conny-en-piet-usa.reismee.nl

TOUR OF THE WEST - PART 1

We hebben toevallig een campground met van alles vanavond; water, elektriek, rioolafvoer, free WIFI, dus ik zal eventjes een blogje opladen. Groetjes allen: Conny, Piet en Tonnicke :-).

Donderdag 28 augustus, 2014 Plaats van handeling: Rancho Cucamonga, CA. Nou ik zal maar vast even een beginnetje blog maken. Ik heb om 11.00 am een afspraak. Heb net gedoucht en me in de nette kleren gestoken. Maar ik ben beetje vroeg nog en het is te warm om buiten te gaan zitten :-) SORRY! Net met Piet aan de lijn gehangen, nog een paar dagen dan komt hij weer terugvliegen van zijn trip naar Nederland-Denemarken-Nederland, met Tonneke in het kielzog. Ik zal jullie dus tussen dit beginstukje en het eind van de maand September een update geven van onze gezamenlijke ontdekkingsreis door een stukje van het Wilde Westen, want tussen daar waar we hier begonnen zijn waren en daar waar we nu zijn cq gaan komen is best wel weer wat te melden.

We gaan in totaal 21 dagen met de RV op stap, startende Zaterdag 6 september. Volgende week moet Piet nog werken en dan gaan Tonneke en ik samen alvast het een en ander ondernemen in en om Rancho Cucamonga plus een tripje naar San Diego. Voor wat betreft de campertrip: We hebben een pracht van een reisplan gemaakt en 11 campgrounds vantevoren geboekt, waarvan een groot aantal in de natuurparken zelf. Daar moet je altijd vroeg bij zijn om de mooiste plekken te krijgen, vandaar dat we daar in juni al mee begonnen zijn. Draagt ook zeer bij aan de voorpret. Af en toe even een Facetime update met Tonneke.

Het reisplan ziet er goed uit! Ik zou zo bij Jan Doets kunnen gaan werken :-) Zoals in voorgaande blog gemeld, beginnen op 2 september ook alle scholen weer hier, dus het is overal wat rustiger. Wij zijn zelf als we vroeger op vakantie naar de US gingen ook altijd in deze periode gegaan (of mei), omdat het dan niet zo druk is en ook iets minder heet. Alhoewel voor aankomend Labor Day weekend weer een record temperatuur is afgegeven van 105 F. Dat zie ik zojuist op Goodmorning America (GMA) op het halfuurlijks-weerbericht, gebracht door de onovertroffen weerman; Garth. De man blijft enthousiast en leuk om te horen en te zien. Knap hoor, als je altijd hetzelfde weer moet aankondigen, met een graadje naar boven of beneden af en toe, ik begrijp overigens nu wel, na een jaar hier, dat ze zo happy reageren als er regen verwacht wordt. Alhoewel ik zomaar denk, dat ik van die emotie weer heel snel af ben als ik in Nederland ben in Oktober/November… De zomer wordt op GMA afgesloten met; Hoera!!! de kids gaan weer naar school, met leuke eerste dag schoolfoto’s; Wat is er nieuw op eetgebied; Gourmet Sunflowerseeds (…), Vruchten Gelati-ijs verpakt in de echte vrucht. (Lekker!) Ik heb er laatst 1 op. Ze maken IJs van de vrucht, papaya of perzik bijvoorbeeld, en stoppen het ijs dan in de vrucht terug. Staat in het vriesvak bij een plaatselijke Deli. Popcorn in wat nieuwe smaken; Ribeysteak, Garnalensmaak en… KALE :-) Echt! Piet is gek op popcorn, dus ik zal die smaak eens proberen. (Gemeen lachje :-) Zomerfeitje: De gemiddelde Amerikaan eet per zomer zo’n 15 kilo Watermeloen. Ik ook inmiddels, lekker koel uit de ijskast, in een bakje aan het zwembad. Dorstlessend en No calories. Ik heb een makkelijke manier van watermeloen ontleden geleerd van Arline. Ik zal het even delen voor het geval je dit handigheidje nog niet kent: Bovenkantje en onderkantje meloen eraf snijden. Dan kun je hem rechtopzetten, daarna alle groene schil zijkanten eraf snijden, dan in plakken en brokjes; et Voila! 5 minuten en klaar is uw watermeloen!

Ook grappig is om de manier van elkaar begroeten te bezien op de Amerikaanse TV. Vrouw aan mannelijke gast; 1 Zoen, vrouw aan vrouwelijke gast; omhelzing. Man aan vrouwelijke gast, 1 zoen. Man aan mannelijke gast: Zeer mannelijke soort van Bearhug. Die vrouwen op TV lopen me toch op een partij hakken. Niet te filmen! En zo de trappen op en af ermee. Nul problemen. Goed hoor! Behalve Whoopi Goldberg, die zit in het presentatieteam van het programma The View. En die loopt gewoon lekker in een tuinbroek en flip flops. Topwijf! Sterke meningen ook, die ze niet onder stoelen of banken steekt.

Moeten we nog even de Icebucket Challenge aankaarten? Dat was toch wel een ding dat bij de zomer 2014 hoorde. Voor het geval er nog iemand onder een steen heeft gezeten; De Icebucket Challenge was/is (het is nu wel over, geloof ik), een uitdaging waar iemand je voor nomineert. Je moet dan binnen 24 uur een emmer met ijsklontjeswater over je hoofd (laten) gooien en dit op video zetten, doorsturen op Facebook en weer anderen nomineren. Het belangrijkste is dat je een donatie doet aan het ALS fonds. Voordat ik het ook uit Europa zag komen via Facebook, was het hier al viral gegaan. Want het is natuurlijk ook wel geinig om een zo origineel mogelijk filmpje te maken. Ik ben ook genomineerd inmiddels, maar ik heb op dit moment niemand om de video te maken. Dus ik doe er iets langer over dan 24 uur. Heb inmiddels al wel een donatie gedaan. Wel lachen, dit gebeuren, en het goeie doel is er blij mee. (Invoegstukje: Ik heb het overigens niet meer gedaan, want het mag niet meer in Rancho vanwege de droogte :-) Natuurlijk slaan er ook wel weer mensen door af en toe... Iemand heeft 2 hypes gecombineerd (Icebucket Challenge en Balconing) en dat is niet helemaal goed afgelopen... Zo ik ga naar mijn 11 uur afspraak. Meer volgt.

Zondag 31 augustus: Dit is Labor Day Weekend, dus De Amerikaan heeft en masse 3 dagen vrij. Op het nieuws is nu dat er sinds vrijdagavond de langste en meeste files ooit! zijn. (En dat zegt wat hoor hier, want de files zijn normaal al giga...) Zoals met elk vrij feestweekend, stapt men dan op vrijdagavond na het werk met z’n allen in de auto en staat dan ook met z’n allen uren in de file - of op een vliegveld - om dan ook weer met z’n allen ergens te gaan barbecuen. En ze vinden dat met z’n allen Hartstikke! leuk! . Ook inderdaad weer Supercarsales en dit keer ook Meubeluitverkoop (net als bij ons met Pasen :-). Nou, voor Piet en mijzelf was het al nooit een optie om dat soort aktiviteiten te gaan ondernemen in een vrij weekend. Dus nu ook niet. Piet zit sowieso in Nederland en Denemarken en ik heb dit weekend van alles voorbereid voor de grote trip en ga vandaag naar een Labor Day Picnic gebeuren In Upland (hier vlakbij, dus geen file). Heb een uitnodiging gekregen van iemand van de yoga die lid is van een Antieke Auto Club, de '66 CRUZERS die dit gebeuren organiseren, om mee te gaan als introducé. En omdat ik Zielig, Alleen, in mijn Eentje ben met Labor Day weekend (heb ik expres in de groep gegooid, ik denk “ik zie wel wat er komt” — en dit kwam er :-), ga ik nu hiernaartoe. Vanmorgen nog even een hikeje gedaan met de Lazy Ass groep (6.30 AM vertrek - dan is het nog relatief koel). Gedoucht, in de leuke korte broek met topje en factor 50. Ze komen me zo hier ophalen.

Net nog met Tonneke, die met en bij vrienden in Bergen op Zoom aan het dineren is, gefacetimed. Zij is er helemaal klaar voor. Ik zal overigens denk ik maar Tour of the West deel 1 en deel 2 doen. Ze is er nog niet eens en ik heb al 2 blz. vol. Buitengewoon leuke en gezellige Picnic gehad in Memorial Park Upland. Een kwartiertje rijden vanuit Rancho. Leuk park, overal tentjes, ons groepje zat lekker onder een forse boom in de rook van een van de barbecues. (Ik ben overigens wel voorzichtig geweest met vleesinname. Het was per slot 40+ graden, en de kip lag gewoon op tafel voor hij op het vuur ging, dus ik dacht, laat ik het maar bij een goed doorbakken hot dog en aardappelsla houden :-).

Er werd een tombola gehouden, opbrengst daarvan komt ten goede aan de restauratie Van een authentiek jaren ’60 benzinestation op Foothill Boulevard. Kom ik vaak langs op de fiets. Ik had me tot nu niet gerealiseerd dat het historisch was eigenlijk. Even met andere ogen naar kijken en een foto van maken. Wat vind je trouwens van de foto die ik op een muur naast restaurant Farrell's tegenkwam??? Zie foto's. Lachen he? Toeval bestaat niet. Er zat ook nog een mevrouw in “ons” BBQ groepje en die zei: Hallo, pakte toen een tijdschrift, ging daar in zitten lezen, en zei na een uur. Dit is mijn favoriete tijdschrift. Ik denk ik zeg niks, maar iemand anders zei al: Ja, dat hadden we al bedacht. Je hebt altijd wel bijzonder volk ertussen. Wij hebben ooit ook eens 2 zulke dames gehad, die zaten te handwerken op een boot tijdens een toer door de Alaska Bay, terwijl de Orka’s voorbijschoten zeg maar, en de brokken gletsjer groen/blauw naar beneden kwamen zetten. Ongelooflijk! Ik zie ze nog zitten breien en kleppen met elkaar terwijl wij ademloos over de reling hingen…

Het is nu 1.30 pm op Dinsdag 2 September. Piet en Tonneke zijn geland op LAX met een vertraging van 2 uur. Iets met 17 paarden die mee moesten in het ruim en waar de KLM nog het een en ander voor moest doen, zodat ook die veilig aankomen. Als je dan al vertraging moet hebben is dit wel een van de betere redenen. Ik heb net even de benodigdheden voor een kleine salade gehaald en een eitje gekookt om daar in te verwerken vanavond. Ik heb nog kouwe kip over van gisteren en/of een blikje tonijn om er doorheen te doen, in veel meer gaan ze toch geen zin hebben. Even een watermeloentje slachten, das ook lekker fris. Ben ik de komende dagen de enige zonder jetlag. :-)

Woensdag 3 september gaan Tonneke en ik wat dingetjes doen in Rancho, zoals daar zijn: -KEEN Teensandalen kopen voor haar bij de outdoor shop. Zijn hier toch een stukje goedkoper dan in Nederland. Ze heeft leuke paarse kunnen scoren en vond de Outdoor shop (die met die geweren en messen en opgezette dieren weet je wel), ook wel de moeite waard van het bekijken. Even kennis gaan maken bij de yogaclub (ik wil ook een stukje van mijn leven hier laten zien). Het was gezellig en ook nog goede zaken gedaan want Sonja en haar man gaan eind deze maand naar Nederland / Europa op vakantie en zij moesten Euro’s hebben en Tonneke nog Dollars, dus wissel zonder bank-commissie :-) Langs DSV Inc. Fontana om Piet z'n leven te delen. Rancho Cucamonga in vogelvlucht. ’s-Avonds lekker gegeten bij de Old Spaghetti Factory. Overgebleven pasta in een box voor Piet, want wij gaan de volgende twee dagen naar San Diego.

Donderdag 4 september: Tonneke en ik gaan eerst even lekker zwemmen, we willen zo rond 10 uur vertrekken vanuit Rancho. Mis je de ochtend-verkeersdrukte. Makkelijke rit naar San Diego (je slaat hier bij het appartementencomplex rechtsaf, dan ga je 209 mile rechtdoor, bij El Cajon ga je links en dan sta je bij Arline en Dave voor de deur. Wij worden daar -natuurlijk- weer gastvrij onthaald. Allebei een eigen slaapkamer en gedeelde badkamer. s’middags geeft Arline ons een tour met auto door San Diego (We hebben niet zo lang, dus je kunt niet alles zien). Maar Tonneke krijgt een leuke indruk. We lopen een rondje Seaport Village en komen daar hele hordes Navy mannen en vrouwen tegen. Er is die dag een ceremonie waar een hele lading marine personeel een hogere legerfunktie krijgt, dus die lopen allemaal trots als een pauw en met nieuwe insignes door de stad. Diverse malen mee op de foto gegaan. Tonneke zag op de valreep ook nog een stoere militair, bij de parkeerautomaat. Zij: Mag ik met je op de foto? Kijkt hij om zich heen en zegt: Met mij?????? (Hij stond ook gewoon zijn kaartje te betalen natuurlijk). Ik foto genomen en zeg: Je ziet er echt veel leuker uit dan Brad Pitt hoor. Hij een leuke dag. Wij ook. ’s-Avond eten bij de Panda Garden met: Arline, Dave, Scott, Kristin, Wyatt, Dylan en Saundra. Gezellig! Lekker!

Vrijdag 5 september: Eerst een ruim ontbijt met donuts. Echt Amerikaans. Ik heb persoonlijk liever wat lichters om de dag te beginnen, plus je hebt na een uur ook al weer honger van dat spul, maar ze hadden het speciaal voor ons gehaald omdat het zo Amerikaans is :-).. Voor Tonneke is het haar eerste donut ever. Die dag eet ze ook haar eerste Hotdog met alles erop en eraan, dus de inburgeringscursus verloopt volgens plan. We gaan die dag naar de Plumeria kwekerij. Arline en ik hadden zomaar bedacht dat Tonneke dat wel leuk zou vinden. (Moeilijke naam hier; Tonneke, maar Joy (van de Plumeriakwekerij) heeft een ezelsbruggetje bedacht: Gin en Tonnicke :-) Die houden we erin. En wat ik dacht, was ook waar, Tonneke vond het hier super! Al die bloemen! Ze heeft een fototoestelkaartje vol geschoten. En! ze kreeg nog wat stekkies mee voor in Frankrijk ! We zijn benieuwd! Zou toch wat zijn als die stekjes het in Velines/France gaan doen. (daar hebben ze een huis). En ook kreeg ze nog Macademia noten om te planten en een lading Grapefruits van eigen boom.

Zaterdag 6 september: We hebben net ieder een verse grapefruit op, de rest persen we uit. Hebben we alvast een halve liter supervers sap voor het eerste ontbijtje onderweg. Nu, zwemmen (wij), Weekly Update schrijven voor DSV(Piet) en dan 't Campertje halen en laatste restje inpakken plus de spullen van Tonneke. Dan kan ie gaan! Op naar deel 2 ... Hoop dat het een beetje leest,want ik zit dit, terwijl we rijden, te tikken op de huiskamerbank in de Camper. (we switchen elke keer van plek, en rouleren als chauffeur. Ik heb les gehad weet je wel, maar Tonnicke rijdt er zo mee weg...Ook!!! Met de Vintage Corvette van Dave in San Diego... Daar had ze nog nooit in gereden. Het was trouwens toch een week van eerste keren: Eerste Transatlantic vlucht, eerste rit Corvette, eerste rit camper, eerste donut, eerste hotdog, eerste bagel en! Eerste blik op de Grand Canyon! (Zie deel 2). Overigens, voor wat betreft bagels: die moet je dus in de broodrooster doen voordat je ze eet. De familie Mulders liet zich toevallig tegen ons ontvallen aan het begin van hun bezoek, dat ze bagels maar kleffe dingen vonden. Niet getoast dus :-) Grappig, dat zijn van die zaken waar je niet bij stilstaat dat je die even uit moet leggen. Bagels die je koopt in de Super zijn halfaf en moeten dus eerst in het broodrooster. Zometeen zullen wij Tonneke met de bagel laten kennismaken. Ik lig nu dit laatste stukje blog in bed te tikken. Piet is douchen bij de campingdouches (2 dollar in kwartjes, ik had nog net genoeg). Tonneke is aan het douchen in 't Campertje (het gaat prima zo met z'n drieen). Ik heb eerst even mijn tanden gepoetst, we hadden gister nl. een overheerlijke Courgette/tomaten/knoflook groentenschotel met gegrilde zalm gemaakt door Tonneke,dus er hangt zo'n beetje een knoflookwalm om 't Campertje heen. De herten passeren op gepaste afstand... (PS: Piet maakt een file met de 50 -of meer- mooiste foto's van deze trip, dus die krijg je op het eind... )

Reacties

Reacties

Cisca

Hoi Conny, Piet en Tonnicke!!! Wat leuk dat we mee kunnen genieten van jullie droomvakantie. Petje af Tonnicke dat jij gelijk achter het stuur ging, ik zou het echt niet na kunnen doen. Ik verheug me op de verdere verhalen en foto's. Geniet ervan!!!

Louswalder

Oh Conny wat heerlijk die verhalen weer.
Jij zult geen spijt hebben dat jullie dit gedaan hebben.
Grtjes en veel plezier nog.

netty Mulders

Hallo lieverds ,je smakelijke verhalen weer gelezen.prac htig veel plezier en kijk uit voor de gevaarlijke beesten.rust ook een beetje uit liefs moeders

Ine

Ik heb me weer kostelijk geamuseerd en zie dat er nog een blog te lezen staat. Ben benieuwd hoe vaak ik daar weer mee in de lach schiet! Ga zo door ????

Tilly

Wat een verhaal weer maar heel leuk om te lezen.

Anke

Weer genoten van je verhaal Conny! Geniet er nog
lekker van... het blijft een bijzonder land.
Grts Anke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!