conny-en-piet-usa.reismee.nl

FIREWORKS, THE BIG APPLE AND MARCO POLO…

Joh! ik heb een yogamatje gekregen omdat ik in Juli al een jaar (echt waar, een jaar! - Ik stond er zelf ook van te kijken), lid ben van Addicted to Yoga in Rancho, ik heb een Oranje uitgekozen, heb ik hem in ’t Kevertje laten liggen, is ie toch gesmolten (het matje, niet ’t Kevertje :-). Het is hier nu in de high nineties. Moet je dus niet je yogamatje in je auto laten liggen en zeker je hondje niet! Hebben ze hier ook borden voor op de parkeerplaats.

En ook, als je boodschappen gaat doen, het zo plannen dat je ze haalt op weg naar huis en niet andersom, anders zijn je eitjes al gekookt voor ze de koelkast ingaan

Had ik nog fietshandschoentjes gekocht, want je druppelt van de versnelling af, maar die gebruik ik niet meer, want dan krijg je hele rare gekleurde handen door de zon :-), nou gebruik ik maar kleine vierkante doekjes die ze hier als washandjes aanmerken. En! een nieuw op de markt verschenen koeldoekje gekocht, dat maak je nat en dat materiaal blijft dan op een of andere technische, chemische manier een tijdje koel. Heel handig en heel lekker fris op de fiets en tijdens de yoga.

—-

4 juli - Independence Day - hebben wij doorgebracht in San Diego. Het is een nationale feestdag en we hebben al een tijdje geleden een camping geboekt vlakbij San Diego voor het weekend erna. Op 4 juli zelf eten en slapen we bij Arline en Dave, de volgende dag kijken we daar naar het voetbal, Nederland - Costa Rica. Daarna gaan we nog een paar dagen kamperen. Eigenlijk hebben we geboekt tot en met maandag, maar het is hartstikke druk bij Piet, dus de maandag hebben we zojuist gecancelled.

In de US horen bepaalde dingen bij elkaar en dat doet dan ook zo'n beetje iedereen op dezelfde manier: Bij Thanksgiving hoort Turkey en Supercarsales en bij de 4th of July hoort Hamburgers, Hotdogs en... Supercarsales :-)

Zoals gewoonlijk weer overheerlijk gegeten (zeg maar gebunkert :-) bij Arline en Dave samen met little Dave, hun zoon en zijn familie. Little Dave is niet zo klein hoor, redelijk fors zeg maar. Hij liet zien hoe je in 30 seconden een maiskolf helemaal rondom leegeet. Heb ik op video :-). Scott, Kristin, Saundra en de boys waren er natuurlijk ook weer bij. Deze club is toch wel zo ongeveer familie geworden.

Bij the 4th of July hoort ook VUURWERK. Op een van overheidswege gecontroleerde wijze, en altijd van 9.15 tot 10.00 uur 's avonds precies exact. Wij zijn gaan kijken bij de vrienden van Arline en Dave die die plumeria kwekerij hebben. Hun huis ligt bovenop een heuvel, prachtig uitzicht op 3 verschillende plaatsen waar vuurwerk werd afgestoken. Allemaal Rood/Wit/Blauw. Ik heb ze trachten uit te leggen dat vuurwerk bij ons met Oud en Nieuw meer wegheeft van een oorlogsgebiedgebeuren. Daar snapten ze niks van. Ik eigenlijk ook niet. Zoals hier is het veel leuker, kun je er tenminste van genieten, en gebeuren er geen ongelukken. En ook niet weken vantevoren dat gelazer op straat. Zou hier trouwens ook niet kunnen, ongecontroleerd vuurwerk, fikt heel California af. Lekker relaxed kampeerweekend gehad en toen weer terug naar Rancho.

Piet was 10 juli jarig dat hebben we op diverse manieren gevierd:

1: thuis gebarbecued en, jawel hoor, we hadden weer goed weer! :-),

2: op kantoor deelt Piet door mij bij Costco gehaalde koeken uit. Ze deden hier niet echt aan verjaardagen op kantoor, maar Piet heeft deze goede, Nederlandse traditie hier ingevoerd. Het was dit jaar goedkoper trakteren dan in Moerdijk.

3. Dinner met vrienden bij Farrell's op 11 juli. Is een Over The Top Amerikaans restaurant waar ze - als je jarig bent - voor je zingen. Je moet dat melden bij reservering en dan krijgt de Jarige Job bij binnenkomst een sticker opgeplakt, en krijgt dan een gratis dessertIJS (enorm) met een liedje gezongen door de voltallige staf. Dit is Echt iets voor Piet (ha ha, niet dus). Ik heb ongeloveloos gelachen! Eigenlijk wil ik hier afspreken op een avond voor de Mulders familieclub. Kunnen we een aantal gemiste verjaardagen inhalen...

4. Had ik Groupon kaartjes voor het circus op 19 juli. Ringling Bros. Barnum & Baily. LEGEND... The Greatest Show on Earth!! En dat was niet gelogen!!!

NEW YORK, NEW YORK!!

Woensdag 23 juli

Op dit moment zit ik te tikken in de vertrekhal van LAX. We gaan - althans dat is het plan - naar New York. Piet heeft daar morgen een aantal meetings en gaat warehouses bekijken aan de Eastcoast. Ik ga mee op airmiles en we slapen in het company appartement van BoConcept. Dus ik ben maar weer eens gratis en voor niks onder de pannen. We zijn vanmorgen om 7.30 van huis weggereden en dat is normaliter ruim op tijd. voor een binnenlandse vlucht van 1 pm. Maar onderweg enorme file gehad. Er is een motorrijder aangereden. Een uur geleden kwam hij ons nog gezond voorbijzetten. Ik herkende hem. Zag er niet best uit.

Voor onszelf ook niet, maar we waren toch nog net 5 minuten voor vertrek bij de incheck. Eerst nog auto wegzetten, dan met busje naar het vliegveld, inchecken. Weer stress: ik zeg tegen Piet: krijg ik geen boarding pass. Zegt hij: die heb ik je gisteravond gegeven. Shitttttt! Die hangt op de koelkast, ik dacht dat het voor een vlucht in Oktober was. Zodra we namelijk een beetje planning hebben, boeken we direct, zodat je je miles op tijd kunt gebruiken. Scheelt ons en/of DSV weer geld. Ik dacht dus dat het voor dat ticket was, niet eens gekeken. Stom! Je kunt ook te relaxed worden met reizen zie je wel. Wel een verschil met vroeger dat ik 1000 x reispapieren checkte voor mezelf. Net of je op een bus stapt. Ga ik dus veranderen vanaf nu. Ook oppassen dat je toch je paspoort meeneemt. In de US zelf hebben we dat niet meer nodig, want je rijbewijs is hier tevens je identiteitsbewijs. Maar als we naar Europa gaan natuurlijk niet, dus we gaan ons er maar aan wennen het gewoon weer altijd, standaard mee te nemen.

Gelukkig had Piet de boarding pass code nog op de Iphone...geen tijd voor ontbijt op het vliegveld. Vliegtuig in, koffertje in de bak en ff uitstressen. Maar, dan, na een kwartier, moeten we er weer uit. Omdat er heel slecht weer aankomt in NY vertrekken we hier 2 uur later. Dus weer eruit. Upside is: tijd voor ontbijt, en maar blogje typen. Het is voor ons niet zo'n drama, want Piet heeft pas morgen afspraken, en Newark AP is onze eindstop. Er zitten veel mensen op deze vlucht die door moeten naar Parijs, en op Newark moeten overstappen, dat gaan ze dus vandaag niet halen waarschijnlijk. De mensen naast ons bijvoorbeeld. Echtpaar met zoon. Ze hebben forse ruzie. Het liep al niet lekker voor we vertraging hadden, en dit heeft duidelijk niet geholpen... Maar goed,

er zijn ergere dingen. Vandaag is Nationale Rouw in Nederland. Wat moet ik daar nog meer over zeggen dan: RESPECT!

We gaan weer boarden, 2e poging. Meer later.

Uiteindelijk vertrekken we dan 2.5 uur later dan geplanned. Verder niks spannends onderweg. Alleen als we boven Newark vliegen, moeten we nog bijna een uur rondcirkelen voor we mogen landen.

De man die naast ons zit moet een connectie naar Maine zien te halen en heeft nog 4 minuten (wel hele lange benen). Hij ziet op zijn Iphone dat de maatschappij waar hij mee vliegt hem alvast maar op een eerstvolgende vlucht heeft geboekt. Is ie niet blij mee. Hij geeft zijn boek aan mij, hij heeft het uit, scheelt weer ballast, en mij leek het wel aardig leesvoer. We wensen hem succes! Ook de mensen die doormoeten naar Parijs hebben nog een kans. Over 16 minuten vertrekt hun vliegtuig die kant op. Deze mensen laten we allemaal eerst voorgaan met uitstappen natuurlijk. Terwijl ze voorbijkomen, boort Piet hun hoop grondig de grond in door op te merken, dat de bagage het natuurlijk nooit haalt... De familie Frankrijk reizigers ging direct door in de volgende relatiecrisis. Niet aardig Piet; sommige dingen kun je beter ff niet zeggen :-)

Maar goed wij zijn er. Auto oppikken bij Hertz, en dan naar het appartement. Piet zijn contact woont er vlakbij, en die hebben we op de hoogte gehouden van onze verwachte aankomsttijd. Dus als we wegrijden, komt hij met de sleutels ook daarnaartoe. Buitengewoon vriendelijke man!

Rond 11 uur zijn we in het appartement. Aquablue 110 River Drive, Jersey. Dat ligt aan de andere kant van de Hudson River tegenover -en met uitzicht op- Manhattan. Wow!!!

Aantal foto's op FB gezet. T'is toch niet te geloven waar wij allemaal terechtkomen...

Het is een 3-kamer appartement en Terrace had al gezegd, dat er ook andere mensen inzitten. Als wij aankomen slapen die al. Wij kijken even rond en besluiten eerst even aan de overkant van de straat wat simpele boodschapjes te halen. De koelkast staat vol, maar we kennen deze mensen nog niet, Piet moet om 6 uur weg, en beetje onbeleefd om dan je ontbijt zomaar van een ander te pakken. Supermarkt is hier precies tegenover en 24/7 open, dus ff snel doen. Voor ons gevoel is het pas 8 pm, Eastcoast tijd is weer 3 uur vooruit, Halloo Jetlag, daar komt tie weer :-), dus wij zijn nog niet supermoe. Melk, cornflakes, croissantje, appeltje, ingeslagen. Lift naar de 21ste verdieping. Nog 1 persoon erin, leuke vrouw, moet ook naar de 21ste, en steekt de sleutel in 2103... Ahh zeg ik. Wij zijn roommates :-). Meet Cecilia. Vriendin van Jakob en Josephine, die de hoofdbewoners zijn van het appartement. Jakob is trainee bij BoConcept, en zit samen met zijn vriendin een paar maanden hier in NY. Hen ontmoetten we 's morgens bij het ontbijt. Leuke mensen. Ze hebben ook een tijdje in Shanghai gewoond. Ze kennen NY inmiddels op hun duimpje dus we hebben genoeg stof om over te praten. Als Piet al weg is op donderdag morgen, ontbijt ik met hen op het het balkon, met uitzicht op Manhattan... Tja...

Het is inmiddels weer prachtig weer. Gisteravond, toen we aankwamen, pleurde het van de regen, bliksem, donder, phew! En geen regenjas bij me, totaal niet aan gedacht als Californische, dat het ergens anders kan regenen. Maar nu is het weer droog, 30 graden en! heel vochtig dus. Beetje Sri Lanka gevoel. Gelukkig zegt Jakob me (overigens ze zijn Deens, dus 3 talen in 1 appartementje :-) dat zij hun eigen badkamer hebben. Das wel fijn! Cecilia sliep gisteravond bij hen op de vloer op een airbed, want ze wisten niet met hoeveel personen wij zouden komen. Dus vanmorgen ff alles zo ingericht dat iedereen zijn eigen plekkie heeft voor de komende 4 dagen en nachten. Superdelux en gratis en het appartement ligt geweldig centraal - op 10 minuten lopen van het PATH station, dat weer aansluit op metro NY. Ik zit dit stukje nu (vrijdagmorgen) even te tikken, in bed, met uitzicht op de Skyline, Piet is al weg, die gaat vandaag warehouses Eastcoast bekijken, en Jakob en Jo zijn aan het rommelen in de keuken voor ze naar hun werk gaan. Ik laat ze maar even hun gang gaan, vind ik zelf ook lekkerder. Ik wil zelf rond 10 uur of zo weggaan, dus tijd zat. Ik ga niet in de spits in de trein en metro als het niet hoeft, toch?

Donderdag ben ik alleen op pad geweest, vandaag, vrijdag, misschien... Aansluiting bij bekende van GE vroeger, maar weet nog niet of dat gaat lukken.

Gister ging prima! Wat extra miles gemaakt door wat verkeerde afslagen hier en daar. What's new? Maar gekomen waar ik van plan was heen te gaan en nog belangrijker; einde dag appartement weer gevonden. Ik hoor jullie applaus hier! Dank!!

Donderdag de eerste dag, dacht ik eerst maar naar her WTC te gaan, was makkelijk, want dat station ligt op de PATH uitstaproute direct vanaf hier 4 stations verder. Simpel beginnen maar toch? Bij binnenkomst station Newport komt er meteen een mevrouw in funktie op mij af; of ze kan helpen. Ik straal toerist uit blijkbaar en/of nooddruftigheid :-). Zij legt me een en ander uit qua gebruik PATH en metro en en zegt dat het het simpelst is een metrocard te kopen die je op kunt waarderen. Die kun je gebruiken, voor PATH, Metro en Bus. plus mag je er met meerdere personen op, dus als Piet zaterdag aansluit, zitten we dan ook weer goed en gooi je geen geld weg. Was al weer een goed hulpvaardig begin van de dag. Dus ik denk bij uitstappen, als ik nou de route vandaag voor mezelf zo plan dat ik dit station weer naar huis terugneem, moet het goedkomen met dijkvrouw in Hele Grote Stad. En het is goedgekomen!

Ik ben dus begonnen met het 9/11 Memorial. Zeer! indrukwekkend. Met name de dag na 23 juli. (wij hebben het gezien en mee be/ge leeft via NOS live.nl)

Daarna ben ik gewoon rond gaan lopen, mensen kijken, alles ter rechterzijde van het WTC, morgen ga ik dan linksaf :-). Lekker Halal Giros geluncht van een karretje, zittende op een pleintje. Geen gebrek aan conversatie met deze en gene. Kwam nog terecht in een demonstratie van loodgieters, die tegen een bedrijf aan het protesteren waren dat iets niet goed deed met lonen en vakbonden of zo. Praatje gemaakt, dus ik zeg: Jullie hebben wel National Plumbers Day :-). Hilarisch vonden ze dat.

Overal hoor je wel dat New Yorkers niet vriendelijk zouden zijn. Weet ik niet, nog geen slechte ervaring gehad sofar. Ze zijn wel feller. Mensen lopen echt wel beduidend minder relaxed rond dan in CA, zeker in het Financial District, het valt op dat veel mensen roken (bij “ons” in CA is er vanaf 15 augustus zelfs een verbod om te roken op de stranden - ook E-Cigarettes), mensen zijn goed gekleed over het algemeen en! Men doft zich op om uit eten te gaan. Das leuk, want daar had ik op gehoopt voor het diner vanavond met de klant en daartoe wat leutigs ingepakt. In CA ben je dan echt Ueberoverdressed. Superlekker gegeten in een trendy Chinees restaurant in het Meatpackers District. Daarna neemt Terrace ons nog even mee op route door dit stuk NY. Er is daar een park; HIGH LINE, dit was oorspronkelijk een treinroute, en toen in 1900 of zo alles onder de grond ging qua transport, hebben ze op de rails wandelpaden gemaakt geïntegreerd met prachtige begroeiing. Midden in de stad! Kijk daar kom je dus niet gauw, als je het niet weet.

Ik ga er eens uit, douchen, ontbijten. NEW YORK, hier kom ik weer! Tot morgen!

Zaterdag 26 juli, 08:00 NY tijd. - 05:00 CA tijd. Piet had me al gewaarschuwd dat die 3 uur tijdverschil tussen CA en NY wel niet zoveel lijkt... Maar dat het toch een geniepig jetlagje oplevert. Toch weer zeker een dag dat je hier overheen bent. Vooral voor Piet, die deze route vaak doet, maar dan zonder weekend erbij, is het een onhandig tijdverschil, waar je, als er maar 2 dagen bent, met vroeg op, laat terug, weinig mee kunt. Maar, deze keer heeft hij dus ook een weekend hier. Hij ligt nog te knorren, dus kan ik mooi gisteren even optikken, voor vandaag officieel begint.

De medebewoners gaan vandaag naar Coney Island, naar het strand en zijn een koelbox aan het inpakken. T'is heet! hier jongens. Veel heter dan bij ons in Rancho. Niet in temperatuur, maar vochtig en tig 1000 mensen en auto's scheelt ook natuurlijk.

Wat een stad! Wat een stad! Ze noemen het echt niet voor niets The City that never sleeps. Dat is ook echt zo. Het is geweldig om hier zo'n paar dagen rond te sjouwen, maar anders dan in San Francisco zou ik hier niet willen wonen. Sensory Overload of op z'n Nederlands: hier schieten je circuitjes van in de stress na te lang :-) Harddisk Overload.

Omdat ik wil voorkomen dat ik alles dubbel ga zien als Piet aansluit, (hij wil ook absoluut naar 9/11 Memorial natuurlijk) besluit ik vandaag te beginnen in Central Park. Jakob heeft me uitgelegd (en in detail opgeschreven, hoe daar te komen van hieruit, en het papiertje op de voet volgende, kom ik er in 1 x. (Dan stap ik daar het Metrostation uit, en dan denk ik toch, Wow, hoe is het mogelijk Conny?!!) Eerst maar even een Starbuckskoffietje pakken ter viering van dit heuglijke aankomstfeit. Starbucks, trouwens, heeft inmiddels in de US zoveel vestigingen dat je erover struikelt... Jimmy Fallon, van de Tonight Show (soort van Matthijs van Nieuwkerk) zei laatst dat de volgende Starbucks waarschijnlijk in je achtertuin neerstrijkt ;-). Leuke show, die Tonight Show, geeft een goed beeld van de dingen van de dag, met grote dosis humor. Komt elke weekdagavond om 11 uur. Ik neem hem op, en dan kijken we gedurende de week tijdens het eten of zo even wat hij te vertellen heeft.

Show is van de NBC. Ik kijk ook vaak tijdens het ontbijt met een half oog ook naar Goodmorning America van de ABC (elke werkdag van 6-9) en vrijdag nemen ze stukken live op op lokatie in Central Park. Ben ik naartoe gegaan maar ze waren al weg, had ik 3 uur eerder moeten komen, maar daar had ik geen zin in.

-Trouwens over TV zenders: ben er nou inmiddels wel zo'n beetje achter waar we het liefst naar kijken vwb TV series en zo. En vwb Nieuws switchen we tussen: ABC: redelijk neutraal, CNN, goede achtergrondinfo en FOX: erg aan de rechtse kant, zodat we ons eigen beeld kunnen vormen.-

Central Park stukje rondgelopen, is soort van GROOT, en daarna een andere richting ingeslagen, de Museum Mile afgelopen waar alle grote, bekende Musea aanliggen, zoals het Guggenheim, de MET enzo. 10 miljoen mensen in de rij, dus die pak ik wel eens een andere keer. Ik wil nu eerst zoveel mogelijk NY opsnuiven.

Ik zat eigenlijk te bedenken om wellicht de boot naar het Statue of Liberty te pakken, was het wel ideaal weer voor, maar dan moest ik weer een heel eind met de metro, en dan moet je eerst weer tig trappen op en af en het is zo warm in die spelonken onder de grond. Dus toen er een type op mij afkwam met een deal voor een bus met Open Top, heb ik dat maar gedaan. Eerst met hem besproken, dat Piet er morgen bijkwam (mijn kaartje is 2 dagen geldig). kon hij regelen. Kreeg piet als hij erbij kwam de avondtour gratis en een kaartje voor morgen overdag. Hij gaf zijn naam en jawel s'avonds, een andere chauffeur en hij wist ervan! Das toch opmerkelijk vind ik, in zo'n stad. S'avonds heb ik Piet ontmoet bij de Apple Store in Central Park. Dat is een zeer herkenbare plek. De ingang is een glazen kubus en de hele store zit onder de grond. Ik ging daarheen om mijn Iphone op te laden. Die was helemaal uitgeput van foto’s en nemen en direct ter plekke alles op Facebook zetten :-). Alleen is maar alleen in zo’n grote stad en door alles te delen op Facebook voelde ik me toch een beetje connected met deze en gene :-)

Ik zou deze vrijdag wellicht nog een ex-baas van me ontmoeten in New York. Maar dat is niet gelukt. Hij moest eerder terug naar Nairobi, waar hij zijn job heeft tegenwoordig. (Hij was in NY voor het huwelijk van zijn dochter, die ik heel vroeger wel eens op kantoor bezighield achter het eerste Appeltje :-) Misschien lukt het een volgende keer, want hij heeft ook nog een domicilie in New York.

Ik heb me onledig gehouden, met Hop On - Hop Off bus, lopen; in totaal 12 mile (volgens de Iphone GPS). En einde dag kwam ik weer uit bij Central Park, alwaar ik begonnen was. Mijn voeten was ik onderweg ergens kwijtgeraakt, dus toen een jongen met een Riksha zei: Central Park is big Miss, sightseeing ritje met de Riksja? Zag ik dat wel zitten. Ik zei: Yep, maar ik ga eerst een ijsje halen. Vriendin had ge-appt: Ga ff zitten met een ijsje, dus dat zit in je hoofd dan he? Hij niet te flauw, die Riksja Jongen, en zei: stap maar in, breng ik je naar de IJscokar :-) Hij dacht natuurlijk,Klant! die wil ik niet meer kwijt :-) Goede business sense.

Lekker achterin met een ijsje in de riksja door Central Park….Heerlijk, af en toe even uitstappen, John Lennon Memorial, Breakdance group bekijken, Vijver met radio bestuurbare zeilbootjes, The Green Beach… En even niet zoveel mensen om je heen, althans een beetje meer verspreid en niet zoveel herrie. Dat was ff lekker.

Ik kon dus nog net een paar foto’s maken toen mijn Iphone dacht: Nou bekijk je het maar. De Riksja jongen raadde mij aan om hem op te gaan laden bij de Apple Store. Leuke gast, hij komt uit Uzbekistan, studeert in Oklahoma voor zijn MBA Finance en heeft een summerjob als Riksha in New York. Hij zet me weer af bij de de kubus, ik naar beneden. Man, wat een winkel, niet te filmen. Ze hebben een aparte afdeling voor mensen die willen opladen, No problem, de bekende Apple Service. Ik heb hem opgeladen tot 65% want er stonden nog meer mensen te wachten. Dat was genoeg om Piet te laten weten waar ik was en hoe hij er moest komen. Hij was nog niet klaar met zijn warehouse bezoeken en schatte dat het nog zo’n anderhalf uur zou duren voor hij bij mij was. Nou had ik niet zoveel zin meer om weer te gaan lopen, en anderhalf uur voor de Apple Kubus zitten was ook wel lang. Ik had wel zin in een Chardonnaytje eigenlijk. Ik ben een hotel ingelopen (De St. Pierre), vlakbij de Apple Store. Vraag naar de bar en de restroom. Komt de ober naar me toe en die zegt: Mevrouw als u alleen van de restroom gebruik wilt maken ….. JA! denk ik, nou kan ik weer omdraaien….. zegt tie: dan is dat geen enkel probleem, u hoeft niet perse iets te gebruiken… Kijk, daar! hou ik van. Maar ik kwam voor die Chardonnay, dus na sjiek toiletgebruik gedaan te hebben… ben ik lekker in de bar gaan zitten en heb me een Chardonnay besteld. Die kreeg ik met erbij olijfjes, huisgemaakte chipjes en stukjes oude kaas. Dit alles op een chique blaadje gebracht door een vriendelijke ober.

Piet en ik hebben elkaar weer gevonden bij de Apple store.

Aan de overkant stopte de Hop On Hop Off bus waar ik nog een avondtour kaartje voor had, dus er eentje bijgekocht voor Piet, en zo rond 8 uur zijn we vertrokken voor een Tour by Night door Manhattan. Altijd leuk, we reden ook over de Brooklyn brug, hele smalle rijbaan met een drop-off afgrond naar beneden, dood!eng… De rit duurde in totaal 2 uur, dus om 10 uur hadden we best wel trek. We hebben fish en chips gegeten in een soort van heel gezellig Iers Pub-achtig restaurantje waar een live bandje speelt en daarna naar het appartement terug, alwaar wij ons rond 12.30 te bed begaven. Wij sliepen binnen een halve seconde….

Zaterdag: Piet wilde ook perse naar het 9/11 Memorial. Dat was fijn want dan kon ik laten zien, hoe je er in 1 x kwam vanuit ons.

Helaas Pindakaas, leggen ze dit weekend een aantal metrolijnen plat voor onderhoud, dus ik snapte er meteen weer niks van. Gelukkig dat je Piet dan weer bij hebt, want die snapt dat wel, dus met wat omwegen, komen we bij het World Trade Center uit.

Hij heeft dezelfde reactie als ik. Indrukwekkend! Daarna lekker door de stad gelopen en voor ’s-avonds hebben we musical kaartjes gescoord voor Pippin de Musical. Vantevoren pizzaatje met salade. Na de show strompelen we (ik althans) naar huis. Ik heb me toch een partij pien in de poten… Niet zozeer blaren, maar er is iets niet helemaal jofelnootje met m’n rechterkleineteen. Die heeft ergens klem gezeten. Tegenover ons appartement zit een onvermijdelijke Nails en Spa en Zondagmorgen besluit ik, om hier even langs te gaan. Piet moet zijn wekelijkse update nog schrijven en nog wat aan voorbereiding doen voor meetings op maandag, dus ik loop naar de overkant en neem een Cooling Gel Pedicure. Voeten waren wel iets minder pijnlijk dan de avond ervoor, maar toen ze in een soort van groene, kouwe gel gingen, hoorde je toch duidelijk gesis :-)

Dit was een goede beslissing! Mijn voeten voelden als herboren, Piet was klaar met zijn zakelijke dingen, dus wij konden vol goede moed New York weer aan.

Laatste dag onze NY wensen even op een rijtje gezet: Ik wilde perse naar de NBC Store en de M&M World Store, Piet wilde naar de film en mensen zien. (Dat laatste is makkelijk geregeld). Eerst naar de NBC Store, die zit vlakbij Rockefeller Plaza in het GE building en na de Store bekeken te hebben, hebben we in Rock Center Cafe, precies in het midden van de Plaza, overheerlijk geluncht. Daarna naar de film; LUCY; supergoed! Dan weer even uurtje lopen en een ijsje scoren. Nog een film gepakt: The Sex Tape; aanrader, ik deed het zowat in mijn broek van het lachen. De bioscopen op Broadway hebben trouwens stoelen die gewoon helemaal languit kunnen. Heerlijk!

Inmiddels is het 9 uur, langs de M&M Shop. Groot en Vol met M&M’s. Dan weer de metro in, zum Hause; Weer uitstekend! geslapen.

Volgende dag - maandag - heeft Piet wat meetings bij DSV Air & Sea in Clark. Dat ligt op de weg naar Newark Airport, dus ik ga mee en kan dan meteen kennismaken met Anne. secretaresse DSV Air & Sea, die ons geweldige geholpen heeft en helpt! met papierwerk rondom onze move en visa. Gezellig! Leuke en professionele vrouw, zo’n beetje als de oude rotten van GE :-) Ik heb me daar best vermaakt, ook kennis gemaakt met een aantal andere mensen waar Piet het regelmatig over heeft. Goed als je de gezichten en de plek erbij kunt plaatsen.

Tegen de middag naar Newark, vlucht naar huis, zonder vertragingen en/of bijzonderheden. En dat was um dan weer voor deze keer.

T’is warm hier in Rancho, maar niet vochtig, en dat scheelt voor het gevoel toch een hele berg!

Volgende keer: DUTCH INVASION :-)

PS: Wij zijn dus idd net Marco Polo he? :-) Dat spelletje doen ze hier in het zwembad. Soort van tikkertje. 1 iemand is het en die roept dan de hele tijd MARCO! met de ogen dicht. En dan roepen tig andere kinderen POLO! en die hem is,die moet dan iemand aantikken. Dit kan een uur (of meer) duren. Dan ben ik meestal al afgetaaid. Valt trouwens op dat veel kinderen hier niet kunnen zwemmen. Er is de laatste tijd een Indiaas jongetje die zwemmen aan het leren is van zijn moeder. Tot op het bot verwend, een ettertje eerste klas (nu kan ik het zeggen). Als hij met zn ma het hek binnenkomt, zie je om je heen al de blikken van verstandhouding en zo van Oke, daar gaan we weer.

PS 2: De Reismee blog site is weer in de lucht. Edoch; zit er geen enkel mailadres meer in. Das vervelend. + 1 Verhaal (Wheels Up) is eraf. Dat is makkelijk te verhelpen want ik heb ze op de computer natuurlijk. Ik zal 1 dezer dagen de boel weer in orde brengen, en dan zet ik er dus drie (al gestuurde verhalen) tegelijk op. Dan kun je het weer bekijken als en wanneer je wilt.

Mocht je iemand weten die hem kreeg en nu niet meer (en hem wil) dan hoor ik het graag. Sta je erop, en wil je hem niet PF4 Delete en laat me weten, dan unsubscribe ik je :)

PS3: 10:02 PM dinsdagavond: Piet vangt zojuist een hele grote kever in de hal beneden. Die zat er al de hele dag. Ong. 5 cm groot. schat ik. Maar ik wilde hem niet doodtrappen, want op de een of andere manier, heeft hij een vriendelijke uitstraling, die kever, dus Piet heeft hem met behulp van een ansichtkaart en een glaasje in de rozemarijnheg gezet.

Reacties

Reacties

Hedwig

Weer dikke pret met de belevenissen, moest vooral lachen om Piets opmerkingen over de bagage die de vlucht naar de volgende bestemming niet op tijd zou halen.

Rina

O, Conny ik heb weer genoten van je verhalen, wat leuk allemaal en NY super stad he! En ik lees alles met een glimlach wat schrijf je toch leuk , heerlijke humor, ik hou ervan..... wel zonde van je yogamatje!! Liefs Rina

Tonneke

Hoi Conny ook wij genieten van je heerlijke avonturen de foto's en zeker om je smakelijke beschrijvingen -:)) . Liefs Tonneke xxx

netty mulders

7 aug
ik heb je uitleg over ny met heel veel plezier
gelezen ingrid is juist weg . ze is met de apple
aan de gang geweest .heel veel plezier met
z'n allen liefs een stevige pakkerd moeders

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!