anders die ik ken heeft een Yorkie, die meelift in het bakje van de motor, met een leren petje op haar bolletje en een stofbrilletje. Hondje heet Miss Emie.

En met de kerst zit van alles huisdier verpakt in strikjes, hoedjes en sokjes (ook tegen de kou natuurlijk ;-).

Ik zie zojuist nog iets nieuws op het Nieuws: Beard Ornaments. Kerstdingetjes om in je baard te hangen, for the Facially Hair Endowed, zoals de presentatrice het zegt. :-)))) Het is pas 8.30 am en ik lig alweer in een deuk.

Ik dacht in het zwembad; ik tik dit even op voordat ik vergeet over de regen te schrijven. Jeff de Poolman, (hij is gekleed in bontmuts, parka en boots…), zei dat ik morgen beter niet kan gaan zwemmen omdat het gaat regenen. Doe ik ook niet, je wordt weliswaar toch wel nat, maar ze geven ook bliksem af en dat is niet handig in een zwembad. Staat zo slordig als hij volgende week komt schoonmaken. Na de regen meer. Ik ga zandzakken vullen! (Gelukkig wonen wij boven de garage, misschien krijgt ’t Kevertje natte voeten).

…//…

Volgende dag: (18 december)...

HIer in Rancho niet veel drama, wat ondergelopen wegen, maar verderop in bv. Camarillo, enorme mudslides, in gebieden waar eerder dit jaar branden waren, daar groeit niks meer en stort de grond zo naar beneden met zoveel water erop en nada om het tegen te houden. (Je vraagt je dan wel af waarom ze daar dan in de tussenliggende maanden -als in zes- niks aan doen, want nou is de hele boel in de paniek geslagen, en je weet! dat het in de winter kan gaan regenen. Iedereen hoopt daar ook op vanwege de droogte. Zal wel Nederlands zijn dat je denkt; Bouw dan even een dijkje in plaats van nu Totale Paniek en Zandzakken voor de Deur, terwijl de boel al gaat glijden). Hele wijk woningen tot aan de 1e verdieping onder de modder. Geen persoonlijke ongelukken. Vreselijk gezicht wel, het zal je huis maar wezen. Een kennis heeft het eens meegemaakt en vooral de stank schijnt enorm te zijn. Wel heel erg dat veel dieren meespoelen in de modder, zoals wasbeertjes en zo.

Heel veel Fender Benders (Kop-Staart botsingen) 250 alleen al in de Inland Empire (onze regio). De wegen zijn inderdaad spek en spekglad. (Ze hebben hier geen ZOAB, en het regent nooit, dus al de olie blijft erop liggen en groeit aan en als! het dan nat wordt… net een glijbaan. Plus dat niemand zeg maar van die grip banden heeft zoals wij (’t Kevertje wel :-). Ik hou maar voldoende afstand met dit weer.

Piet heeft overigens sneeuwkettingen aangeschaft, aangezien wij met de Kerstdagen naar Big Bear gaan en daar ligt nu sneeuw (ze hoeven niet te spuiten). Ook heb ik via amazon.com een ruitenkrabbertje besteld, want die hebben we natuurlijk niet. (In Nederland in de garage liggen er 4 of 6 geloof ik). Vanmorgen zag ik ik al vanaf ons balkonnetje dat er op de toppen sneeuw ligt. Moet dus al best veel zijn als je het van hier kunt zien. Sneeuw is goed! Want dat gaat in de lente -langzaam- smelten en loopt dan gecontroleerd de reservoirs in.

--

Zo; nu parkeer ik deze blog even tot aan de 20ste, dan gaan we op een Christmas Cruise (groupon!) de 25ste naar Big Bear en de 28ste naar Holiday on Ice (groupon). Ik ga er nu even op uit om Snowboots te kopen. Sport Chalet heeft een Pre-Christmas-SALE. Gelukt! ook nog een leuk badpak kunnen scoren met 50% korting dit met het oog op warmere tijden.

Morgen kerstkadootjes inpakken voor The Spark of Love. Initiatief van ABC en ik heb me opgegeven als inpakvrijwilliger en we hebben natuurlijk ook 2 kadootjes ingebracht.

Oh! Ik zie net op Goodmorning America Breaking News; die gozer met die kraan in IJsselstein, die dat huwelijksaanzoek doet wat een beetje fout ging, qua kraan althans :-). Laatste keer dat we hier op het nieuws waren was met het Zwarte Piet verhaal… Gnuif… Leuk land toch wel, denken ze vast hier.

31 december 2014

Zo, gezellige kerst gehad allemaal? Ik hoop het! Wij ook! In Big Bear in de sneeuw, met 4 overnachtingen in de Fireside Lodge. Een jacuzzi in de kamer met een “open” haard erbij. Tenminste dat dacht ik, dat die open haard echt was. Maar; het bleek een nepperd. Hij vlamde en sputterde overigens wel leutig en gaf ook nog wel een beetje warmte af. Je kunt hem aanzetten met een tijdknopje. Wat weer wel zo makkelijk was. Wel jammer dat Piet een hele kofferbak vol met houtjes had gehakt om mee te nemen. We hebben zat liggen voor als we gaan kamperen. En een bundeltje hout kost toch gauw zo’n 10 dollar. Dus hele achterbak vol hout en in z’n vinger gehakt. (Niet ernstig!), voor noppes :-). Het hout is inmiddels weer uitgeladen.

Hartstikke lekkere 4 dagen gehad. Prachtig, open weer, met sneeuw die er nog lag van toen het 2 weken geleden bij ons zo regende en daar zo sneeuwde. (Bij jullie is volgens mij op 3e kerstdag meer gevallen…) Ik wilde nog een leuke foto van ons samen maken in de sneeuw, maar ik gleed telkens uit. Dus dat lukte niet. Maar een “4 Snowboots in the Snow” Selfie gemaakt. Volgend jaar maar een Selfie Stick meenemen. Daar loopt op dit moment heel Amerika mee rond. Geen!! Gezicht!! :-) Dat ga ik dus echt! niet! doen!

Piet moest overigens voor de kerst nog even op en neer naar New Jersey, vanwege dat nieuwe Warehouse. Een aantal lieden daar waar hij afspraken mee had gemaakt over leveringen racks en zo, kwamen niet van hun stoel. En aangezien het daar in Februari moet draaien, maar weer even zelf ernaartoe om de boel in beweging te krijgen. Gelukt.

Oops; Bijna vergeten: Op 20 december zijn we met kennissen naar een Christmas Cruise in Newport Beach geweest. Was ook weer een ervaring. Jas meegenomen, maar die hadden we niet nodig. Het was windstil weer. Met een bootje door de Newport Haven gecruised; Alle huizen langs de haven waren tot in de puntjes in de kerstversiering en verlichting en door heel de haven varen ook versierde boten. Stikleutig. Kerstmuziekje op de boot en 2 gratis drankjes. Kom je vanzelf in de kerstsfeer.

Ze hebben ook een wedstrijd landelijk hier, wie het beste/mooiste/most Awesome versierde kersthuis heeft. OMG! Een figuur zei: If you can’t see it from Space, It ain’t worth it! Nou! die moet een electriciteitsrekening gehad hebben, niet te filmen! Maar ze hebben het vast gezien, in Space!

Vrijdagmiddag 24 december zijn we, nadat Piet van het werk thuiskwam, vanuit Rancho naar Big Bear vertrokken. Ongeveer 2 uur rijden. Allebei de kerstdagen (eigenlijk hebben ze er hier maar 1), hebben wij heerlijk gehiked in de San Bernadino Mountains. Lekker door de sneeuw met de nieuwe snowboots. Dag 1 komen we bij toeval terecht op de Pacific Crest Trail. Ik heb het boek - WILD - gelezen, en vorige week ook de film gezien. Gaat over een vrouw die een beetje stuk zit en dan als therapie de Pacific Crest Trail gaat lopen. Alleen, zonder voorafgaande training. Supergoed boek, de film ook, met in de hoofdrol Reese Witherspoon. Ik had al een paar keer een trailer gezien en wat interviews met Reese op diverse tv shows. Ze vertelde dat het niet meeviel om deze rol te spelen. Ze is ook de hele film zonder make-up om het zo echt mogelijk over te laten komen. Niks van te zien overigens hoor!

De hele PCT is meer dan 1200 Mile lang van Mexico tot Canada en zij waarover de film gaat heeft hem helemaal, in haar eentje gelopen! Wow! Wij hebben 6 mijl gedaan. Ook heel aardig voor 1e kerstdag.

Elke dag op een andere plek gegeten. Ribjes, hamburgertje, het gewone US spul. En het een en ander meegenomen voor in de lodge als in toastjes en nootjes en zo.

Op Zaterdag de highlight, culinair gezien. Ik zie een hele leuke plek waar je High Tea kunt doen. Heb ik gereserveerd voor de 27ste. Heerlijk!! Ik heb al veel High Teas gehad en meegemaakt, deze behoort zeker tot de top 10! Gave plek ook. Supervol met dingetjes, heel sfeervol. Er staat een hele kapstok vol met hoeden en daar kun je er eentje van opzetten en dan op de foto! Ik heb er zomaar eentje gepakt, niet eens in de spiegel gekeken en dat is me toch een leuke foto geworden! Ging viral op Facebook (voor mijn doen althans… 48 Likes :-) En zo lachen, want onder de tafel heb ik een skibroek en snowboots aan.

----

Trouwens vanmorgen, ga ik even naar Ontario Mills om in een paar horloges nieuwe batterijen te laten zetten, tikt iemand op mijn schouder.. Ik kan niet bewegen u staat op mijn voet! Oops sorry, hoop dat ik u geen pijn heb gedaan. Nope zegt hij, het is een kunstbeen. OMG! Heb ik weer…Maar hij vond het niet erg toen ik mijn excuses maakte. Hij moest er erg om lachen, dus ik ook maar. Ik schaamde me dood!

----

Terug naar kerstzaterdag. Die zaterdagmorgen zijn we eerst naar het Discovery Center in Big Bear geweest, waar ze om 11 uur een info presentatie geven over de Bald Eagle populatie. (Een stuk of 8 overwinteren daar). Super interessant en… er werd goed aangegeven waar ze zouden kunnen zitten en waar je op moest letten om ze te spotten. (Ze zitten vaak op de uitkijk naar vis en eendjes aan de rand van het meer in een hoge -dode- boom, omdat ze daar - vanwege hun vleugelspan - makkelijk op kunnen landen en wegvliegen, En JA!, zondag op de terugweg van Big Bear naar Rancho over de Rim of the World Highway, spot ik er eentje! Auto langs de kant, stukkie teruglopen en zie de - door Piet gemaakte- foto’s!! Ik heb ze ook gestuurd naar het Discovery Center en die mensen daar waren er hartstikke blij mee! Misschien zien we die foto’s nog wel eens terug ergens. Hoop dat ze ze gaan gebruiken in hun presentatie.

Ik heb trouwens wel een goede titel gekozen voor deze blog, want er komt vannacht weer een storm - regen - sneeuwgebied overzetten. Maar volgende week warmt het gelukkig weer op :-)

Piet en ik hadden ook nog kortingskaartjes voor Disney’s Holiday on Ice op zondag 28 december. Dat was dus helemaal niks! Voor de Oma’s en Opa’s onder jullie zou het nog wel leuk zijn als… je tenminste je kleinkinderen van 4 en jonger bij je had. Boven die leeftijd was het niet meer te doen. Wij zijn tijdens de pauze weggegaan. Het was echt te flauw voor woorden en koud! Thuis een film van Netflix geplukt, en daar was ook al niks aan. Maar gelukkig wel lekker warm thuis. Ach; kun je zo eens hebben.

Vanmorgen ben ik naar de yoga geweest, daar kregen we na de les Yogi thee, met een stukje peer, voor Happy New Year. (Ik had eigenlijk meer zin in een oliebol, want die zie ik alsmaar op Facebook voorbijkomen). Gesprek met iemand die werkt in Hollywood als administrateur bij een bouwmaatschappij. Ze zitten in een historisch pand, dat regelmatig gebruikt wordt als achtergrond in films. Leuk toch, zou je denken. Maar hij en zijn collega’s balen ervan, want dan zijn ze hun parkeerplek kwijt. Ik ging op de fiets hoor, voor George Clooney :-)

Piet is werken maar hoopt eerder thuis te zijn, vanavond gaan we een filmpje pakken en een hapje eten ergens en er zal wel gezelligheid in de stad zijn.. Morgen willen we op Sunrise Hike gaan, om het nieuwe jaar fris te beginnen.

HAPPY 2015 EVERYONE!!!

Reacties

Reacties

Ineke de Jong

Een heel gelukkig, gezond en fijn 2015 gewenst.

Hedwig

Gelukkig Nieuwjaar!! Ik heb oliebollen over maar ja, als ik ze per post naar jullie stuur zijn ze vast niet meer zo lekker dus ik eet ze vandaag zelf maar op.

Inge

O, weer tranen, maar nu van het lachen ! Ik zie je staan daar in Ontario Mills :)

Gelukkig Nieuwjaar !

Familie Poort

Leuk om weer te lezen! Allerbeste wensen voor 2015! Let it be a Pentatonix year!

Anita

LEUK! verhaal... En dat kunstbeen whahaha, lullig!
Die high-tea foto aan Ric en thuis laten zien, omdat ie zo leuk is! Kom jij nu met je skibroek en snowboots ;-))

Anita

Ps, een heel gelukkig en gezond 2015! Dat we nog maar veel US avonturen kunnen volgen van jullie dit jaar :) xxx

Helen Binkhorst

Eindelijk tijd om het verhaal te lezen. want schrijf je leuk, moet er erg om lachen.
Die hoed staat je geweldig van de high tea. denk dat ik volgend voorjaar ook eens een high tea gaat geven, met verplicht een hoedje op. lijkt me leuk hier in eht brabantse land

Jeannette

Oh Con ik heb in een deuk gelegen. Heerlijk!!!!
kevertje afdrogen, het regen verhaal , wij verblikken of verblozen niet bij een buitje. Doe totale paniek daar, maar ja als je ook niets gewend bent.
Top vond ik op iemand zijn kunstbeen staan.....heb jij weer!

netty mulders

7-1-2015 CONNY EINDELIJK JE AVONTUREN GELEZEN.HARDSTIKKE LEUK .WIJ HEBBEN RRN HELE GEZELLIGE KERTS VERJAARDAGEN EN NIEUWJAAR GEHAD.FIJN DAT HET WEER GEWOON IS. WIJ HEBBEN OP HET MOMENT HEEH VEEL REGEN.DAAR KUNNEN EW WEL TEGEN GR EN LIEFS VOOR KOU EN PIET HOUDOE MA

netty mulders

CONNY EN PIET ,IK HEB ERWTENSOEP=PANNENKOEKEN EN BALKENBRY .WETEN JULLIE DAT OOK WEEER OOK VERRGETEN aNJA HAAR VERJAARDAG WAS PERFECT HOUDOE MA

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!