conny-en-piet-usa.reismee.nl

3G

Voor de beleving (om maar door te gaan in dezelfde stijl :-). Het is 04.16 op vrijdagmorgen, ik zit achter de computer thuis, klaarwakker van de jetlag. Piet niet, die ligt lekker te slapen (hij heeft hulp gehad - waarover later meer).

Waar waren we gebleven? We hadden Big Bear gehad, rondje Lake gevaren en nu zijn we aangekomen op:

Vrijdag 21 juni

Vanuit Big Bear vertrekken we richting Las Vegas. We hebben een maand of wat geleden tickets geboekt voor KA, een van de shows van du Soleil, er draaien er 4 in Las Vegas en we hebben deze maar op de bonnefooi gekozen. Ze zijn allemaal vast goed, want we hebben er al meer gezien. In Nederland, België en Canada. Allemaal geweldig. Van Big Bear is het zo'n 4 uur rijden naar Vegas. We vertrekken rond 9 uur en nemen onderweg een ontbijtje bij Denny's. Altijd goed en je hebt free Wifi, zodat we even kunnen kijken wie er wat te melden heeft en/of er Wordfeud deadlines zijn. Tonneke is maar weer eens mega aan het winnen van mij. Ik heb al een beurt of 10 geen klinkers meer en 2 X'en, het valt niet mee om er nog een woord van te brouwen. Lang stuk saai rijden, onderweg nog een vanilleshake genomen bij Burger King, vraagt zo'n figuur bij de kassa aan Piet; Are you over fifty? Ik denk, wat zit er in die shake? Blijkt dat je bij Burger King seniorenkorting krijgt als je boven de 50 bent...... AAAARGGGHHH!
Geheel en al ontdaan hierover rij ik van het parkeerterrein af door de Drive Thru... Zegt Piet: Wat doe je nou? Nou er staat toch Drive Thru zeg ik.
Die korting is toch wel oké dus.

Ik heb in Vegas een kamer geboekt in het Super 8 hotel. Net buiten de Strip (waar alles zich zo'n beetje afspeelt). Dat scheelt veel geld en dan maar even lopen naar waar we zijn moeten. We stellen ons er niet veel van voor, maar bij aankomst valt het alles mee. Prima kamer, schoon, zwembad buiten, dus ik zit al weer goed. Het zwembad is gekoeld, lachen! Als we aankomen is de temperatuur 105 F, over de 40!C.
Desert country. Droge, warme hitte. Echt heet, dus dat gekoelde zwembad is lekker. Buiten op straat branden we weg, maar zodra je waar dan ook binnenstapt, hotels, malls, enz, is het Cool, tot op het koude af. Ik denk zomaar dat je met het geld dat daar per dag aan airco uitgegeven wordt een klein opkomend land een jaar aan de praat kunt houden. Heel Vegas is trouwens Decadentie ten top. Leuk om er een dag te zijn, maar dan heb ik het elke keer wel gezien en gehad.
Onze show begint om 21.30 in het MGM hotel. We gaan eerst lekker eten en ik kleed me er beetje leuk voor aan, met mijn nieuwe in Bergen op Zoom gekochte teensandalen, die in de afprijs terecht waren gekomen, omdat niemand ze kopen wilde, want ze zijn echt! Zomerszomers!

Lekker gegeten en dan beetje lopen door de verschillende casino's. Wat daar rondloopt, en hoe dat gekleed is!! Ik ben voorzichtig weer met Facebook begonnen, aangezien dat volgens mijn US vrienden toch wel handig is om snel contact te leggen aldaar, en daar staan wat foto's op. Ik zet ze ook in de blog ergens volgende week. Voor jonge, mooie, slanke meisjes is blijkbaar in; een soort van ballerina tutu in neonkleuren, bikinitop erboven en langharige Ugg boots in ook weer (afwijkende) neonkleur eronder. Zelfs mooie, jonge, slanke meisjes lijken in deze uitdossing op een soort van mislukte Yeti. Ook minder gezegende dames, ongetwijfeld zonder spiegel thuis, doen dit aan. Mijn schoentjes vallen niet op. We zijn gaan zitten bij een Starbucks aan een counter met zicht op het langslopend publiek en ik had geen dure showkaartjes aan hoeven te schaffen. Je kan er blijven zitten en kijken.

KA Cirque du Soleil de show: Hier passen slechts superlatieven! Niet te geloven! Live vuurwerk op het toneel. Zoals in de aankondiging staat: Gravity Defying Acts en dat is ook zo. De artiesten moeten aliens zijn, kan niet anders. De acts zijn menselijk gezien niet mogelijk. Twee kerels in en op een groot ‘hamsterrad’. Unbelievable! Het podium is een bewegend soort van enorme gladde plaat waar van alles op gedaan wordt, wat volgens mij alleen katten kunnen. Na een half uur is het afgelopen - tenminste dat denk ik - maar dan zijn we al anderhalfuur verder. Om maar aan te geven. Krijg je ooit de kans, gaan! Wij plannen om de andere shows ook ooit te gaan zien. Elke keer even sparen, dat wel.

Zaterdag 22 juni

We besluiten terug te gaan naar Rancho Cucamonga en daar een kamer te boeken voor de rest van de tijd in het Marriott Towneplaza. We bespreken meteen met de manager dat we special rates krijgen voor mensen van DSV die daar een tijdje moeten verblijven. Ze hebben leuke studiootjes met een keukentje en best wel veel plek, zodat je er met gemak een week of wat prima verblijven kunt. Ook leuk voor privé aanwaaiers :-)

Zondag 23 juni

Beetje zondag gedaan en een testrit gemaakt met een Kevertje. Leuke auto's hoor. Ik beslis nu meteen dat ik voor een sunroof ga i.p.v. een open top. Want het is hier echt en echt veel te heet om hem open te hebben. En verder is de freeway ook niet zo mooi qua rijden. Meer van A naar B zien te komen en met je dak open krijg je alleen maar een hoop smog binnen.

’s Avonds naar de film in dat 30 zalen complex van het begin. Ik wil eigenlijk naar de Lone Ranger met Johnny Depp (die overigens bij een stunt voor deze film onder een paard terechtkwam, zag ik op Goodmorning America), maar die released pas 3 juli. We kiezen voor World War Z met Brad Pitt. Foutje, niks aan, een hoop zielige zombies en verder een soort van Brad Pitt zelfverheerlijkingsverhaal. Wellicht denken anderen er anders over. Zat een groep jongeren voorin de zaal die de grootste lol hadden als er weer zo'n tranentrekkend stuk Pitt voorbij kwam. Dat was wel weer grappig.

Maandag 24 juni

Piet heeft vanaf 09.00 u Back-to-Back meetings in Rancho met dataleveranciers, heftruckverkopers, eigenaar loods enz. dus ik trek mijn eigen plan. Eerst zwemmen en ontbijten en het is bewolkt (niet koud hoor, maar cloudy :-) hetgeen goed uitkomt want dan kan ik zonder zon te missen mijn Ikealijst in Excel gaan maken. Ik ga in mijn hoofd vanaf de voordeur tot zolder alles door en maak een zo compleet mogelijke lijst die we dan morgen in Ikea zelf om gaan zetten in een Web Shopping list via hun site. Daarover later meer maar zo min mogelijk. Hier ben ik zo'n 2 uur mee zoet en aangezien het nog steeds bewolkt is loop ik naar de overkant naar een Nails & Spa. Er hangt een spandoek dat ze goeie kortingen geven op mani- en pedicures en dat Walk-Ins welkom zijn (zonder afspraak dus). Doe ik. De shop heeft zo'n 10 massagestoelen staan waar je een lekkere pedicure kunt krijgen. Ik neem de middelste mogelijkheid de Jessica Luxury Spa Pedi, met lakken (met design). Lieve Vietnamese dames, ze spreken niet zo goed Engels maar we begrijpen elkaar. Heerlijke pedicure gehad voor eigenlijk weinig geld, 35 $ incl. lakken en ik ben zo'n anderhalfuur onder de pannen).

De meeste dames van mijn leeftijd doen French (gelnagels met zo'n wit randje) maar ik wil een palmboom op mijn grote teen. Die hebben ze niet maar wel een leuk bloempatroontje dat weer leuk bij mijn slippertjes past. Blijft zo'n 6 weken zitten, sommigen zullen het nog wel zien. Ze doen ook facials en het zit vlak bij Del Mar. Zo'n facial ga ik ook maar eens uitproberen in september. Ik moet toch een vervanging vinden voor mijn eigen bekende, geweldige, schoonheidsspecialiste en een kapper, ook zoiets. Er zit hier ook een zgn. Gentlemens Barber, die wast, knipt en scheert. Lijkt me wel iets voor Piet. Zo'n echte mannenzaak, met van die donkere leren stoelen. Appartementenhuur is trouwens weer in orde - ander appartement maar in het zelfde complex en met een boom bij het balkonnetje.

Tegen de tijd dat ik klaar ben breekt de zon door en kan ik nog lekker een uurtje op een bankje aan de pool gaan liggen met uitzicht op mijn leuke nageltjes.
Piet is rond vijf uur terug en we hebben geboekt bij een Italiaans restaurant in Ontario, Rosa's, waar Piet al een aantal keren is geweest en welke ervaring hij graag met mij wil delen (enig eigenbelang ook waarschijnlijk). Nou, heerlijk hoor. Echt goed en waarachtig Italiaans diner met een overheerlijk dessert en een goeie cappuccino er achterop. Dat gaat een blijvertje worden voor feestelijke gelegenheden.

Dinsdag 25 juni

Wat heeft u gedaan in California? Nou onder meer 2 x naar Ikea geweest, eentje bij San Diego en 1 x in Covina vlakbij Rancho. Wij spenderen hier vandaag zes! uur en maken een shopping list op hun website met daarop de inrichting van alle kamers (bed, bedlattenbodem, matras, kastje slaapkamer, 2 douchegordijnen, bank, eettafel, stoelen eettafel (met kussentjes) wc rolhouder, kurkentrekker, servies in doos, pannenset, kleerhangers, theepot, enz. etc. usw. Kleine selectie van de lijst. Doe het maar eens in je eigen huis bedenken van nul tot alles. Zes uur en twee bijna-relatiebreuken later staan we weer buiten met de lijst op de iPad (nog 10% sju over), met prijzen en zo erbij (da’s wel handig hoor bij Ikea). Piet kan dan de essentials zoals een bed en zo kopen en ik de rest als ik er ben. Wij zijn ernstig toe aan een borrel (of 3). Eten bij Panda Express - overkant hotel.

Die avond koffer pakken, want morgenmiddag vliegen we terug. Piet heeft de volgende morgen nog een meeting met DSV Air & Sea in El Segundo, vlakbij LA dus we vertrekken op tijd. Hij dropt mij bij een nabijgelegen tent, The Coffee Bean, waar ik lekker in het zonnetje edoch langs de snelweg mijn boek uitlees, wat google, een paar cappuccino's drink, praatje maak met deze en gene.  Als je zo rond je heen luistert hoor je overal: It is Like! Wow! I mean... How cool is That!! Als ik zo ga praten laat het even weten, dan doe ik er wat aan. Ik heb nl. last van empathisch accentovernamesyndroom.. Het zou een uur duren, die meeting, maar het worden er twee + dus ik had het wel gezien, die Coffee Bean.

Dan naar het vliegveld, inchecken, instappen, installeren. Eigenlijk wilde ik in het vliegtuig dit verhaal schrijven maar ik heb 2 leuke films gezien: Hyde Park on Hudson en OZ the Great en Magnificent. En daarna geen zin meer.

Onderweg naar huis werd Piet niet lekker. We dachten dat hij iets verkeerds gegeten had in het vliegtuig. Tegen een uur of zes werd het alsmaar erger. Ik dacht aan blindedarmontsteking dus we zijn naar de huisartsenpost in Bergen gegaan. Blijken het nierstenen te zijn. Hij kreeg pillen, maar toen we naar huis reden werd het zo erg dat ik maar weer teruggereden ben. Kreeg hij bij de huisartsenpost een aantal morfinespuiten. Of... het zou wegblijven Of... het zou erger worden in de nacht en dan moest hij opgenomen worden. Het is nu inmiddels 05.01 u en hij slaapt nog steeds uitstekend op die spuiten. Ik heb goede hoop dat het onder controle is/gaat komen. Veel water drinken tussendoor.
Mag ik ook zo'n spuitje? (maar dan zonder die stenen graag).

Enniewee mensen:  3G's... Gezondheid, Gezelschap en (een beetje) Geld, maken 4G = Geluk. Dat zie je maar weer.

De vogeltjes op de Vlietdijk worden wakker, Piet nog niet, ik ga eens proberen of ik er nog een tukje naast kan gaan doen.

To Be Continued....

(ik zal even wachten met uitsturen tot vanmiddag dan heb je de laatste Piet update). Nu12.27 pm. PM himself is wel misselijk (waarschijnlijk van de morfine), maar geen pijn meer. Hopen maar dat dit het was.

Note voor Motorbikers: Del Mar Apptm. complex ligt direct aan Route 66! Er staan zelfs borden met "Route 66" t/o de ingang.
Wow! Like...; How Cool is That! :-)