conny-en-piet-usa.reismee.nl

KWARTIER MAKEN

Goedemiddag allen, hoop dat alles goed is met iedereen

Hier nummertje twee update vanuit de Golden State. Voor de beeldvorming: ik zit nu op het patiootje van een log cabin in Big Bear Manor nabij Big Bear Village gelegen aan.... de voet van de Big Bear Mountains en ook aan... 1 x raden... Juist: Big Bear Lake. Veel fantasie hebben ze hier niet. Piet is even om de hoek een pizza aan het scoren bij BB Pizza :-) en ik denk: laat ik even de gebeurtenissen van de afgelopen week opnoteren, voor ik het vergeet. Er is zoveel aan de hand dat je het echt even bij moet houden. Ik kan het hier niet sturen want Big Bear heeft van alles Big maar geen Big Wifi bereik. Je ziet het wel komen. Hierbij Keek op de Week vanaf dat we elkaar het laatst spraken. Dat was vrijdag 14 juni.

Zaterdag 15 juni
Kalmpjes aan begonnen, ontbijtje, ik zwemmen, Piet achterstallig e-mailonderhoud.
We hebben met Kristin en Scott afgesproken dat we anytime na drie uur bij hen thuis zullen zijn, dus we doen vanmorgen niks spannends. Naar hen is het zo'n 30 minuten rijden vanuit het Hacienda hotel. We willen nog even naar Toys R Us om iets leuks voor Wyatt en Dylan te kopen (4 en 6... Piet komt vaker bij hen dan ik en heeft er inmiddels een traditie van gemaakt om autootjes of helikopters of zoiets van Lego mee te nemen en die dan samen met de jongens in elkaar te zetten. Big hit elke keer). We hoeven pas rond half twee zo weg uit het hotel en da’s best even lekker relaxed. Gewassen, gestreken in de auto, 2 leuke dingetjes gekocht voor de boys en zo rond 15.30 u zijn we daar. Scott werkt voor Eaton, vroeger een  klant bij Miro en hij reisde destijds heel de wereld over en was vaak weken achtereen in Nederland - Roosendaal. Hij sliep altijd in Hotel Centraal en kwam dan in die weken vaak bij ons thuis eten. Deden we ook regelmatig wat in het weekend: Neeltje Jans, Kuukenhoof (geen tikfout :-) en Veere. Je kent dat wel. Na een aantal jaren vond hij de vrouw van zijn dromen; Kristin en hun huwelijksreis ging naar Europa, onder andere langs Roosendaal zodat Kristin ook wist waar hij zo vaak zat. En natuurlijk weer met ons langs de Kuukenhoof. Zo lang kennen we ze al. De toenmalige baas van Scott was Arline Britton. Kwam ook regelmatig over en bij ons eten. Zij is nu met pensioen. Zij en haar man Dave zijn ook vrienden van ons geworden voor het leven. Dat is toch fijn als je hier zit. Piet (en ik als ik erbij ben) gaan altijd met de hele bups eten in een Chinees restaurant vlak in de buurt: China Panda Garden Restaurant. De Dunns en de Brittons zijn daar kind aan huis en Cindy de serveerster zei zelfs dit weekend dat ze dacht dat Piet vlakbij woonde omdat ie zo vaak daar kwam. LOL!! En mensen, het eten daar is werkelijk ongeloveloos lekker!! Crispy Sesame Chicken, Marinated Beef, Egg Plant Soup enz. Wij zitten met z'n allen aan een grote ronde tafel. Het eten staat op een zgn. Lazy Susan (ronddraaiding op de tafel) en pakken en eten maar! Helaas kunnen Arline en Dave er deze keer niet bij zijn, want zij hebben net dit weekend een familie reünie met alle kinderen en kleinkinderen in een huis on the beach. Maar nog gelegenheden genoeg in de toekomst!
Heerlijk gegeten en zondag ook onder de pannen, want Scott en Kristin nodigen ons uit om bij hen thuis te komen BBQ'en en te zwemmen (zwembad in de tuin) en... natuurlijk om de nieuwe Lego aanwinsten in elkaar te zetten.

Zondag 16 juni

's Morgens weer hetzelfde ritueel: zwemmen, ontbijten, e-mail. Ontbijten deze morgen bij O'Hungry in San Diego Old Town. We hebben een voucher gekregen van het hotel om daar te gaan ontbijten aangezien het hotel een grote Vaderdagbrunch organiseert. Lachen die tent. Wat daar zit en wat dat allemaal naar binnen werkt. Onvoorstelbaar. Iets minder kan ook en wij eten vrij oké, voedzaam edoch lekker en genoeg. Daarna doen we even een rondje shopjes in de Old Town. Gezellig toeristisch. Ik zie een geweldig mooie ketting, wel duur en ondanks diverse hints heb ik hem nog niet gekregen:).  Misschien is ie er in juli nog als Piet hier weer is (hint)! Dan gaan we naar de Dunns. Dylan en Wyatt staan letterlijk te springen bij de deur - en blijkbaar al de hele morgen - dat we (en vooral Piet) er eindelijk zijn!  Er moet meteen aan de slag gegaan met de Lego. Wat een heerlijke dag! Zwemmen, Jacuzzi, heerlijk eten (van die steaks die Fred Flintstone vroeger op z'n auto had). Goeie gesprekken, warme mensen. Ik ben nog iemand vergeten te vermelden en dat is Saundra, de moeder van Kristin. Die komt ook altijd langs als wij er zijn. Is een enorme basebal fan en een superleuk mens (leuk zulke (schoon)moeders net als die van ons). Wij praten ook altijd bij over onze familie en vrienden (jullie dus). Ik hoop dat we mekaar allemaal eens ontmoeten. Scott kent veel zakelijke leveranciers in de omgeving die Piet wellicht ook kan gebruiken dus er wordt ook veel shop gepraat. Als ik mijn blog opstart stop ik er fotoos bij, ik wil nu niet jullie e-mail overladen.

Maandag 17 juni
Wij gaan vandaag naar Seaworld. Als ik hier ben wil ik ernaartoe. Ik ben er gek op. Aan een eerder bezoek deze week aan de Mac hebben we een voordeelvoucher overgehouden waarmee je via internet 15 $ kan besparen per kaartje. Coupons zijn hier overal en als je een beetje oplet kun je veel besparen op van alles. Even deze coupon via internet erin gooien. Toch nog stikduur hoor. Als je naar Seaword gaat met een heel gezin dan kost het je nogal wat. De Efteling is er niks bij. Maar goed: we zijn een beetje uit, dus we doen ook leutige dingen. Seaworld is Soooo Great ;-). Niet in het minst dolfijnen aaien - voelt als een olijf- Manta Ray petting - voelt als een nat stuk zeep en alle geweldige shows. Maar ook het mensen kijken. Tussendoor heeft Piet eindelijk contact met een door DSV aangestelde lawyer uit Beverly Hills die de kleine lettertjes van het warehouse contract gaat doorspitten. Tijdens alle shows werd of kon Piet gebeld worden, dus we gaan elke keer bij de uitgang zitten zodat hij er snel uit kan. Niks zo irritant voor anderen als bellende mensen op groot Piet-volume tijdens een show. Ik zoek een rustig plekje in de schaduw voor Piet en haal een Zero Coke voor hem zodat hij op z'n gemak een tijdje met die man van alles door kan spreken (lifetime als executive assistant verleden helpt in deze:-) Goede vent blijkbaar die Gary.
Weer een prima zakelijke dag waar we privé ook van hebben genoten. Wel factor 50 aangeschaft ter vervanging van de van huis meegenomen factor 30, dat is hier niet hoog genoeg.

Dinsdag 18 juni

Vandaag gaan wij totaal besteden aan het inventariseren en uitzoeken van meubilair, huishoudartikelen en appliances. Het is wat hoor als je moet beginnen met nada niks. Van WC-rolhouder tot TV. Ik ga een lijst maken met alles wat we nodig hebben, we gaan hier vast kijken en uitzoeken zodat ik thuis de complete lijst kan maken met prijzen ter goedkeuring, zodat Piet de grote spullen in juli/augustus kan aanschaffen en met de hulp van Scott in elkaar kan zetten. We zijn o.a. geweest bij: Wallmart (enorme soort Action), Bed, Bath and More, Sleepytime Mattress (hebben ze ook matrassen die je cool houden en anti bed-bug sets) en.... IKEA. lachen. Helemaal hetzelfde als in Breda alleen iets of wat groter. Zelfs hetzelfde ijsje bij de uitgang en de Zweudse ballen :-). Ikea gaat het worden voor de inrichting. We kennen het, we hebben daar onze allereerste huisinrichting gekocht 30 jaar geleden en ze hebben daar alles voor een goede prijs. Alleen de appliances moeten we ergens anders kopen: tv, koffiezetapparaat, waterkoker, etc. We hebben zo gelachen. Ze hebben hier zelfs het balkonbankje dat we Piets moeder dit jaar met z'n allen voor Moederdag hebben gegeven. Hoe leuk is dat!

Woensdag 19 juni

Vandaag rijden we van San Diego naar Big Bear City. Dat ligt op ongeveer een uurtje van Rancho Cucamonga waar wij gaan wonen en schijnt een goede uitvalsplek te zijn om aan de zomerhitte te ontsnappen of om in de winter iets leuks te doen. Ik heb een plekje gegoogled. Big Bear Manor Log cabins leek mij wel wat. Ik rij hier zelf zoveel mogelijk, Piet snapt alles natuurlijk al, maar ik moet me nog even senang voelen hier in het verkeer. Gaat steeds beter. Ik moet wel een auto met navigatie hebben anders eindig ik in Alaska (inkoppertje voor degenen die mijn richtingsgevoel kennen).

Big Bear Manor Log Cabins: eigenaar hoort thuis in een Hitchcock film, vast een aardige man maar ik plaats hem qua type in een Psycho Hitchcock scenario. Zijn hond Joey is type eenhapscrackerhond en vals. Past in het horrorfilm scenario. Eigenaar is de killer en maakt dogmeat voor zijn horrorhondje van de slachtoffers. Deze fantasy is voor Mireille. Ik denk dat ons niks kan gebeuren omdat ik Joey een snoepje heb gegeven (een canadees snoepje dat is blijven zitten in mijn broekzak uit de vorige blog). Nee hoor: prima plek. Jacuzzi in tha house en fireplace in de kamer voor de kerst + the bear necessities (ik weet het: flauw, maar ik zit al de hele tijd met dat nummer in mijn hoofd - Balou uit Jungle Book).
Ken je  trouwens dat filmpje op youtube van die stand up comedian die uitlegt hoe het vrouwenbrein werkt en hoe anders het mannenbrein? Heb ik vast van een van jullie gehad. Zo niet: echt even googelen en kijken; je lacht je dood. Ik denk dat als we konden ruilen, vrouwen vakantiegevoel hebben en mannen binnen het uur gillend gek worden.
TV heeft 3 kanalen: 1 met Lassie series uit 1959, 1 met Archie Bunker (Piet vertelt van de geweldige Edith persiflage van een vriendin laatst), en 3: ijshockey.

Donderdag 20 juni

Ontbijt in Big Bear Village, een BB Bagel. Daarna een hike gedaan up the mountain nu het nog een beetje koel is. Natuurlijk weer de verkeerde kant op gelopen... omhoog , Up, en Omhoog. Maar gelukkig belde na een uurtje hiken Gary (Beverly Hills lawyer) Piet voor een update dus konden we even rusten. Na de lunch hebben we een bootje gehuurd om over Big Bear Lake te varen. Een zgn. Pontoon. Piet heeft om half twee een telecall met Randstad om door te spreken wat de criteria zijn voor het nieuw in te huren personeel. Dat heeft hij lekker relaxed kunnen doen terwijl ik over het Lake stuurde. Geweldige plek voor een meeting toch? Ze hebben op het meer 3 zogenaamde floating restrooms. Piet wil er eigenlijk eentje gaan gebruiken, maar het lukt mij niet om de boot er langer dan 10 seconden naast te houden. Gevaar dreigt dat als hij klaar is, hij naar de boot of kant moet zwemmen. Maar ophouden dus. De floating restroom heeft een naambordje: The SS RELIEF :-) Rare jongens die Amerikanen, om met Asterix en Obelix te spreken. Morgen naar Las Vegas. Interessant nieuws volgt. Oh ja, gisteren belt Michael van Del Mar appartementen dat ons appartement ineens niet meer vrijkomt omdat de huidige bewoners blijven. Doodschrik. Maar inmiddels weer voor 80% opgelost. Maandag a.s. zekerheid.

Groetjes alle. Raar weer hoor ik bij jullie?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!