conny-en-piet-usa.reismee.nl

IT'S THE SEASON TO BE JOLLY!

Nou en hebben wij het Jolly gehad! Mijn laatste update was 5 december. Toen zaten jullie nog in de Sinterklaassfeer en hadden wij de kerstboom al gezet.

Eerlijk gezegd is het met het kerstgevoel nooit echt iets geworden hier. Wel overal kerstbomen, lampies, kerstliedjes en zo, maar de temperatuur “werkt niet mee” 1e kerstdag zaten wij op het balkon en hadden we eigenlijk bij het zwembad moeten gaan liggen want het was zo’n 30 graden C. (Moet ik vermelden dat dat ook voor hier vrij warm is blijkbaar voor Kerst, zo vertelde men mij…) Voordeel was dat wij (Piet, Jolanda en ik) deze dag hier doorbrachten op het appartementje en lekker met de deur open konden koken. Afzuiging laat nogal te wensen over dus dat was een meevaller. Zeker aangezien wij hadden besloten een lamsbout met pijnboompittensaus te maken (Recept Jeannette!) En daar komen zo’n 6 knoflooktenen bij kijken. Lekker dan toch dat de deur open kan. (Kalkoen was toch te groot voor slechts 3 personen die na de kerst niet zoveel meer hier thuis zijn…)

Allee, laat ik weer eens trachten jullie onderhoudend en in chronologische volgorde op de hoogte te brengen van de gebeurtenissen  van de afgelopen weken hier in Rancho en omstreken. Gelukkig hou ik ook een en ander bij op Facebook en op de kalender,  anders zou ik misschien wel leuke zaken vergeten te vermelden.

Op 19 december komt onze vriendin Jolanda logeren. Eerste slaapgast.  Wij kijken ernaar uit. Afgelopen Zondag hebben we haar weer op het vliegtuig terug naar Nederland gezet en wij hebben hartstikke leuke en gezellige (feest) dagen gehad.

Op de 19e kwam ze dus aan en hebben Piet en ik haar op LAX opgehaald. Beetje rustig aan eerste dag. 2e dag zijn we naar DSV Kantoor gereden in Fontana. Want daar hadden we een gezelligheidje in den morgen. Uitwisseling van kerstkadootjes onderling (Dat heet White Elephants gifts hier… zoiets als onze Sint surprises) En ook kreeg iedereen een kerstpakketje met persoonlijke kerstwenskaart van Piet/DSV.

Die kerstpakketten hebben Piet en ik zelf samengesteld. Eerst de basis; mand uitgezocht. Daarna de inhoud. Bestelling gedaan bij Costco en die bezorgen dan de hele boel bij ons thuis. Ik had een datum afgesproken en like Santa, checked it Twice. Maar toch kwam alles -onverwacht en zonder aankondiging -  een dag eerder… Ik had al met de main office van Del Mar afgesproken dat zij - als ik niet thuis zou zijn - het in de garage zouden laten zetten. Maar omdat het dus een dag eerder kwam, heeft iemand (goed bedoelende) alles naar de huiskamer (2e verdieping) laten brengen. Ik kom thuis en staat de hele huiskamer vol! Tja… alles uitpakken en leuk inpakken plus nog een extraatje erbij in de vorm van een doosje personalized M&M’s met Merry Xmas - Conny & Piet erop. Daarna heel de boel weer naar beneden sjouwen…

Op woensdagavond laden Piet en ik alles in zijn auto om het op kantoor DSV stiekum in een achterafhokje weg te zetten. Het moet uit huis, want de volgende dag komt Jolanda en alles staat in haar kamer. En zo groot is het hier niet.

Komen we rond een uur of 7 aan bij DSV. Zit Jim - 1 van de sales mannen -  daar nog te werken. Piet even door de voordeur naar binnen en om te melden dat hij er is om iets in de loods te checken, zodat de man zich geen ongeluk schrikt. Ik blijf verdekt opgesteld in de auto zitten. En zo hebben we via een achteringangetje de boel in een hok gezet. Lachen. Zie foto!

Vrijdag gaan Jolanda en ik naar kantoor Eerst halen we even een door mij reeds bestelde kersttaart bij Baskin & Robbins op.  Minimaal 500 calorieĂ«n per hap, maar lekker! en hij doet het ook leuk als kerstkaart op FB en zo :-). D’r zat ijs in en het duurde even voor dat hij snijbaar was. Piet snijdt zich er een breuk op. (Beetje krakkemikkig mes ook wel hoor).

Ik had nog een stressmoment met de White Elephant kadootjes. Op kantoor hadden ze lotjes getrokken. Piet zei tegen mij;  ik heb Jim(my). Nou weet  ik niet precies waar de “fout” heeft gelegen maar ik had dus Jimmy in mijn hoofd. Die jongen waar ik een interview mee heb gehad voor het in-house DSV blaadje. Nou kat in het bakkie. Ik zou het kado wel regelen.  Redelijk makkelijk. Want die Jimmy heeft een jonge hond (Newby) die best groot gaat worden.Dus naar Petsmart. Hele grote dierenwinkel hier in de buurt. Lachen! Wat ze daar hebben voor (die arme :-) beestjes. Kleding in alle soorten en maten, halsbandjes voor kat en hond, van gewoon tot en met ingelegde diamonds… Ik heb voor  het Jimmy kado zo’n ding gekocht waar een tennisbal in kan  zodat je hem (tennisbal) ver weg kunt gooien en ook nog een groot knauwbot. (te besteden bedrag 15 dollar).

Was ik  een paar dagen later een broek van Piet, haal ik er een briefje uit met de naam: JIM…. Oops…Das dus die salesman. Die heeft ook wel een hondje maar die is maat mini. Dat hondje kan in zijn geheel in dat gooiding waar die tennisbal in moet…

Ik moest dus  1 dag voor het gebeuren nog een nieuw kado scoren voor Jim. Dat is een Hunt and Fish for Customers pakketje  geworden :-) Kado voor Jimmy ook gegeven met uitleg dat Santa Claus een beetje van het padje af was en dat hij (Jimmy dus) mazzel had en twee kadoos kreeg.

Het was een zeer gezellige morgen!

(Piet zelf kreeg overigens een voucher om met z’n tweeën naar de movies te kunnen gaan, 2 flessen wijn en nog wat lekkere dingetjes in een mandje… Ze hadden als team samen uitgelegd voor hem, Geweldig leuk!, das een opsteker!)

Die middag krijgt Jolanda alvast haar kerstkado van mij; Feestelijke kerstgelnagels. Gezellig bijkletsen samen aan een tafel, terwijl de dames je manicuren  Mooie nageltjes, makkelijk meenemen in het vliegtuig en je hebt er heel de vakantie/feestperiode plezier van. Plus nog even US cultuur proeven bij de plaatselijke Nail & Spa (Zie eerdere blog :-).

Vrijdag en zaterdag beetje omgeving bekeken en zondag gaan we naar Las Vegas!

Rondkijken in de Casino’s en op straat, als altijd weer enorm lachen en verbazing om de figuren die daar rondlopen.  ’s Avonds een show van Cirque du Soleil; Ă” in Bellagio. Onbeschrijflijk mooi en goed weer. Dus beschrijven laat ik maar achterwege, doet er geen eer aan.  Deze show heeft WATER als thema. Wat een decor! Artiesten duiken bijv. van 30 meter het water in op het toneel en 2 minuten daarna lopen  ze weer over hetzelfde stuk  heen wat eerst diep water was.  En een acts!  Ongelooflijk… Fantastisch… Niet normaal…

Voorafgaande aan de show eten we lekker Mex gegeten in een restaurantje in 1 van de casino’s, waar een serveerster quacamole aan onze tafel klaarmaakt.

Volgende dag via een andere route weer terug naar huis gereden.  Hooverdam bezocht. Zo! Ik wist niet dat die zo dichtbij Vegas was. Supergoed idee van Piet om daar even langs te gaan. Een van de betere! Imponerend!! We gaan zelf nog een keer terug binnenkort, want Piet had zijn echte camera niet bij zich, En hij ziet vele hele mooie foto opportunities, die het toch niet precies gaan worden met de Iphone. Heengaan als je ooit  in de buurt bent.

Op weg naar huis belanden we in een  megafile. . Maar even van de highway af en eerst een hapje eten scoren en dan maar weer op weg. Das relaxter dan doorrijden.

——

FF tussendoortje. Ik ben nu nieuw dekbed aan het opdekken. We hebben hier van die hele dikke, lange kussens en die slopen krijg je er dus niet omheen als je gelnagels hebt. Zeker niet als je ze nog intact wilt houden voor de New Years Eve Party van strakkies.

Valt dit onder hoofdstuk Desperate Housewife of Gooische Vrouw in CA ;-)?

——

Dinsdag 24 December doen Jolanda en ik supermarktkerstinkopen voor 1e kerstdag ontbijt en diner.

Menu: St Jacobschelpen met krabsalade, Bisque soepje, Lam met pijnboompittensaus, met aardappeltjes uit de oven en diverse groentjes, Fudge Cake met koffie na. Ik bedoel maar!

En! Rozemarijn uit “eigen tuin”. De hegjes hier in het complex zijn van Rozemarijn gemaakt, dus ik heb (netjes) wat afgeknipt om het lam te plezieren. Beetje Vlietdijk gevoel.

1e kerstdag ben ikzelf eerst lekker gaan zwemmen en daarna hebben  we een heerlijk kerstontbijtje gedaan,  gemaakt door Piet met onderlinge uitwisseling van wat kerstpresentjes. En het was warm! die dag. Niet normaal. Dus er werd nog een uitstapje gemaakt in een airco gekoelde auto naar boven  toe de  bergen in om wat natuurschoon te aanschouwen.

2e kerstdag; Die hebben ze hier niet. Dus Piet moet gewoon  werken. Wij hebben die avond gereserveerd bij ProAbition, restaurant in stadje Riverside alwaar ze 4 miljoen! kerstlichtjes hebben… Bij ons restaurant hebben ze ook live muziek! Deze avond een Dixieland orkestje. Heel gezellig. Een aanrader voor volgende bezoeken. Hele leuke bediening ook!

En na het diner! een ritje in een heuse Cinderella Paardenkoets!!! Piet wilde niet, ook al niet vorige keer toen wij samen in Riverside waren om te kijken het hier wat is voor onze gast.

Wij twee meiden gaan nu natuurlijk wel!!! Geweldig! Piet heeft een leuke video gemaakt. Staat op FB.

26 December: Dedicated Shop dag. Voor kadootjes in Nederland en kleren in Ontario Mills, Outlet Center. We slagen allebei goed.  (Ik had niks nodig natuurlijk, maar ja, je gaat toch solidair mee met je vriendin niet?!) Ik heb hem nu aan…Een echt hele goeie Levi Spijkerbroek. 30 dollar, past perfect. Kun je toch niet laten hangen?!

27 en 28 December - Gaan wij met z’n tweetjes naar San Diego. Voor Piet ligt  er nog lam in de koelkast en fudge taart, dus hij gaat het wel redden.

Bij ons laatste bezoek aan San Diego - Thanksgiving - heeft Saundra ons uitgenodigd om bij haar te blijven slapen deze nacht . Best benieuwd waar en hoe ze woont!

Ik moest wel lachen, ik kreeg de avond vantevoren een text / sms van haar dat ze zelf ’s-avonds naar een basketbalgame moest van haar oudste kleinzoon Cameron. Die was met z’n hele team in San Diego. Ik dacht in eerste instantie dat dat hele team ook allemaal bij haar slaapt. Maar ze zitten in een hotel.

Zo! Wat zijn wij gastvrij ontvangen! Prachtig huis, vol met kerstdecoraties. 4! kerstbomen, allemaal in een andere stijl en helemaal perfect tot in de puntjes in de versiering! Een plaatje! Als er aan alles een prijskaartje had gehangen, had ik de helft gekocht.

Ieder een eigen slaapkamer, badkamer samen delen. Saundra slaapt beneden met ook eigen facilities. Wij kregen bij aankomst meteen een huissleutel, voor het geval wij die avond eerder thuis waren dan zij… Hier kan geen hotel tegenop!

’s Middags lunchen we bij de Hamburger Factory waar we Kristin en de boys Wyatt en Dylan ontmoeten. Gezellig!

De familie gaat die avond naar de game van Cameron en Jolanda en ik gaan  samen naar Old Town San Diego.  Altijd wat te zien met shopjes en leuke restaurantjes. Erg sfeervol. Superdinner bij  Casa Del Reyes en nog wat leuke dingetjes gescoord hier en daar.

Volgende dag gaan we samen met Saundra een tour San Diego doen met de Trolleybus. Dan zie je heel veel in korte tijd. Het is Hop On - Hop Off, dus in- en uitstappen zo vaak en waar je maar wilt. Saundra trakteert op de kaartjes. Kan het gekker worden! Dus wij pakken natuurijk alle lunches op. Piet en ik  moeten binnenkort nog even die richting op en er ligt hier al een leuk presentje klaar voor haar om volgend jaar in 1 van de 4 kerstbomen te hangen.

Einde dag rijden we weer naar huis en sluiten we dag en bezoek af met Afhaal Panda Express.

Vandaag 31 december: Gezwommen, kwam een figuur naar de whirlpool gewankeld die duidelijk een zware nacht had gehad cq oud en nieuw een dag te vroeg had gevierd.

Nog 2 minuten dan is het bij jullie al 2014. Wij moeten nog even. Vanavond een feestje via meet-up met 150+ mensen. Het is bij iemand thuis, 10 dollar entree en BYOB (Bring Your Own Bottle). Geen idee! wat het gaat worden. Ik had geen zin om met z'n tweetjes voor de TV te gaan hangen en deze kwam voorbij in de mail van So Cal Fun,  dus maar op ingeschreven. Als het niks is kun je altijd nog naar huis gaan toch?

Ik zal hier morgen nog even verslag van doen en dan deze blog on-line zetten. Als je het leest dus ook

HAPPY NEW YEAR! Alle goeds, gezondheid, geluk en wat je jezelf nog meer toewenst!

We gaan op sjiek. Ik in mijn jurkje dat ik in Las Vegas aan had (nooit aangehad in NL, vermaakt door An Stornebrink, zwarte panty eronder en kekke zwarte laarsjes en een hartstikke goed zilveren jasje voor bijna niks uit Ontario Mills! Ik heb het perfecte tasje erbij maar dat ligt helaas op de Vlietdijk…wel een hele leuke bling bling ketting, die weliswaar na een paar uur rode irritatie vlekken in de nek geeft.. Maar wie mooi wil zijn...

Piet; suede jasje met bijpassend overhemd, geen das, das te! overdressed denk ik.

31 December 2013

Julie's Rockin' New Year's Eve Party

The Legendary Party Returns! It's the Incredible, the Edible, the Danceable!

Zo staat het in de Meet Up op het Internet

Cool

Een impressie: Via meetup So Cal Fun ingeschreven, geen idee! wat te verwachten! Het Is bij iemand thuis in Corona; Julie Redder.

200+ man waren er. Geweldige outfits! Veren, hoedjes. Allemaal vriendelijk. Veel drank, Veel!! eten. Van pasta salades, bakken met KFC kip, taarten tot pretzels en selderij en peentjes. Disco met licht. Hele huis tot ieders beschikking. 2 bathrooms waar gewoon nog de spullen van de bewoners in stonden. In alle kamers is het meubilair of een beetje opzij geschoven of weggehaald (zoals in de disco ruimte) En men zet glazen en zo gewoon op de TV…

Grote tuin met bar, zitjes, terrasheaters en brandende open haard bak.

Gastvrouw Julie kende een hoop mensen maar zeker ook 100 niet!

Nou geef ik ook graag een feestje, maar 200 man in mijn huis waarvan ik de helft niet ken?

Wat zal dat huis eruit zien vandaag!

1 Januari 2014

Wij hebben zojuist lekker een nieuwjaarsduik genomen dus 2014 begint weer goed! En rest van de dag besteed aan het onszelf lekker maken met het kijken naar een RV Campertje. Want het is 1 januari en dan is het… SALES!!

PS: nog een grappig verhaal inzake de tandarts alhier in Rancho. Ik had een paar dagen voor de kerst al ergens last van. En de dag dat we Jolanda gingen ophalen was het best vervelend. Dus ik dacht, laat ik nou maar ergens een tandarts opzoeken voordat ik met de feestdagen met de gebakken peren zit. Nou zit hier op elke hoek van de straat een tandarts en we hadden die dag net een reklamefoldertje van een van hen gekregen. Dus die maar gekozen, je weet het toch niet.  Ik werd daar supergoed en aardig geholpen, van de pijn af en geen nieuw gebit aangesmeerd gekregen of zo’n witbehandeling (Sommige mensen hier zien eruit of ze elke morgen in de witte latex happen).

Nu had Piet op de weg naar Vegas het gevoel dat er iets losging ergens (kroon of zo). En aangezien ik een kortingsbon heb van de tandarts als ik iemand aan zou brengen (het blijft Amerika), heeft Piet even gemaild dat hij graag een afspraak wilde. Krijgt hij gisteren een telefoontje dat hij samen met zijn vrouw mag komen op 2 januari om 3 uur. Totale verbazing bij hem, want hij wist niet dat ik dan een vervolgafspraak had…

Dependant husband is ook wel eens leuk! :-)

….

2014 We’re Ready for You!…

Volgende Keer:

Slowboat to China.