conny-en-piet-usa.reismee.nl

BIG COUNTRY #1

WEEK 1

ZATERDAG 2 JUNI 2018

Foto’s zie Facebook. En ik zal er later nog hier ook bijplakken als Piet een selectie heeft gemaakt uit de foto’s die hij met zijn camera heeft genomen.

β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”-

Neem altijd, Altijd! een puimsteenblokje mee als je gaat kamperen. Ge wilt niet met van die campinghielen rondlopen. Vanavond zal ik eens een voetmasker nemen. Het is halftime, nog 2 weken te gaan. Dus: schoon dekbed, volledig verschoonde kattenbak en de meegenomen maskers (hand, voet en face) er eens opzetten.

Begonnen met het nieuwe blogje in South Dakota omdat een vriendin, die binnenkort in Canada gaat camperen, vroeg wat een goeie blogsite is, dacht ik: Laat ik ook weer eens. Lang geleden. Deze reis gaat het bloggen zeker waard zijn. Vorige trip hebben wij een US map gekocht die je op de
RV kan stickeren. De kaart is een mal en de staten plak je erin als je er geweest bent.
Regel is: We moeten er samen geweest zijn en ook iets gezien hebben. Dus landen op een vliegveld ergens en daar weer van vertrekken telt niet mee. Piet heeft meer staten dan ik vanwege werk, maar die tellen ook niet mee voor de stickermap.
Ik heb er nog een rol met sticker-poezenpootjes gekocht en elke staat waar Rocky geweest is krijgt een poezenpootjesticker ?. @hetblijfteenkind.

In maart hebben telden wij dat wij in ons US reisleven al in 21 staten zijn geweest en deze trip gaat ons over de helft tillen.

We hebben 4 weken! Dat is uniek, zeker in de US, maar het is zo gelegen, (wie zei dat ook alweer Toon of Wim of iemand anders, Paul van Vliet?) Het is dus zo gelegen, dat wij in September terugverhuizen naar Nederland. Dan hebben we hier in California precies 5 jaar gewoond.
Geweldige tijd! Plan is om elk jaar terug te gaan voor vakantie en vriendenbezoek en als het universum meewerkt nog zo’n 30 jaar na pensioen Piet.
(Onze vrienden Joe en Jenny gaan zorgen dat ons campertje goed blijft en gaan er ook lekker fun mee hebben, en wij dan weer elk jaar hier met wat extra tijd om weer iedereen gedag te zeggen totdat we dit semi full-time kunnen gaan doen).

Piet gaat in Augustus beginnen met zijn nieuwe baan bij DSV Belgie (we gaan weer wonen op de Vliet). Een leuke nieuwe uitdaging, alsook het weer gaan dragen van wat formelere kleding. Ik denk niet dat je in Belgie bij een klant kunt aankomen in je korte broek. California is natuurlijk wel het meest casual stuk van de US. Ik denk nog steeds β€œkan dit wel” als ik iets supercasuals aantrek maar dan kom ik buiten en dan denk ik β€œik ben overdressed”.

Nu ik dit beginstukje zit te tikken, zijn we in South Dakota. Ook erg warm, maar heel vochtig. Dan is Californie toch beter. Lekker droog, je zweet nooit.

De Trip: Omdat we in September terug gaan naar Nederland (Piet al eerder, ik blijf een maand langer om de verhuis voor te bereiden en losse draadjes af te werken) hadden we bedacht nog even al Piet zijn vakantiedagen van dit jaar op te maken. Kunnen ze meteen op het werk alle vragen opschrijven tijdens zijn afwezigheid. Mount Rushmore stond super op mijn lijstje, maar het is een klere-eind weg, dus in de normale 2 weken vakantie lukt dat niet. Je kan wel heen, maar niet komt niet op tijd terug.

2 juni vertrek uit Rancho, met een volgeladen RV en onze pussycat Rocky. (Het is toch zo’n schatje).
Dus: California startpunt... Arizona, New Mexico, Texas, Oklahoma, Kansas, Nebraska,
... South Dakota (waar we nu zitten), Montana, Idaho, Washington, Oregan, California.

Allejezus mensen, wat een land is dit. Ik heb het al vaak gezegd, maar… WAT EEN LAND IS DIT! Geweldig! Je kunt blijven rijden. Er komt geen eind aan. Zoveel moois, en zoveel mensen met zoveel dingen te vertellen. Kom ze weer allemaal tegen.

We hadden gisteren een superaardige buurman. Ken. Die stond op de camping met zo’n enorme RV met een vrachtwagentrekker ervoor. Hij dronk een hele dag alleen maar koffie. Maar einde dag merkte je toch dat er iets anders in bij die koffie moest zitten. Hele aardige man. En zwaar Anti Trump. Dan zit je al goed bij mij. We hebben een avond ruim aan wereldverbetering gedaan. Ik met wijn en hij met koffie.

We hebben de eerste dagen even een beetje moeten doorrijden want, zoals gezegd, Mount Rushmore is echt een eind weg, en we willen het liefst terugrijden langs de kustlijn. Dat is langer dan via Yellowstone, dat kan ook als we niet genoeg tijd hebben. (Of beide, misschien nog een heel klein stukje Yellowstone meepikken). Dus daarom de eerste week wat meer miles maken en overal maar 1 nachtje blijven. En als het lukt misschien nog even langs vriendin Debbie, die kortgeleden van Rancho naar Seattle/Washington is gegaan.

Arizona door, New Mexico in. Blijf me ook verbazen dat elke staat toch ook echt weer anders is en oogt.
Bloedjeheet hier en nog! (kan bijna niet, maar toch) droger dan in California. Bij doorrijden en bezoek aan Albuquerque had ik echt het gevoel dat we in Mexico waren. Vanuit New Mexico, Texas in. Groot, weids, veel graan, volgende dag Oklahoma, en daarna Kansas. Overal 1 dag en doorheen rijden, dus die staten moeten misschien nog eens apart langer gedaan worden. Maar tijdens het doorheenrijden zie je ook heel veel. Nebraska: Het blijft heet maar veel vochtiger nu wat toch niet zo lekker is.
Nou en vrijdag 9 juni komen we dus aan in South Dakota. Ik wist het niet, ik zweer het je, dat het hier zo mooi is. Prairies als in een western. Badlands National Park; alsof je door een 3D puzzle rijdt.

Hardstikke veel stadjes zo uit een Wild West 1880 folder getrokken lijken. Eindeloze rechte wegen en een landschap van wuivend gras dat eindeloos groen doorgolft.
Badlands national park, waar we dus nu zitten is echt Ongekend Mooi. We besluiten dan ook hier 2 nachten te bljven. Want we willen de scenic route door het park helemaal rijden en ook nog een hike doen. En dan is het niet fijn omdat allemaal in 1 dag te proppen en β€˜s-avonds nog een camping te moeten zoeken. Dus een fijne campground (met zwembad), lekker voor 2 dagen gepakt. Dit is tot nu toe de beste camping die we gehad hebben. Vanaf New Mexico overigens is er wel een gebrek aan campings met schaduw. Dan ben je toch blij dat je airconditioning hebt. Die tentenkampen die ze willen gaan opzetten dat is die streek waar wij ook doorheen zijn gekomen. 40+ dus. De hitte daar komt als een moker over je heen. Verder niet te veel politiek in deze blog. Ik heb het gescheiden inmiddels. FB en IG zoveel mogelijk fun. Twitter voor de politiek. En veel met mensen praten. Mensen die het nu nog niet willen zien/horen die gaan het nooit zien of horen.

In de Badlands staat geen enkele boom want het is superarme grond. Daarom heet het ook; The Badlands. De kolonisten die zich daar settleden, waren of zo weer weg, of leden honger. De homesteads hier werden ook wel Starvation Patches genoemd. Er groeit gras, en dat is het dan. De bisons, geiten en prairiehondjes daarentegen gedijen er goed op. Ben ook blij dat we in deze periode hier zijn,want de kleuren van het groene gras, tegen de rood/gele bergen en de blauwe lucht zijn onvoorstelbaar mooi. Ik wilde dat ik kon wat Vincent kon. Maar de Iphone geeft het gelukkig ook heel aardig weer. (Ik heb weer Cloud moeten bijkopen, ben inmiddels eigenaar van een hele wolkenpartij).

Ook nog een hike gedaan, maar dat werd geen sukses. Je moest nl. Eerst een giga stuk omhoog, zo steil dat je bijna achteroverkukelde. Nou kan ik dat conditioneel wel aan maar als je opzij keek zag je AFFFGROOOND, DIEP!. En je moest dat stuk in omgekeerde richting aan het eind weer terug. Er kwam een heel fit stel langs op weg naar beneden en zij zag het al niet zitten. Naar boven ging nog zei ze maar naar beneden... wij zijn op de helft omgedraait. Dood en doodeng. Op onze trip in maart ook zoiets gedaan, was het wel waard qua view en zo. Maar toen had ik nog een aardige Canadees voor me, die me tegenhield als het mis dreigde te gaan en Piet achter me die mijn rugzak vast had in geval van slip. Maar op deze helling was ik op mezelf aangewezen. Verstand zei; Niet Doen!
Die Canadees in Antelope Canyon ben ik nog! Dankbaar.
Hoera trouwens voor alle Canadezen! Zat gisteren nog tegen iemand te vertellen dat we na 9/11 bij GE nog 1 persoon van onze checklist reisenden niet konden vinden en die bleek toen naar Canada gereroute te zijn. Kreeg ik info over na 18 uur. Dan zit je in de piepzak over iemand hoor. Hij werd in Canada ontvangen door locale mensen, bed, breakfast, alles gratis en met liefde. Vrienden voor het leven. Hoera! Voor Canada nogmaals.
En Trudeau is ook een liefie eh? Ik ben het roerend met Robert DeNiro eens!

Zit ik net in een chat met een vriendin in NL. Die is lekker aan de BBQ’en in een hele mooie tuin. Dat noopt mij even te melden dat Piet tijdens Memorial Sale Weekend een hele grote BBQ heeft gekocht. Met superkorting. Wou hij al jaren, maar hij past niet op het balkon in Rancho natuurlijk. Er was een Memorial Day aanbieding en hij heeft er zo eentje gescored. Wij zullen als de weergoden het blieven en/of als ik een leuk afdakje heb dit gevaarte met jullie delen. Er kan een Bison op.

Krijg ik ook net een Twitter van Tavo (vriend uit Mexico, weet je nog mijn gids in Puebla), die twittert mij een filmpje van onze Minister President Rutte (? AUB GEEN! Nare opmerking, je weet pas wat je niet meer hebt als je het niet meer hebt. Je snapt het.)
Dat filmpje dus vind iedereen hier geweldig, want ik heb het onder Amerikanen gedeeld.
Of ie niet eens de vloer kan komen aanvegen met jeweetwel. Pak hem bij de pootjes en de mop zit er al standaard op. Wat een Ass is die man he? Oorlog met Canada, Rusland bij de G7 terug, Kim JU prijzen en zeggen dat zijn volk gek op hem is? Soort van Gulag archipel daar. Als je een goed boek over NK wilt lezen is Nothing to Envy van Barbara Derwick een aanrader. Interessant dat ik dat boek een paar jaar geleden kocht op het vliegveld van Beijing. Verhalen van gewone NKoreanen die naar SK zijn gevlucht. Aanrader.

Enniewee Piet heeft geinvesteerd in een abonnement per maand van Sirius XM (TV alle zenders), voor in het campertje. Dus we kunnen bijblijven met het nieuws, want per dag flitst het voorbij. En met een Netflix stickie kun je ook nog Netflix kijken (als je WIFI bereik hebt). Dat lukt overigens aardig tot nu toe, want er zijn prachtige parken maar niet zo enorm groot als bv. Yellowstone, zodat het Wifi bereik, niet in gevaar komt tot nu toe. We hebben zelfs al 2 afleveringen bekeken van de nieuw Queer Eye serie.

WEEK 2

Maandag 11 juni komen wij aan bij Mount Rushmore. Het Doel waar deze trip omheen is geweven. Dat is voorwaar niet tegengevallen. Echt imposant en heel veel dingen erom heen, zoals een museum en films / informatie hoe het gemaakt is. Voor de beeldhouwer Borglum was het zijn levenswerk. Natuurlijk ook films over de presidenten die hier weergegeven zijn. Super interessant hoe te zien hoe ze eerst een stuk rots wegblazen en dan die hoofden erin beeldhouwen. Hoog ook, moet je geen hoogtevrees hebben.

Daarna door naar het monument van Crazy Horse. Vond ik heel erg interessant. Ben hier weer wijzer geworden over de Native American geschiedenis.
Alleen het hoofd van Chief Crazy Horse is nog maar af. Er komt nog een paard onder. Dat gaat nog zeker een decennia duren of meer. Hopelijk komen we hier nog een keertje terug. Als het aan mij ligt wel. South Dakota is echt prachtig. Dat je dat toch niet weet? Een openbaring.

https://www.biography.com/people/crazy-horse-9261082

We plukken elke morgen van die prairiegrasprieten. Rocky is daar gek op! Om mee te spelen en op te knauwen. Het ventje doet het weer geweldig op deze trip. Benieuwd hoe het gaat in het vliegtuig. Is ook nog een heel gedoe om dat te regelen trouwens. Zal ik je nog eens verhalen. Hij kijkt ernaar uit om kennis te komen maken.

Dinsdag rijden we weer iets door en meteen al na het ontbijt rijden we Custer National Park in. Nou Ja! Wow! Meteen de eerste miles; bisons, herten, prairiehondjes en we zijn nog niet eens uitgestapt.
We zijn op weg naar een beginpunt van een hike die ons wel aardig lijkt (bij aankomst in een park krijg je altijd van die folders waar van alles interessants instaat). Maar als we bij dat beginpunt aankomen lezen we op een groot waarschuwingsbord wat er allemaal fout kan gaan op die hike. Je bent verplicht om je in te schrijven bij het begin, en je weer af te melden als je weer veilig terugbent. Er stond o.a.: Ratelslangen, veel door water waden, poison ivy. Wij bedachten maar een andere hike op te zoeken.

Even doorgereden komen wij aan bij Wind Cave National Monument. Bij het visitor center zien we nog een aantal leuke hikes aangegeven staan, maar ook dat er tours door de grot gegeven worden met een gids. Maar doen natuurlijk. 3 opties. 1; Makkelijk, 2; Middel, 3; Kruipen door gangeskes. Het gaat # 2 worden. Heel eind naar beneden met trappies (Ik denk altijd: Waarom DOE! Ik dit? Maar meestal is het de moeite wel waard. En nu kan het nog. Zometeen even yoga doen in de RV, want mijn rug is beetje stram van het gebogen lopen. We gingen met een lift terug omhoog, dat was wel fijn.

β€”To many of the Lakota people, Wind Cave is the sacred site in their oral creation story; this is where the Pte Oyate -- Buffalo Nation/People -- emerged from inside Mother Earth and became Ikce Wicasa -- Common People. β€œIn a way, the cave is a metaphor. ... "But many Lakota believe that site is Wind Cave."β€”

Volgende morgen vroeg een prairiehike gedaan. Beter om dat meteen maar β€˜s morgens te doen. Je bent wel van plan om dat te doen als je op de dagbestemmingplek bent aangekomen, edoch het is veuls te warm. Nu ik dit zit te tikken staan we op een camping in Theodore Roosevelt National Park waar geen electrische aansluiting is, dus ik zit binnen met het aggregraat aan zodat we de RV even koel krijgen voordat we naar buiten gaan. 34 graden en supervochtig. (daarom is het zo groen) dus je begrijpt; middaghikes gaan het hier niet worden. Als je overigens last van hooikoorts hebt moet je niet! Naar South & North Dakota gaan in deze periode. Na de hike rijden wij door naar Theodore Roosevelt National Park. Roosevelt is hier geboren. Zijn familie had een farm die aan beide kanten van de LIttle Missouri River lag. Dit was een van de eerste gebieden die Roosevelt aanmerkte als beschermd National Park. Wat geweldig toch dat ze dat gedaan hebben! Dankbaar! Alle presidenten (tot voor T althans) hebben parken bijgevoegd en de bescherming van bestaande verhoogd cq in tact gehouden.

Roosevelt Park is ook weer prachtig. We nemen de Scenic route erdoorheen en pakken vast een plekje op de campground in het park (first come – first serve). Weten we zeker dat we terecht kunnen. Altijd leuk een plek in het park. Je hebt dan wel geen stroom en water maar met een volle tank en de generator kom je een heel eind. We pakken een envelopje om onze plaats te reserveren. Daar zit een strookje aan dat vul je in met je naam en gegevens camper en dat hang je aan het clipje op het paaltje bij je plek. De envelop daar stop je het bedrag in wat je schuldig bent (in dit geval 14$) en die envelop stop je dan weer in een busje bij de ingang. Een Park Ranger checkt elke avond of je er wel legaal staat.

We pakken eerst een lunchje op onze plek en gaan dan de scenic route doen door het park. We blijven binnen want het is al 100F – bijna 40c.
Prachtig! Park. Als we terug op de camping zijn is het inmiddels 104F en al 4 uur. Het koelt niet af. We zitten hier in een vallei. Op een camping als deze mag je generator alleen op bepaalde uren laten draaien. Logisch, ding maakt een teringherrie. β€˜S-nachts mag hij zeker niet aan dus als het niet afkoelt gaat dat vannacht geen lekkere slaapnacht worden. We kijken elkaar aan en we nemen een snel besluit om te vertrekken naar koelere gebieden cq een campground met stroom op te zoeken, zodat de airco kan blijven draaien. Jammer van die 14 dollar, maar we hebben lekker gelunched op de plek. Als we een paar uur doorkarren, pakken we een camping met full hook-up, zodat we vannacht lekker slapen.

We willen via een prachtige route naar een stukje Yellowstone rijden waar we nog nooit geweest zijn op doorroute naar de kust.
We zijn blij dat we dit besluit genomen hebben want 3 uur later staan we op een best wel okay campground aan de North Dakota / Montana grens. Stukje koeler al, stroom. We hebben niet veel trek meer dus ik maak een kippensoepje uit blik met animal crackers ?. Leuke oude baas (84) is van de camping. Zijn vrouw is naar Virginia omdat hun zoon afzwaait uit de Navy. Hij kan het duidelijk alleen niet aan. Ik had een berichtje achtergelaten op zijn voicemail dat we eraan kwamen, maar hij belde niet terug terwijl dat wel op het bandje stond dat ik kreeg. Toen we aankwamen was er gelukkig nog plek maar toen we goed en wel geinstalleerd en helemaal aangesloten waren kwam hij weer terug en vroeg me: Are you the lady that called?
Ja? Oh dan moet je eigenlijk naar plek 10, maar ik heb daar net een roadworker op gezet en die wordt kwaad als ie wegmoet. Mijn vrouw regelt dat veel beter. Ze is al een week weg en er klopt geen f… meer van (in het Engels dus). Ik stikte al bijna. Hij zegt: 10 is beter want op 2 (de plek waar we staan) valt de stroom wel eens uit. Ik: We blijven wel staan. No problem ? De stroom is idd uitgevallen maar net nadat ik de volgende morgen de croissants van Trader Joe uit de oven had gehaald. KARMA! Heb ik die aardige man weer ellende bespaard. Die croissants van TJ zijn trouwens supergoed. Bijna echte Franse.
Je hebt ze in de vriezer, moeten 6-7 uur rijzen (β€˜s- nachts dus), dan 20 mins in de oven. Yummie.
Enige is dat je er wel aan moet denken ze uit de vriezer te halen als je ze de volgende ochtend wilt nuttigen. En! Niet vergeten ze tijdens het rijzen in een een kastje of in de microwave te zetten, want Rocky is gek op het deeg.

VRIJDAG 15 JUNI

MONTANA in. Piet heeft een leuke route bedacht om ook nog dat stukje Yellowstone mee te pakken waar we nog niet eerder waren. Gaan we een dagje doorbrengen. Hopelijk beren op de weg!
Prachtige rit, maar halfweg op de berg mogen we niet verder omdat er plots een blizzard is opgestoken met heul veul sneeuw. Ongekend toch? Dat je gisteren in 40 graden zit en de dag erna zelfde tijd op 0.
Wij weer terug naar beneden. Prachtige route echt waar. Geen spijt van. Beneden in het dorp. (Ga morgen ff zoeken welk dorp, want we komen er weer doorheen). Stoppen we op een parking om te kijken hoe we nu moeten gaan om te komen waar we naartoe willen. Staat nog een auto. Komt de man uit die auto naar ons toe of wij hulp nodig hebben met de weg. Hij woont daar en had meegekregen van die sneeuwstorm, dus hij kwam ons even helpen. Mensen ik geef de US niet op hoor. Er zijn hier zoveel aardige behulpzame mensen.
Dus wij ons verhaal gedaan. Hij, die man, gaat zijn huis verkopen om full time met zijn RV op stap te gaan. Wij wilden dus over de freeway naar Yellowstone gaan rijden maar hij geeft ons een tip om via Cody te gaan. Niet om, mooie route en altijd open. Veel leuker dan de Freeway. En dat hadden we zelf niet geweten.

Aangezien het nu nog minimaal 3 uur is naar Yellowstone en Piet die berg tot op de helft nou 2 x heeft gereden naar boven en beneden met! Sneeuwstorm (ik durf dat niet). pakken we een camping vlakbij dat stadje. Eentje met full hookup.

Prima plek. Met verwarmd zwembad. Ik ga ff kijken want ik heb al een hele dag op mijn kont gezeten dus wat beweging is wel lekker. Er zwemt een fitte jongen, beetje typische zwemstijl. Na 2 baantjes (althans onder mijn toezicht) hijgt hij even uit en legt hij een enorme (en ik bedoel enorme) steen op de kant. 15 kg. Minimaal. Dus ik vraag….
Nou; hij is een professional snowboarder en hij had een competitie op die berg waar wij net afkwamen en hij kweekt sterke beenspieren daarom zwemt hij met een steen van 15 kg. (Minimaal) in zijn handen. Naast ons op de camping staat nog zo’n gozer. Ik hou u op de hoogte.


ZATERDAG 16 JUNI

YELLOWSTONE in via de Westkant. Dit park is zo immens groot. We zijn er nu al 3 x geweest. Je komt er niet op uitgekeken. Op mijn lijstje staat nog om hier een keer in de winter naartoe te gaan met Natural Habitat reizen om wolven te zien.
Prachtige rit. En onze wens om naar iets koeler te gaan is supergoed vervuld. Beetje te. Koud en veel regen. ? Thoughts become Things.

ZONDAG 17 juni.

Gisteren op een camping terecht gekomen net buiten het park. De camping die we wilden in het park was vol. Deze kost 75 $ per nacht. Afzetters. Maar ik snap het want als je niet meer in het park terecht kunt moet je wat. En Yellowstone is het drukste park van de US. Daarom boeken we altijd vooraf als we echt weten dat we in parken willen staan op bepaalde data.

Vanmorgen weer vroeg vertrokken uiteindelijke bestemming Terug naar de Kust.
Ik moest een sleutel inleveren bij de front office, kon het niet precies vinden en dacht dat een lodge de front office was. Lag een mat met Welcome voor de deur en de deur stond open.
Maar toen ik binnenliep zat er een Aziatische meneer te ontbijten aan tafel. Hij keek verstoord en verschrikt. Sorry! Was een huurhuisje ?

Nog 2 weken. Joepie de Poepie!!

Oh en al een paar dagen op dezelfde timezone. Fijn want ik werd gek van dat uur vooruit en dan weer achteruit en weer terug omgekeerd en! Ik wil toch ff β€˜s avonds Rachel Maddow luisteren op de radio. Maar ik heb haar ook op de podcast dus de volgende dag kan ook. Heb al uitgevonden hoe het in Nederland te volgen. Het zal en moet goed aflopen.

Namaste Allen β€” Deel 2 volgt. xxxooo

β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”-














Reacties

Reacties

Ria CaljΓ©

Prachtig verhaal Conny, ik wist nog niet dat jullie in september terugkomen. Leuk, kunnen we elkaar weer eens zien. Nog veel plezier op deze trip.

Hedwig

Leuk verhaal! We hebben er lang op gewacht. Nog veel plezier daar en mooie landschappen/mensen. En de groeten aan jullie Piet ;-)

Anja

Klinkt allemaal weer fantastisch! Geniet er nog maar lekker van voordat je weer in het vlakke Nederland komt wonen?! Groetjes aan Piet en tot gauw..

Cisca

Heerlijk Conny om weer een verhaal te lezen. Nog veel plezier!!

Inge

Mooi verhaal ! Ik dacht al vier weken op vakantie : ongekend in de US :) Sterkte met verhuizen straks !!

Snet

Zoals vanouds weer een prachtig verhaal . Ik zat eerste rang en heb weer genoten!

Irma

Conny fantastisch zoals jij eea kan beschrijven wat je ziet en meemaakt. Ook je foto's zijn zo mooi ! Als ik je verhalen lees zie ik het zo voor mij. Geniet er lekker van ! Doeii en lieve groetjes.

helen binkhorst

Weer een prachtig verhaal, leuk om zo een beetje mee te reizen. en weer terug naar Nederland, dan zie ik je wel weer bij een van de kerstworkshops van Jolanda. Geniet nog van de laatste 2 weken

Rina

Je schrijft zo fijn! Heerlijke reis zo en de foto’s ook leuk! Kom je weer naar yoga als je terug bent? Geniet nog maar de laatste maanden Bye Bye

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!