conny-en-piet-usa.reismee.nl

GELAND

Hoi iedereen!

Hier even een update-je van ons op e-mail. Ik ben van plan, als we strakkies echt hier zitten, weer te gaan bloggen, niet op dagelijkse basis hoor, maar misschien 1 x per 2 weken of zo. Eventjes kijken hoe het zich gaat ontwikkelen. Degenen die op voorgaande blogs zaten, weten hoe het werkt, nieuwe leden: je ziet het vanzelf. Voor allen: mocht je geen zin hebben onze blog te ontvangen: laat het me even weten dan unsubscribe ik je.

Ik zit dit te tikken op het terrasje van het Best Western Hacienda Hotel in Old Town San Diego. Mexicaanse (kitsch) stijl. Hedwig, we gaan hier beslist een nachtje logeren. Er staat een kopje thee naast me, ik heb net gezwommen en heb uitzicht op palmbomen, hier en daar vliegt een kolibri. Heb je een beetje een beeld. Piet zit binnen, zijn eigen blog te schrijven, want die werkt gewoon.

Dus: wat hebben we zoal gedaan vanaf ons vertrek afgelopen woensdag 12 juni. Wij hadden een prima vlucht, lang, maar omdat je niet over hoeft te stappen, vind ik het vrij relaxed. Ik heb zelf een puthekel aan overstappen, vooral internationaal. Gesjouw met koffers, in- uitchecken douane. Dan weer koffers inchecken. Wachten, vertraging, en dan opeens rennen omdat de boel dan blijkbaar ineens snel moet. Ik kwam na deze vlucht eigenlijk vrij oké aan in LA. Auto opgepikt bij Hertz, allebei ingeschreven om te mogen rijden. Daar zit nog een leuk verhaal aan vast maar dat kan ik pas in juli vertellen. Een kleine cliffhanger om mijn lezers te binden... Wij overnachten in de Courtyard Marriott in Fontana. Lekker ruim hotel, goeie prijs, lekker zwembadje. Koffers gedumpt en even zwemmen dat is altijd lekker als je 10 uur op je kont hebt gezeten. Het was toen ongeveer 6 uur 's avonds en ik was nog best fit. Piet ook. Vanaf het hotel was het maar een klein eindje lopen naar een soort mall annex bioscoop annex foodcourt gebeuren, dus dat doen we maar. Eerst een klein hapje: salade met kip. En dan even rondlopen. Blijkt dat de nieuwe Star Trek in dat complex draait in 3D (30 zalen! Mireille) De volgende voorstelling begint over 2 minuten. Die halen we net. Trouwe lezers herinneren zich wellicht mijn Star Trek fascinatie, dus voor mij begon het goed!  Trouwens in het vliegtuig heb ik The Queen of Versailles gezien. Kijken! Heeeel Bizar Bizonder. Na de film waren we wel een beetje moe. 22 uur wakker. Bedje in.

Donderdag 13 juni
Ik had thuis via internet een lijst gemaakt met adressen van appartementencomplexen in een berijdbare radius vwb Piets nieuwe werkplek. Had al met een aantal contact gehad. Vrijdagmorgen zijn we in willekeurige volgorde begonnen om ze langs te gaan. Het idee is eigenlijk allemaal een beetje hetzelfde. Appartementen in een zgn. Gated community (park met een hek). De een is wat luxer dan de ander en met name de omgeving kan schelen. Wij hebben gezien van beetje Bijlmerbajes idee tot Gooische Vrouw klasse en alles daartussen. Vrijdagmorgen ‘doen’ we er 2 tot ongeveer 10.30, want Piet heeft om 11.00 een meeting met een ambtenaar van de Town Council in Fontana over de vergunningen voor een nieuw warehouse en alles wat daar zo mee samenhangt. Hij dropt mij bij die grote mall van gisteravond. Daar hou ik mij onledig met het zoeken naar een wit overdingetje met gaatjes. Een vriendin heeft er zo eentje gekocht in Roosendaal en zoiets miste ik nog. Temeer daar ik een leuk wit overdingetje dat overal bijpast thuis heb laten liggen (ik had erg last van kofferstress deze keer, sowieso van vertrekstress, geheel en al anders dan normaal). Het witte gaatjesding heb ik! Ze hadden hem ook in het bruin en ze waren in de aanbieding dus dat was weer meegenomen en dat deed ik dan ook. Ook nog 4 hele leuke riempjes in felle kleuren. Altijd handig en 50% off.

Daarna ben ik even koffie gaan drinken bij Starbucks en mensen kijken. D'r loopt hier wat rond hoor. Piet was rond 12.30 u klaar met zijn meeting, die goed is geweest. Hele hulpvaardige en goed voorbereide mensen blijkbaar. Hij trekt even de korte broek aan en dan weer op pad. Fontana en omgeving zijn bloedheet en de zomer is nog niet eens begonnen. San Diego is veel aangenamer omdat het dichter bij de oceaan ligt. Die zwembaden en airco bij en in de appartementen zijn echt geen overbodige luxe.

Na de lunch gaan we eerst even kijken bij de VW dealer. Ik wil een tweedehands Beetle aanschaffen die ik dan na 3 jaar vrij kan invoeren in Nederland. Ik weet nog niet wat ik doe. Open Top is leuk maar hier is het vaak te warm! om hem open te doen en in Nederland is het weer te koud of te nat. Zo heb je altijd wat hè? Valt onder hoofdstuk luxe probleem, dus ik zal maar niet klagen :-) Ik sta ingeschreven voor alle deals die voorbij komen dus ik denk daar nog over. Of een leuk ander autootje dat praktisch is. We zien wel. ?Weer door naar volgende appartementen. Ik ben een beetje moe, het is heet, koppijn van de jetlag en we krijgen nergens een goed gevoel bij. Ook niet bij de mensen die ons rondleiden. Erg pushy, loud, een hinnekend meisje dat nergens antwoord op weet. Alleen al omdat zij er zit gaat er bij dat complex een streep door. Die avond ga ik een beetje depri naar bed.  Ook omdat de jetlag zwaar heeft toegeslagen (overigens wel superleuk en lekker gegeten bij een sushibar waar je de gerechtjes van zo'n loopband afpakt)

Vrijdag 14 juni
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. We pakken de koffers in want vanmiddag rijden we door naar San Diego. Daar hebben we vrienden wonen en daar gaan we dit weekend iets gezelligs mee doen.  Om 9 uur heeft Piet een afspraak met  de makelaar van het nieuw te huren warehouse voor DSV. Ik ga mee, want dat vind ik wel leuk. Piet gaat foto's maken van allerlei zaken zoals bedrading en computerpatches etc etc. En ik schrijf alles op wat hij aangeeft dat opgeschreven dient te worden. Goeie plek! De man die ons rondleidt is de huidige bewoner die met zijn business naar de overkant van het terrein gaat verhuizen en Piet heeft direkt al een goed kontakt met hem. Gebouw is enorm schoon en de leiding van de schoonmaakploeg, die daar toevallig is, krijgt meteen het kaartje van Piet. Zo gaat dat.. Daarna komen we langs het cardealers district waar Piet al eens was. Daar gaan we binnen bij een dealer waar Piet al contact mee heeft op de mail. Een uur en een proefrit later heeft hij een offerte voor een company car op zak.

12.00 u. We hebben eigenlijk wel trek maar komen langs appartementencomplex DEL MAR. Nou, toch maar even binnenwippen. Michael is de landlord. Aardige, kundige gast die ons goed inschat. Complex is netjes, heeft geen hek, goeie uitstraling. Hij laat ons type Key West zien en dat is hartstikke leuk! En met een balkonnetje op het noorden wat hier goed is, want op het zuiden smoor je eraf. Om een lang verhaal kort te maken: dit gaat het worden en er komt er een vrij in augustus!! Daar werd ik dus depri van, dat ze pas een maand van tevoren kunnen aangeven wat er vrijkomt. Dan kun je wel een complex en een type appartement leuk vinden, maar dan weet je nog niet of dat het gaat worden in september. Was voor mij te onzeker bovenop alle andere onzekerheden. We kijken elkaar aan en besluiten een optie te nemen. Daar dien je van alles voor in te vullen en een zgn. Money order voor te doen. Zeg maar ons ouwe chequesysteem. Michael legt uit hoe en waar dat kan (bij de plaatselijke supermarkt Ralph). En daar gaan we naartoe om het in orde te maken. Even een broodje bij Subway want het is inmiddels 13.30 u. Die supermarkt is ook oké, vriendelijke mensen. Wel groot maar niet enorm. Wat andere winkels en zo eromheen. Befietsbaar vanuit Delmar. Je kunt het googelen: Del Mar Rancho Cucamanga CA.
Een uur later hebben we de optie.
Interessante dag: warehouse, auto en appartement scoren nog voor de lunch.

Nou dat was hem voor deze keer. Volgende week meer. We gaan vanavond even met Scott (vriend in San Diego) wat afspreken over hulp die we nodig hebben want die appartementen zijn niet gemeubileerd. Kun je er wel bijhuren maar dat is godsgruwelijk duur, leuk voor een paar maanden maar niet voor 3 jaar. En Piet moet het uiteindelijk allemaal zelf terugverdienen al is het DSV geld. Wij vinden dat hetzelfde als eigen geld, dus we gaan alles aanschaffen via de plaatselijke Ikea en Wallmarkt en zo. Handdoeken en nog wat zaken waar ik thuis genoeg van heb neem ik mee. Piet gaat tussendoor nog hierheen voor interviews e.d.. Ik maak een lijst, hij gaat het kopen, Scott heeft een SUV Van en tools en is handig... Et voila! Normaal helpt mijn schoonbroer Nol maar dat is iets te ver weg nu. Dan ga ik zelf weer 3 weken in september om de boel in te richten en de sleutel te krijgen. In die weken gaan we ook nog met een collega van Piet en haar man en vrienden van hen eten in LA. Zij is dan op vakantie hier en die vrienden wonen er. Zij kennen ook nog iemand waar ik weer mee gewerkt heb bij GE. De wereld is een notendop toch?

XXXX liefs iedereen en tot horens, schrijvens, skypes, facetime or REAL time (das toch het fijnste).

PS we hadden gisteren toch zulke leuke mensen naast ons in het restaurant. Grote groep familie. Neefje was terug uit de Navy. Tante was 2x gescheiden, 1 ex man zat erbij, die was alle cocktails aan het uitproberen...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!