conny-en-piet-usa.reismee.nl

WE'RE NOT IN KANSAS ANYMORE...

Laat me de titel eerst even toelichten voor diegenen die The Wizard of Oz met Judy Garland niet hebben gezien. Daarin zegt Dorothy tegen haar hondje Toto - als ze door een enorme orkaan vanuit Kansas het land van Oz is ingeblazen en daar de ene vreemde gewaarwording na de andere voor de kiezen krijgen... "Toto: we're not in Kansas anymore". Deze zin is in Amerika synoniem geworden voor: "Jeu, waar ben ik nou toch terechtgekomen?"

Vrijdag 15 november, 7.44 am, balkondeur open, zon schijnt, net gestreken (laatste overhemden van Piet, die de afgelopen maand wel gewassen had, maar niet gestreken :-). Dus strijkmarathon. Archie (kolibrietje) komt ontbijten. Al met al geen slecht begin van de dag. En...hoezee, hoera! De eerstkomende maanden geen jetlag meer!
Op de achtergrond staat de TV aan met Goodmorning America. Nieuws vandaag; Man uit vliegtuig gevallen, sinkhole in Florida waar 8 huizen in verdwenen zijn, website Obamacare verzekeringsite werkt voor geen meter. President Obama biedt volk hiervoor excuses aan;
"We fumbled the roll-out" (heeft zeker dezelfde IT club als het UWV).
Verkeer staat overal vast, wat overigens geen nieuws is. Het weer: koeler dit weekend met kans op light drizzle, wat WEL nieuws is. Hele aparte weerman overigens, hij doet een soort van ballet van de ene kant van het scherm naar de andere en haalt dan met z'n hand, gelijk Hans Klok, wolken en temperaturen en zo uit de lucht. Fascinating!! Kan die nieuwe van de NOS nog wat van opsteken.
En de tyfoon op de Filipijnen natuurlijk. Verschrikkelijk.

Wij hadden een hele goeie vlucht hiernaartoe, geen spannende dingen aan boord, lekker relaxed. Dat was wel anders in de vertrekhal waar Jeannette, Jenny en Cisca ons stonden op te wachten uitgedost met Pom Poms, NL en US vlag en daar een heuse show ten gehore brachten!! 2 x BIS gehad!! Geweldig!! Wij zouden zo op Hello Goodbye kunnen en zij in Holland's got Talent. Ideetje?

De weken voordat we gingen waren sowieso gezellig: koffie en kadootje van de zwemclub, prachtig geluksklaverje4hangertje van de BBB meiden (ik moest bij de laatste les voorop gaan staan, nou is mijn maatgevoel is al niet Je Dat, maar als ik volop in beeld ben kun je het helemaal schudden. Op favoriete workout nummer 'de Torero' natuurlijk. Bedankt nogmaals!

Kibbeling eten met de familie bij de Lekkerbek op het Zeeuwse strand. Een paar lekkere wandelingen met goede vriendinnen. Kip met Friet van Piet met Hedwig. Thee + met Corina, Tonneke en Dwight. Ik kreeg van hen een rooie stenen kat, one of a kind, speciaal voor mij gemaakt. Om de een of andere reden dacht Tonneke dat Daisy een rode poes was... Wel qua uitstraling natuurlijk maar verder erg grijs hoor. De stenen rooie staat hier te pronken in de Billy kast. Had hem meegenomen als handbagage, ambitieus project, want hij heeft ook zo'n typische kat omhoogstaande staart. Maar t'is gelukt. Met beide poezen gaat het goed.

En met ons ook. Piet is weer op honk. Voordat hij naar Nederland kwam heeft hij een en ander aan zakenreis gedaan met z'n nieuwe sales mensen. En het was een goede test voor zijn team om de toko anderhalve week min of meer alleen te draaien met sturing op afstand en met tijdsverschil. Ze hebben het goed gedaan en zijn met z'n allen klaar om meer klanten te gaan bedienen.

En wat heeft Conny zoal gedaan deze week in het land van Oz? Zondag niks. Maandag: hike Potatoe Mountain met de Lazy Ass Hiking club. Ik kreeg een berichtje via het Meet Up systeem dat ze maandag gingen hiken en heb meteen maar op YES geklikt dat ik meeging. Hup: in de kuiten en No time like the present and all that Jazz. Handig systeem dat Meet Up. Soort van mega afspraken kalender. Lazy Ass heeft bijvoorbeeld 1576 leden en een x aantal zgn. organizers die de wandelingen organiseren en digitaal lijstjes bijhouden en zo. Daar schrijf je je op in (je geeft de parameters aan vwb afstanden en voorkeuren in je profiel) en dan krijg je een linkje als je aangeeft deel te nemen, waar je hoe laat moet zijn. Het komt ook meteen in je calendar. Stikhandig. Ik ben ook lid geworden van een andere Meetup club SO CAL FUN. Zaterdag 23 november is er een Sangria & Shop event en aangezien Piet die zaterdag moet werken heb ik er maar een YES op gegeven. Geen idee wat ik me erbij moet voorstellen. Interessante combi wel. Je zult het horen.

De hike: James - de organizer- stuurde een berichtje aan alle deelnemers, dat we om 09.15 verwacht werden op de parking bij begin hike. Dus hup in het Kevertje met geweldige!!! navigatie ernaartoe. Bij aankomst stond er al een hele club. Veel OOHS en AAHS over
't Kevertje. Hij is dan ook meer dan schattig. Ik heb overigens mijn Corsa in Nederland verkocht en alhier een fiets aangeschaft. Hij staat op FB, Ik zal hem ook even hierbij zetten. Ook een schatje. Saai kan altijd nog, toch?

Toen iedereen er was was deden we even een rondje voorstellen. Totaal 18 personen. Plus 1 hond: Georgie Boy. Soort van Pittbull ; een hele lieve. Was door zijn vorige eigenaar misbruikt, maar heeft nu een goeie getroffen: Ben, een fervent hiker met enorme! kuiten. Na het voorstellen kan de hike beginnen. Zoals altijd heb je hele snelle wandelaars, wat langzamere en een middenmoot. Ik ben altijd middenmoot. Lazy Ass hikers hebben de fijne gewoonte dat je gewoon je eigen tempo doet, maar dat op het eind iedereen bij elkaar komt en dat eentje van de organisatie achterop loopt zodat iedereen er min of meer bij blijft. Daarom heb ik deze club ook uitgekozen. Samen uit - Samen thuis en niet verdwalen in CA. Vaak gaan ze na de hike wat eten of wat drinken. Als je zin hebt ga je mee, geheel vrijblijvend. Dit is een leuke groep mensen, praatje hier, praatje daar, af en toe geen praatje bij erg steile stukken. Lekker warm ook. James de Organizer is er een met een Hoofdletter O. SUPERenthousiast, denk Erica Terpstra. Soort van Padvinder die dat altijd is gebleven. (Schat dat hij eind 50 is) hij organiseert van alles als je op zijn site kijkt. Hij deed ook veel fotomomenten met sturing waar iedereen moest gaan staan. Je hebt wel een beetje een beeld denk ik?

Best al wel een paar leuke contacten gelegd. We zullen zien.

Na de hike lunch bij een zaak genaamd Legends. Jaren 50 stijl hamburger/sandwichtent. Ik reed achter iemand aan en iemand anders reed weer achter mij aan (moedig, maar dat kon hij niet weten:-). Ergens ging er iets niet goed want wij kwamen met vijf man bij de een Legend vestiging en de rest was bij een andere. Nr 1 rijder wist nl. niet dat er twee in dezelfde buurt waren. Maar maakte niet uit. Gezellig gelunched met z'n vijven.
Ik, Lorna; een bibliothecaresse oorspronkelijk uit Hawaii, Terry; een Trucker; Joe een Engineer; Mitt, Retired en Ann een Fysiotherapeute. Leeftijd zo varierend van 26 tot midden 60.

In de middag lekker gaan zwemmen. Lekker, want ik was vrij oververhit geraakt.

De volgende dag ben ik begonnen aan de strijkmarathon en het uitpakken der koffers. Piet heeft ze allemaal (6) in de garage gezet en ik heb de inhoud van daaruit naar boven gebracht. Ongeveer 300 x de trap gehad. Dus workout voor die dag ook weer binnen. Kasten georganiseerd. Moet nog een paar opbergdozen of zo aanschaffen en dan zit alles op zijn plek.
's Middags weer aan de pool. Straks moet ik nog sunscreen gaan halen, ik ben aan het laatste restje.

Ook nog even eten voor 's avonds gaan halen bij Ralphs ... Op de fiets. Is nog geen 5 minuten. Er fietst hier dus bijna niemand gewoon zomaar om boodschappen te doen.
Alleen mountainbikers maar die zie je niet in de stad. Je komt ze bv tegen omhoogfietsende up Mount Potatoe. En dan met een bloedgang er weer af. Pooh pooh.
Maar hier in Rancho zijn dus hardstikke mooie fietspaden, met niemand erop...
Ik vond de 1e keer wel eng, maar... 1. Rijden ze hier als ouwe wijven (zoals ikzelf zeg maar) en
2. Heb je als fietser dezelfde rechten als een automobilist en 3. Val ik nogal op op deze fiets. Dus net als met de hikeclub. Hup in het zadel en doen! Nou, het gaat dus prima! Ben ik bij Ralphs, komt die mevrouw van de laatste keer naar buiten weet je nog wel?
Wow! Now she's got a bike!!! Cool!!
I am definitely not in Kansas anymore :-)))

Er is hier ook een bike trail. Begint in Central Park net ff voorbij Ralphs. Die ben ik gisteren maar eens even uit gaan proberen. Je gaat er bij Central Park in en dan gaat hij alsmaar rechtdoor blijkbaar totaan de San Bernandino Mountains 40+ mile verderop. Ik dacht: als ik nou drie kwartier rechtdoor fiets en dan omdraai moet ik toch ons appartement weer kunnen vinden.
Piet gaat voor mij Fiets GPS dingetje aanschaffen bij Best Buy. Want ooit moet je toch eens rechts- of linksaf.
Hij heeft een voordeelcoupon...

Die trail is heel bijzonder. Vooral saai. Zo saai dat je er de slappe lach van krijgt. Soort van tweeledig. 1 stuk voor joggers en vaders, moeders, oma's en opa's die achter een kinderwagen lopen te joggen. Dat stuk is tweebaans. Daarnaast het fietspad met ook weer heen en weer stuk. Grote borden. Wie waar mag lopen / fietsen, geen rotzooi achter mag laten. Om de zoveel meter hondenpoepzakjesautomaat en afval bak. En dat er op de trail NIET gerookt mag worden.
En rechtdoor, heel erg rechtdoor. Af en toe onderbroken door de openbare weg (om de zoveel km) en dan moet je op een knoppie drukken, dan gaan er oranje lichten knipperen. Alle auto's moeten dan voor je stoppen. Je moet naar de overkant lopen en dat DOET dan ook iedereen ook mountainbikers die net lekker in hun ritme zitten. Ik doe het ook maar neig heel Nederlands naar afwijkend oversteekgedrag.

En iedereen zegt HI of lacht vriendelijk als ze oortjes in hebben. Bijzonder aardig hier in Rancho.
Maar saai die trail...SAAI! Morgen schijnt het vrij koel te worden, dan ga ik maar eens kijken hoever ik kom en of er nog iets leuks te zien is verder rechtdoorverderop. Alhoewel de mensen onderweg wel grappig zijn om naar te kijken. Zijn er vast veel op zaterdag.

Tot zover maar weer: events coming up:
Sangria & Shop
Thanksgiving in San Diego met de familie van Arline en Dave en de Dunns (18 p totaal)
Nieuwe kapper vinden...
Eventueel vrijwilligerswerk, kreeg leuke mail binnen hierover vanuit DELMAR.
Dit stond er ook bij:
Silver Fox Mascot
Location:Brulte Senior Center
Duties:We are looking for a fun & energetic individual to wear our Silver Fox Mascot costume to various City events including the Founders Day and our 4th of July Parade

VOLGENDE KEER: TURKEY TIME!

Groetjes Allen!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!