conny-en-piet-usa.reismee.nl

GONE WITH THE WIND...

Gezellig, net kwam de kater die tegenover het zwembad woont, Jones, even langs, is een kletsmajoor eerste klas. Ik kwam terug van het zwembad en hij liep achter me aan. Dat ie toch aanvoelde dat ik nog wat kouwe kalkoen in de koelkast had… Hij kwam even boven kijken, en na de boel geïnspecteerd te hebben vertrok hij weer huiswaarts, zeker een ons kalkoen rijker. Ik stond nog even te praten met Robert van Maintenance, die vertelde dat ze gisteravond al een keukenbrandje hebben moeten blussen. Iets te enthousiast kalkoen gebraden blijkbaar.

Net nog weer even gezwommen voor ik naar het DSV kantoor vertrek voor de jaarlijkse (2e :-) dus inmiddels traditie - Thanksgiving Lunch met Piet z’n team. Ik heb het dessert gemaakt, een 5081 gram wegende Trifle met van alles erin; In cointreau gedoopte biscotti’s als bodem, custard, pure chocolade geraspt, cake, walnoten, blueberries, soort van zoet roze spul op de bovenkant, dit in laagjes om en om en om en om weer, en dan bovenop aardbeien en kaarsjes.

Ik ben geloof ik een beetje doorgeslagen met de laagjes want hij is niet te tillen dat ding. En die mensen moeten morgen nog zo’n hele kalkoen en ham wegwerken :-)

(Ze vonden het lekker en ik ben zelf net na terugkomst nog maar even extra gaan fietsen…)

Afgelopen Zondag verschrikkelijke Santa Ana Winds hier in Rancho. Wij hebben geluk waar wij wonen, want we zitten precies op een hoek waar het wel waait als er Santa Ana is, maar niet heel erg. Als je bijvoorbeeld in een appartementencomplex op Day Creek zit (ongeveer 2 km. verderop), dan zit je precies in de baan. De zogenaamde Fontana Tunnel. Een kennis van mij is daar daarom weggegaan. Moet je ook maar weten als je hier komt wonen.

Onze buurvrouw op het eind van ons blokje heeft op haar balkon een soort van speelhuis voor haar dochtertje met allemaal plastic keukendingetjes en zo en die waaien met deze wind altijd in onze heg. Net als vorig jaar leg ik ze dan elke keer weer bij hen voor de voordeur.

En wat ook grappig is, die vlaggen die Piet uit Nederland heeft meegenomen 2 bezoeken geleden, die waaien hier altijd precies de verkeerde kant op, zodat de tekst precies verkeerd om waait.

We wilden die zondag eigenlijk gaan hiken naar de Etiwanda Falls, daar waren we sinds de grote brand daar van vorig jaar april niet meer geweest. Maar toen we daar aankwamen was het echt niet te doen. Zand/stof stormen, voorbijvliegende tumbleweeds, gezandstraald worden kan altijd nog, dus wij zijn naar 300 meter hiken terug naar de auto gegaan. Toch nog even proberen of het ergens anders beter was, dus ff langs Potato Mountain. Helemaal windstil! Das toch opmerkelijk he?

Gelukkig want wij hadden een ruim ontbijt tot ons genomen, door mij gemaakt met een nieuw gekocht dingetje bij de 99 ct. Store. Ik moest daar zijn omdat ik een Trifle Bowl nodig had voor dat Thanksgiving Dessert op de zaak. Ik heb niet zo’n grote schaal. Kon hem ook niet vinden bij Target - Wel een echt niet normaal hele grote, maar daar zit je dan daarna weer mee in je maag in zo’n klein appartementje. Even bij een kennis van de yoga aangeklopt of zij er misschien eentje te leen had. Ook niet, ze geeft me het advies naar een 99 ct store te gaan. Daar is alles 99 cent en als zij dit soort dingen nodig heeft koopt ze ze daar en gooit of geeft ze daarna weg. Dat gedaan, Trifle Bowls gevonden en aangeschaft en dus ook nog een soort van dingetjes waar je een ei prachtig rond in kan bakken in 1 min. in de magnetron. En wie schetst mijn verbazing; Die Ei-dingetjes werken ook nog! (Weet niet of jullie dat ook hebben, maar meestal als je dat soort dingen koopt werken die voor geen meter).

Deze dus wel! Hartstikke lekker Egg McMuffins gemaakt vanmorgen. En die daarna op Mt. Potato er weer af gelopen :-)

Ik had al eerder willen beginnen aan deze blog, maar de wind blies op diverse trajecten van de verkeerde kant bij terugkomst alhier en ik moest hier een daar wat rechttrekken cq. handelen. Allemaal weer op de rails.

Piet is maandag een week geleden vertrokken naar New Jersey, waar hij hopelijk zijn 2e warehouse gaat scoren. Dit is voor een grote klant die eigenlijk in maart zou beginnen, maar die nu een stuk eerder komt. Piet had nog geen warehouse, klein detail. Maar dit zit deze week goed te komen.

Hij heeft al wel een Operations Manager en een Project Persoon, om dit nieuwe warehouse op dezelfde manier op te gaan starten als iets meer dan een jaar geleden hier in Fontana.

Hij is weer met dezelfde lawyer aan de gang als die waar hij toen een hele dag mee aan de telefoon heeft gehangen in Seaworld. Lijkt me een aardige man. Moeten we toch eens kennis mee maken. (Behalve als ie dat ook per uur rekent, die lawyer :-)

Vorig jaar hadden de ze de Polar Vortex in de regio waar Piet nou zit, nou hebben ze de Polar Plunge. 6 tot 7 METER sneeuw in Buffalo. (Fout, even gecheckt met Piet; het was dus 2 plus meter, ik dacht in Feet… Nog steeds veel sneeuw toch wel)

En…gevallen in 1 dag. OMG! Piet zit daar gelukkig net buiten. Ik heb wel al warme dingen meegenomen voor hem uit Nederland. Ik zag het al aankomen. (De hele inhoud kast van daar hangt nou bijna hier). Ik had eigenlijk bedacht toen we hiernaartoe gingen; half klerenkast hier en half daar kleren houden. Maar dat lukt toch niet helemaal, aangezien ik telkens niet meer weet wat nou daar hangt en dan toch maar weer van hier meegeef. Je moet er per slot een beetje knap bijlopen. Laatste keer dus wat van die leuke truien meegenomen, overhemden met lange mouw en hoge leren warme schoenen. Daarom waren die koffers zo zwaar Jolanda :-). Hij heeft er plezier van.

Toen Piet terugkwam uit de New York kou had ik lekker nog een prakje zuurkool met het laatste rookworstje (de US ingesmokkeld) . lekker hoor, ook met 25 graden. Zet je gewoon de airco wat hoger om het zuurkoolgevoel te krijgen. Ze hebben hier wel goede zuurkool trouwens, in potten)

Piet moet vandaag, zaterdag, nog even bijwerken op kantoor, dus ik heb alles al weer gestreken en in de kast hangen. Kan nog even aan het blogje werken en zometeen gaan we naar Victoria Gardens om wat dingen uit te zoeken voor het jaarlijkse kerstkado aan het het team. Even kijken wat ik kan besteden en wat ideeën opdoen. En meteen beetje rondkijken, want ze zijn al een aanloop aan het nemen voor Black Friday. De dag na Thanksgiving… Sales, Sales, SALES! Countdown to Black Friday noemen ze het.

Dit jaar gaan we nergens naartoe met Thanksgiving, want Piet moet waarschijnlijk vrijdag werken en even op en neer naar San Diego - en vooral terugrijden met een halve kalkoen achter de kiezen - is gewoon niet lekker.

Dus ik ben zelf in de week dat Piet weg was even langs Arline gereden, zomaar voor de gezelligheid en om alvast wat kerstkadootjes af te leveren. Want met de kerstdagen gaan wij zelf naar Big Bear. We hebben 4 dagen. Ik heb een leuk condootje geboekt met een spa in-house en een open haard. En! we hebben gegarandeerd Sneeuw, want ze spuiten het daar de stad in. Wordt lekker Amerikaanse Kitsch denk ik zo maar.

In Nederland ook al vroege kerst gedaan, dus afgelopen week in San Diego nog een keertje. Het weekend van 6 december komt de familie Dunn hiernaartoe, doen we ook kerst en dinner bij Farrell’s (alle verjaardagen vieren), Ze blijven slapen in het appartementje. Omdat we nu toch dat airbed hebben dat we moesten aanschaffen omdat die in de camper lekgeslagen was, kunnen er 2 in de logeerkamer en 2 in de woonkamer. Voor 1 nachtje moet dat gaan.

Voor wat betreft de San Diego week; Dave zat in Las Vegas en Piet in NY; dus Arline en ik hebben gezellig wat geshopt, een filmpje gekeken, lekker bij de alombekende Chinees gegeten en samen de wereldpolitiek besproken. Wij zouden het samen een stuk beter doen :-).

Arline krijgt net als vorig jaar weer een hele lading familie te logeren met de feestdagen, waaronder de vrouw en kinderen van haar kleinzoon John uit Tucson. John is helikopterpiloot bij het leger en hij is op dit moment op humanitaire missie in Sierra Leone. Transport van Medische teams en spullen in het Ebola gebied. Respect hoor!

Das toch ff wat anders dan je druk maken om Zwarte Piet en daartegen protesteren! Maar er zijn nog meer gekken, zie net op het nieuws dat ergens in Polen Winnie de Pooh geboycot wordt als mascotte van een speelplaats omdat hij alleen maar een shirtje aan heeft cq Hermafrodiet zou zijn? Daar kom je toch ook niet meer van bij? Zegt die presentator: Wie boycot er nou Winnie de Pooh? Het antwoord van zijn Anchorwoman;Idiots! (Als dat maar geen internationaal incident gaat worden). En de paus doneert heel veel gekregen geschenken is het volgende item. Waaronder een tandem…. Wie geeft er nu een tandem aan de Paus? Zegt die Anchorwomen weer,..- ze is op dreef,..- Ja die geeft hij weg want… Jesus trapt niet mee achterop als ze bergop gaan…

En dan ook nog wind tegen zeker.

Ik hoop dat zij er volgende week nog zit. Alhoewel het is een zeer liberale zender waar ik nu naar zit te kijken, dus ik denk wel dat dit soort grapjes kunnen. Op veel zenders and in real life hier, kan dit DUS NIET ;-)

Oh, zullen we het ook nog even over Dr. Huxtable hebben…

Groetjes allen, fijne Sinterklaas met wat voor kleur Piet dan ook!

Hoor de wind waait door de de boohoomen! Hier hoor je niks als de Frozen liedjes, drives you ook stapelcrazy! Ik ga vrijdag eens kijken bij die Black Friday Sales, puur voor entertainment, kijken hoe ze mekaar in elkaar slaan voor een TV.

…Define Necessity…

Nog laatste dingetje, bij DSV Moerdijk hebben ze Mollen, hier bij DSV Fontana Inc…Gophers :-) We gaan geen vallen zetten toch?!, is het geen Schatje!!

Reacties

Reacties

Lous walder

Oh Conny
Heerlijk weer zo'n verhaal.
Komen jullie ooit terug naar Nederland?
Fijne Sinterklaas met blauwe en groene Pieten.
Geen gezicht.
Veel grtjes Lous

Jolanda

Vooral doorgaan Conny met je leuke verhalen.............. ;-)

Groetjes van ons allen
xxxx

Marijke

Heerlijk verhaal Conny!!

Ine

ga zo door..... ????

Ine

Die vraagtekens.... Ik dacht een leuke kattensmiley tevoorschijn te toveren. Mislukt!

Hedwig

Never a dull moment..

Irma

Conny weer lekker genoten van al jou / jullie belevenissen. Ik kijk al weer uit naar de volgende editie. Doeiii en groetjes uit BoZ

netty mulders

conny ze hebben je niet omver gelopen op de blackday heb je nog iets gekocht? gaat allemaal goed bij jullie,je kerstkaart is zojuist bezorgd.je hebt het ergdruk met eten en drinken,moet je wel veel wandelen.is Pietnog geslaagd met het warehouse? liefs voor jullie beiden Moeders

Jeannette

Black friday....weet je nog? doet me denken aan de uitverkoop bij Harrods.
Heb je nog gescoord?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!