conny-en-piet-usa.reismee.nl

TURKEY TIME

De kalkoen die wij moeten hebben voor de kerst, als we met z'n drietjes zijn is: merk Butterball, 12 pound (de kleinste), een Hen (die zijn sowieso het kleinst maar hebben een goede wit-vlees borstpartij :-). Het blijft California hoor mensen. + last but not least. Butterball Turkeys hebben een temperatuur dingeske in hun rug zitten dat oppopt als de vogel gaar is. Als je dit leest als een hoofdstuk uit een boek wat ikzelf niet gelezen heb maar wat niets te maken heeft met de kleur van Hollandse luchten is dat geheel voor je eigen verantwoording. :-)

De official holidays zijn hier een ding hoor! Halloween hebben we natuurlijk net gemist maar in Thanksgiving zijn we volop gedoken. Alle winkels barsten van het eten en met name kalkoenen en hammen doen het goed (ligt eraan aan welke kant van de vriezer je staat natuurlijk) ze gaan er als warme broodjes doorheen. Ik was vorige week bij Costco. Ik ging alleen maar even kijken naar mogelijke kerstversiering. Ik had wat nootjes gekocht die je niet eens zag in mijn kar. (Als er iets kleins in ligt in die karren hier, moet je iemand vragen je aan je enkels vast te houden zodat je het kunt pakken) Ik stond tot op de helft van Costco - en dat is een eind in die store - in de rij voor de kassa, met voor en achter me volgeladen karren.
De man voor mij had 8! Kalkoenen bij zich. Mevrouw achter mij kreeg 50! personen te eten.
Praatje voor, praatje achter en eer ik bij de kassa was had ik toch nog wel een en ander erbij gepakt. Kerstinpakpapier en hele lekkere dark chocolate coated cranberries waar een Costco persoon strategisch mee stond opgesteld. Crisis??

Jawel, want bij Sprouts kun je Thanksgiving pakketten kopen die ze dan op Thanksgiving aan daklozen uitdelen. Veel gaarkeukens, op winkels aanplakbiljet dat daar Foodstamps ingeleverd kunnnen worden. En bij Ralphs Supermarket hebben ze een speciale afdeling waar over de datum, goedkope levensmiddelen staan. En daar zie je heel veel mensen shoppen. Thanksgiving moet je dus maar letterlijk nemen als je in de rij kunt staan met je karretje vol kalkoenen. En een paar van die pakketjes voor daklozen kopen.
1 kalkoen heeft er ook weer zoals elk jaar gratie gekregen van de President. (Obama, niet Piet). Die kalkoen mag dus zijn jaren uitdienen. Je blijft lachen in dit land. Gaan dus miljoenen kalkoenen doorheen. 45 miljoen tot dusverre heb ik net even gegoogled. En dan trekken ze met de kerst weer een blik open.

Bij Piet op kantoor werd er door het team een pre-thanksgiving lunch georganiseerd. Ik kreeg ook een uitnodiging, graag wat meebrengen. Ik heb Applecrumble met custard gemaakt. Ging ik ook al doen voor het Thanksgivingdiner bij de Brittons in San Diego. Beetje oefenen kan geen kwaad. In september heb ik al gezocht naar custard. Maar dat hebben ze hier niet. Wat ze hier hebben is veel zoeter met een wat chemische smaak, dus ik heb 4 pakken meegenomen uit Nederland. Hoera! ze zijn niet opengegaan in de koffer en ze zijn niet ontdekt, want het lijkt verdacht veel op cocaine als je erover nadenkt.

Mijn dessert was een doorslaand sukses! Echt en niet omdat ik de vrouw ben van :) Ik had vantevoren voor Piet gemaakt en die levert heus wel kritiek. En de mensen namen voor de 2e keer. Alles ging op.

Heerlijk en gezellig gegeten. Leuk team! Ik deelde meteen ook het tweede nummer van het Fontana in-house blaadje uit. Ook positieve reakties. Gaat best veel tijd in zitten en superleuk om te doen. Ik heb hem nu nog in mijn eentje in elkaar gezet, wie weet wat er in de toekomst nog van komt. Leuk om zo ook Piet z'n huidige team beter te leren kennen. Op Moerdijk hebben ze de column Binnenstebuiten . Heb ik gepikt, heet hier InsideOut. Piet was het eerste "slachtoffer" en die mocht de volgende aanwijzen. Dat werd Jimmy Arvizu. Heb ik een interview mee gehad en hij wijst als volgende Luis (loodsbaas) aan. Daar praat ik dan in januari mee. Leuke reakties gehad al. Ik moet nog wel het een en ander sleutelen aan de presentatie. Maar ik zit een beetje te klooien met een Ipad zonder muis.

Verder dan met Thanksgiving: ik had je al verteld dat wij een uitnodiging hadden om bij Arline en Dave Britton in San Diego te gaan eten, samen met een deel van hun familie uit Rhode Island en de familie Dunn. 18! Personen totaal. Wij hadden voor de donderdagavond een hotel geboekt in San Diego zelf. In de Gaslamp Quarter. We konden wel blijven slapen bij Saundra of Kristin en Scott (Arline zat vol :-), maar dat hebben we dit keer niet gedaan, want we willen de volgende dag gebruiken om beetje siteseeing te doen en leuke plekken te bedenken voor onze kerstgast. En - dit terzijde - een leuke Mexicaanse pot scoren voor het plumeriaatje op het balkonnetje. Hetgeen gelukt is. Grappig als je zo'n klein zakje potgrond koopt... Wij denken normaal in vrachtwagens.

Terug naar het onderwerp. Ik was een beetje stressig of ik wel genoeg dessert had gemaakt.
Ja DUHHHH... Ze hadden: 2 kalkoenen, maat Groot, 1 ham, maat Enorm, mashed potatoes, squash, gravy, brood, boontjes, cranberrycompotegelei, veel. enz enz. En! Piet heeft de hemel ontdekt: aardappels uit de oven met een laag gesmolten marshmellows erop. Iets te zoet naar mijn smaak. Als voorgerecht kregen we: fruitbowl met ijs erop...ik zei bij aanvang diner dat wij vegetarier zijn. Grapje!!! Er was dus 49 pounds vlees. Familie Mulders: kerst is er echt niks bij. Qua hoeveelheid dan, lekker is het allebei.
Dessert: mijn applecrumble met custard voor 16 p. Genoeg gemaakt voor 20. Maar er stond ook nog; Pecanpie, Pumpkinpie, IJs met M&M's, de tafel boog door.
We hebben allemaal nog overgebleven turkey en ham mee naar huis genomen Ik heb gisteren het laatste restje kalkoen op en kan vanmiddag nog een ham-sandwich maken.
Er vloeide ook ruim wijn en bier, het was een gezellige boel!

Rond een uur of 12 zijn we naar het hotel gerold en de volgende dag lekker de stad in. Na Thanksgiving,dat valt altijd op de laatste donderdag in November, heb je Black Friday, dan Deals Weekend, Cyber Monday en sinds 2 jaar Giving Tuesday. T'is nu Wednesday en volgens mij is er nu niks, heb althans geen Whacky Wednesday of zo voorbij zien komen.

Ik zal het even toelichten:

Black Friday: heet zo omdat de winkels dan een mega-omzet hopen te draaien. Veel deals - denk aan kerstkadoos en zo. Mensen zitten al dagen voordien met een tentje voor bv zaken als Best Buy. Zelfs al een week vantevoren. Zoiets als de drie dolle dwaze BIJenkorf dagen, maar dan erger. Er is toch echt niks wat ik zo graag wil hebben dat ik in een tentje bij zo'n zaak voor de deur ga liggen. Wel goed klimaat ervoor hier natuurlijk. Waar ik naar de kapper ben geweest, een broer van degene die mij knipte die zat ook in zo'n tentje - voor een computer geloof ik - en zij ging hem zijn Thanksgiving diner bij het tentje bezorgen.
(Het zit goed Daniella, kleur konden ze ook zo van jouw briefje herleiden, bedankt!)

Weekend Deals: voornamelijk Auto's. Overal van die vlaggen en glitterwappertjes en alsmaar auto reklame op TV.

Cyber Monday: Ook deals maar dan op het web. Ik heb me natuurlijk weer overal ingeschreven als ik wat kocht en mijn Iphone klapte zowat uit elkaar. RSI vinger van het deleten.

En last but not least: Giving Tuesday... Als je nog wat over hebt, of je dan nog iets aan liefdadigheid wil doen.., gelukkig had ik dat al de week ervoor gedaan

Tipje tussendoor: hoor ik net op het nieuws: we krijgen een koudefront blijkbaar en het kan zomaar 18 misschien wel 15 graden C worden..... Bescherm je citrusbomen door er kerstlampjes in te hangen. Die houden je boom warm. You gotta luv! this country. Ik ga ff zwemmen,
straks verder.
Kwam een fit type aan de rand van het zwembad staan touwtje springen. Half uur op hoge stand. Hij zit in de Army zei hij. Kon je wel zien; model wasbord. Lopen er hier toch wel veel van rond. Als wij gaan hiken kom je ze ook tegen. Al mountainbikend tegen 80% helling op of, zoals afgelopen zondag toen we de Hollyridge Trail gedaan hebben, waar je dus vlakbij het grote Hollywood bord kunt komen, kwamen er twee van die fitte jongens ons al rennend voorbij, druk pratende, geen zweetdruppel te zien, en wij waren kletsnat en niet meer in staat tot gesprek. Leuke foto's gemaakt, staat er 1 op Facebook, ik zal hem hier ook nog even bijplakken voor de niet FB'ers. (Je verschiet al wel een hoop kruit op FB en op WF merk ik. Ik communiceer me te pletter, maar er blijft nog genoeg over, gelukkig)

Morgen ga ik trouwens voor de 2e keer naar yoga. Moet ik niet vergeten te vertellen. Ik zit bij een club genaamd: Addicted to Yoga. Je kunt daar yoga doen en ook zgn. reformer classes. Dat zijn lessen waar je gericht de zones aanpakt waar je mee zit (of de kalkoen gaat zitten). Zeg maar zoals onze BBB.
Ik was al eens gaan kijken toen ik in september hier was, maar had helaas geen tijd meer om een gratis proefles mee te doen. Dus donderdag een week geleden. Hup, naar de yoga. Je kunt daar een matje en zo van hen gebruiken, dus nog geen kosten gemaakt. Vriendelijke ontvangst. Les begint om 9.30. Asthanga yoga, je hebt verschillende levels van 1 t/m 5 en in de zomer doen ze het buiten in het park. Nou level 1 dan maar hè, toch??? Er zat al 1 persoon in de zaal. Mexicaanse jonge vrouw, zeer strak, zeer! Opgemaakt, zeer nepvoorgevel. Wel vriendelijk hoor, ze was er voor de tweede keer en zocht bezigheden, want haar verloofde wilde liever niet dat ze ging werken. Echt!!! Het bestaat nog!!!
Kwam nog een jonge meid binnen, type slank, fris en puur. Ook voor het eerst. En ik lag in het midden. Even beetje zelfvertrouwen aan het universum vragen.
Lerares ging eerst even kijken wat we konden zei ze. Aiaiaiaia. Mexicaanse level 3 denk ik, die andere die kan zo lesgeven. En mijn level hebben ze niet. Onder Nul. Terwijl ik het toch bij Marijke heel aardig deed.
En toch was het leuk! Lerares stimuleerde erg en die lenige zei naderhand tegen me, dat ik het hardstikke goed deed! Ze loog natuurlijk dat ze groen en geel zag, maar het was heel aardig! Enige wat gelijk is aan onze woensdagmorgen yoga is de relax 10 minuten aan het einde van de les. Verder is het gewoon een mega work-out. Ik was kapot! Vorige week geen les vanwege Thanksgiving. Maar morgen ga ik weer. Ik heb een 10-rittenkaart genomen. Kun je ook gebruiken voor die Reformer classes. Maar dat durf ik niet aan. Als de yoga al zo zwaar is. En een wasbord gaat het toch nooit worden, te laat in het leven begonnen en teveel kalkoen.

De Kerst is ernstig losgebarsten. Kerstbomen verkopen ze overal in gestreepte rood/witte tenten (tegen de zon :-) Ik maak straks even een foto.
Er staan ook overal bij de supermarkten van die mensen met zo'n schaal en een bel, kun je wat doneren. T'is wel sfeervol. Maar raar met 23 graden wel.

Gisteren heb ik wat leuke sfeerdingetjes gekocht bij een kerstshop in town. Ik raakte aan de praat met een aardige vrouw uit New York die net in Covina was komen wonen. Pal naast de Ikea. Dus wij hebben raakvlakken. We gaan as vrijdag lunchen bij Mission Inn - Riverside. Daar hebben ze 4 miljoen kerstlichtjes en leuke standjes blijkbaar. Dus het gaat goed met het Project: Nieuwe mensen leren kennen en tegelijkertijd weer een andere richting op gaan met 't Kevertje.

Wordt vervolgd:

IT'S THE SEASON TO BE JOLLY. Xoxo•*¨*•.¸¸xoxo.•*¨*•

Net even op de fiets een paar foto's gaan maken voor bij deze blog. Het is nu inderdaad graadje of 18. Zonnetje erbij zo'n beetje net als bij ons als het vriest maar dan warmer. Nu is het echt weer om een hond te hebben waar je 10 km lekker mee moet gaan wandelen. De man van de kerstbomen zei dat ik niet te missen was op mijn fiets. Das veilig dus. Hij was aan het Flocken. Dat is - wist ik ook niet - het spuiten van kerstbomen in elke ! gewenste kleur of kleuren. Volgend jaar doe ik een regenboogkerstboom.
Hoop dat jullie een leuke Sinterklaas hebben (gehad). Groetjes ook van Piet

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!