conny-en-piet-usa.reismee.nl

WHEELS UP!

14 mei, 2014

Hoera, we hebben mazzel! Voor vertrek even zwemmen en ik zie dat mijn Mexicaanse vrienden van Mission Control vandaag gaan beginnen met Landscape Del Mar bemesting. Dat was al per brief doorgegeven door Del Mar Management. ( Op de deur geplakt. Doen ze altijd heel netjes - communicatie). Dus dat ze gingen bemesten, dat het wel stonk, maar dat het organisch is en dat ze ook gingen sproeien, zodat de boel goed in kan trekken. :-) Nou ben ik wel wat gewend natuurlijk aan de Vliet, maar dit spul STINKT! EN het wordt aankomende week 100+ F = 40+ C.. Zal lekker meuren. Dus we gaan maar eens naar Nederland zal graadje of 20 worden zegt mijn Weerappje. Dat kunnen we nog wel hebben :-).

Gisteren nog even gaan fietsen om nog beetje bij te bruinen, koffers gepakt - scheelt echt veel als je geen fohn/krultang mee hoeft te nemen :-) die liggen ook in NL. - deze vrijgekomen ruimte is weer goed benut. Weer eea bij ons voor deze en gene. Al paar dagen aan de melatonine vanwegende aankomende jetlag, en dan kunnen wat ons betreft de Wheels weer Up. Ik heb er zin in!
————————

28 mei 2014

Dit beginstukje had ik dus al geschreven voordat we vertrokken naar Nederland. Edoch wie schetst onze verbazing dat, toen wij in Nederland aankwamen, de zon niet alleen scheen, maar dat het ook heet!! was. En gister hoor ik op de yoga hier in Rancho, dat het hier in de periode dat wij in Nederland waren, het vrij bewolkt en zelfs een dag koud is geweest (19 graden :-).

Tja; ik weet niet hoe het kan hoor. Maar als Piet een BBQ doet voor zijn verjaardag in de tuin, is het ook altijd mooi weer. Onze schoonzus Anja had mensen al aangeraden om hun tuinfeestje te doen als wij in Nederland waren. En ziedaar! Ik had wel totaal de verkeerde kleren bij me overigens. Veuls te warm, hartstikke leuke vestjes en zo, niet! aangehad. Zoo! jammer…Er hing nog een witte broek in de kast aan de Vliet, en een ouwe korte broek voor Piet die hij in het weekend aan kon trekken, want dat soort spul had ik ook niet meegenomen natuurlijk. Wie rekent daar! Nu op... Ik heb eigenlijk bijna alles zo weer ongedragen in de koffer kunnen doen, behalve mijn feestkleren! En die witte broek heeft overuren gemaakt. Lekkere wasmachine trouwens aldaar :-)!! Op dit moment draait die boegschroef wasmachine hier bij ons weer. Horen en zien vergaat je. Gauw uit het appartementje wezen!

Hardstikke leuke 9 dagen gehad. Feestje, lunch in de tuin, BBQ met geitenvlees , 1 op 1 lunchje met deze en gene, fotoshoot in Flipland, dagje Efteling, BBB les met Torero erbij en koffie na, geheime missie bruidsjurk bekijken van vriendin + eten in Dintelmond, boswandeling met pannenkoek in het Appeltje.
Ik heb bijna iedereen gezien die ik wilde zien, had nog wel een paar dagen kunnen gebruiken, voor een dingetje met deze en gene. maar meer kon ik er echt niet uithalen, uit die week. Ik voelde me net Winnie de Pooh, die met z’n hand in de honingpot zit om het laatste restje eruit te snoepen :-) (Wie ik niet gezien heb… Sorry, ik wilde wel maar de honing was op!)

Piet moest gewoon werken natuurlijk met o.a. een 2 daagse meeting in Rotterdam met alle global Managers. Zij hadden ook mazzel, want er zaten naast alle vergaderingen ook wat buitenaktiviteiten cq teamdingen bij en das toch lekkerder met een zonnetje!

Ik heb trouwens de auto van Netty mogen lenen tijdens onze 9 dagen Nederland. Lekker karretje, alleen vergeet ik telkens dat hij niet automatisch op slot of open gaat zoals ’t Kevertje, als je in de buurt staat met je sleutels - en dan sta je nu dus met je handen vol weer naar je sleutels te zoeken. Maar gelukkig regende het niet. Een mens is daar gauw aan ver/gewend.

De week vlooooog voorbij en voordat we het wisten was het alweer tijd voor Wheels Up terug naar de andere kant. Vrijdagavond nog moeten stressen om de koffers in te pakken. Zwaar! Piet had DSV vlaggen in Nederland laten bestellen (6) en die moesten mee terug. Ze kosten in NL een tiende van wat ze hier vragen, dus dan sjouw je daar wel voor.

2 x jetlag in 10 dagen is trouwens wel vervelend, ik had er bij terugkomst erg veel last van. Gelukkig voor Piet kwamen we terug op de zaterdag van een lang weekend (Memorial Day), dus hij kon ook even bijtrekken. Bij vertrek uit Amsterdam gooide de stewardess een heel glas jus d’orange over zijn laptop… Snel de batterij eruit, gelukkig deed ie het nog, maar hij heeft wel een nieuw toetsenbord moeten bestellen want de toetsen plakten nogal…

En aangezien ik niet zoveel te vertellen heb, daar jullie alles al weten zo’n beetje, ga ik nog even naar de prachtige foto’s die Hedwig heeft gemaakt kijken en schrijf ik het 2e deel van deze blog nadat we in LA en zijn geweest, en ook een heuse US Babyshower gaan meemaken.

1 juni 2014

Kan ik nog wel even meenemen dat we vandaag naar Hollywood zijn geweest. Gisteravond hadden we een etentje met vrienden hier en die hadden het over die enorme huizen in Bel Air. Leek mij wel leuk om de toeristische busroute daar te doen langs de huizen van de beroemdheden. We hebben geboekt om 1.30 en we lopen eerst even een rondje over een marktje wat ze daar hebben staan. Lekker glaasje vers sinaasappelsap genomen en een Free Hug gekregen van een persoon die daar met een bordje staat FREE HUGS…?? Okeee, het was helaas niet George Clooney, maar ’t was wel aardig (en Free :-) —— Gisteren in LA heb ik iemand gezien die had een bord; A Hug for a Buck! En een figuur die had een bord met: My girlfriend left me and took everything, please donate…. Tja :-) —-

De bustoer langs de Celebrity Homes was wel oké. Heb je dat ook maar weer eens gedaan toch? Niemand thuis natuurlijk. Mooie huizen maar wel pot op mekaar en dat voor een gemiddelde prijs van 20-30 Miljoen Dollar…. Allemaal status natuurlijk. Rijden wel een hoop mooie auto’s rond, Porsches, Ferrari’s, Range Rovers, Bentley’s, Rolls Royces. Goed opgelet of er een bekend persoon in zat, maar niks. Hetzelfde principe als met al die beestjes die wij altijd proberen te spotten… Ze gaan niet op je zitten te wachten natuurlijk :-)

Vrijdag 6 juni: Vandaag gaan we met het team van Piet op “Field Day” naar het warehouse van zijn grootste klant BoConcept in LA en naar 2 van hun zogenaamde Flagship Stores in Santa Monica en LA. Doel: dat de mensen zien waar alle spullen terecht komen als ze bij DSV Inc. in Fontana weggaan en - nog belangrijker- Dat ze zien wat er in die dozen zit die bij hen aankomen, die dan op andere pallets worden overgeladen en dan weer verscheept worden naar een ander warehouse, vanwaar het weer naar de eindklant gaat. In dit geval de persoon die dus zo’n prachtig meubelstuk heeft gekocht - uitgezocht in zo’n winkel, op maat / bestelling gemaakt in China (Waar Piet in Januari was). Allemaal prachtig spul en het is natuurlijk enorm belangrijk dat dat in goede staat en op de afgesproken tijd bij de klant aankomt. Voor de beleving van iedereen (ook voor mij, is dit stikinteressant om te zien). (Ik beschrijf het logistieke gebeuren natuurlijk nogal simplistisch hier, maar de ingewijden weten wel hoeveel werk hierin zit).
Daags voordat we gingen stuurde de CEO van BoConcept nog een video met een boodschap voor het hele DSV team, dat ze maar een goeie en interessante dag mochten hebben… en waarom hij het zo belangrijk en goed vond dat ze dit gaan en willen doen. Heel bijzonder vond ik. Het was dus inderdaad een hele goeie, interessante dag. S’morgens om 8 uur vertrek bij DSV. Piet had een busje gehuurd, en het gehele personeelsbestand van Fontana ging daar in. Piet is chauffeur, grote verantwoordelijkheid: Al je mensen bij elkaar in een busje…
We hadden; water, donuts, snoepjes, granola bars, appeltjes aan boord, dus het schoolreisjesgehalte was erg hoog. Heen reden we het in minder dan een uur, terug in drie. Traffic! Een kennis van mij van de yoga, woont in Rancho en haar man werkt in LA, die moet dat dus elke dag doen. Vreselijk!

Piet zijn dagelijkse kontakt van BoConcept: Terrace Daniels was ook aan boord, hij was onze gastheer. Zowel bij het warehouse als in de winkels werden we enorm gastvrij ontvangen en kregen we heel veel informatie. En tussendoor ook nog lunch, bij een geinige Up Market Hamburger Tent, waar ze organische hamburgers hebben en hele leuke bediening. Onze ober vroeg eerst je naam, dan kreeg je je bestelling op naam voor je neus, en bij de vrouwen kwam hij ook elke keer ff langs om te vragen of het lekker was CONNY DARLING!! :-) Zo schattig! En lekker! Ik had een hamburger met van alles groentenspul en vijgensaus. Verukkkeluk!

(PS, ik mocht mee omdat de klant graag wil dat ik een stukje schrijf over deze dag, voor onze INSIDE (In House Magazine DSV Fontana en voor henzelf - Terrace leest ons blaadje ook… Das wel een opsteker natuurlijk — Vandaar dat ik Reporter op Reis was gisteren).

Dit is een beetje los zand blogje aan het worden. Maar alleen Nederland verhaal was te kort en met San Francisco erbij gaat het te lang worden denk ik (hoop ik :-). Dus ik wacht nog ff tot vanavond, als we de babyshower achter de rug hebben. Kan dat er nog bij wellicht. Ik heb er niet zo’n zin in eigenlijk. Gisteravond thuisgekomen uit LA met een knetterende knalkop, die nog steeds niet helemaal helder is. Ik denk van de luchtvervuiling. Maar goed, we hebben een heel leuk kadootje. De a.s. ouders vroegen een boek voor later voor het kindje (Meisje gaat het worden en ze gaat Lilyana heten) En de moeder spaart Giraffen. Ik heb dus het gedicht van Annie MG Schmidt; Dikkertje Dap in orginele vorm en als vertaling uitgeprint + Jip & Janneke in het Engels (overigens het enige boek dat van haar in het Engels is te krijgen) en een pluche mamagiraffe met kindje (al tijdje geleden aangeschaft in de San Diego Zoo). Das toch wel leuk he?

Nou net terug; Er waren zo’n man of 50. Ik wist al dat er spelletjes gedaan zouden worden. En zoals wij begrijpen zijn het altijd dezelfde spelletjes in dezelfde volgorde…
- Je krijgt een kettinkje om en je mag niet het woord Baby zeggen of met je benen gekruist zitten. Als je dat doet en iemand hoort / ziet dat, krijgt die jouw kettinkje. Wie de meeste kettinkjes heeft…
4 luiers met iets erin, en dan moet je raden wat het is; Het was dus : Snickers bar, Milky way dark met marshmallows, en nog 2 dingen…
Een tombola waar je aan mee kunt doen als je een pak luiers inbracht.
OMG!!!! Maar wel gezellig, lekkere hotdogs en lekkere taart en CakePops… Het koppel in kwestie ging ook alle kadootjes uitpakken (Veel!) 15 paar roze schoentjes denk ik, en roze rompertjes en roze, roze, roze dingetjes. Voor ons zat een mevrouw bij elk kadootje te roepen SOOOOOOOO CUUUUTE!!! Piet was om 4 uur aan zijn roze/spelletjes tax en na nog een CakePop genomen te hebben zijn wij vertrokken…om de RV in te pakken. Wheels Up tomorrow!

Volgende keer:

FLOWERS IN YOUR HAIR

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!